8 Şub 2011

Arafatta Bir Çocuk



Arafatta Bir Çocuk, Livaneli'nin ilk kitabı. Ona bir sahafta rastladım. Üst üste dizilmiş bir kitap yığınının arasında duruyordu. Kirden grileşmiş beyaz bir kapak ve içerisinde eski sarı sayfalar... Yine de fazla yıpranmış sayılmazdı.

Aslına bakarsanız bu kitabı kitapçılarda bulabilirdim. Bunun için biraz fazla üzerine düşmem gerekirdi ama şu anda elimde tuttuğum ilk basımın tadını bana hiçbir şekilde veremezdi. İlk yayından tam 33 sene sonra Livaneli'nin ilk göz ağrısını kitaplığımda görmek tarifsiz bir mutluluk.

Genel ağda ne kadar araştırdıysam da ilk basımın ön yahut arka kapağına rastlayamadım. Dolayısıyla Cem Yayınevi'nin 1978 yılı için hazırladığı arka kapak yazısını olduğu gibi aktarmak istiyorum.

"Ömer Zülfü Livaneli, ünü yurt dışına taşmış büyük bir müzikçimiz olduğu kadar usta bir yazardır da. Arafatta Bir Çocuk, kitap olarak çıkan ilk yapıtıdır. Livaneli'nin edebiyatımızda şimdiye kadar duyulmamış, yepyeni, kendine özgü bir sesi vardır. Yayınevimiz Ömer Zülfü Livaneli'nin ilk yapıtını kıvançla sunarken, yazarın gelecek romanlarını da yakında okurlarımıza ileteceğini muştular."

1 yorum:

  1. nereden hatırlattınız bu kitabı 30 sene öncesine gittim ilk kitabı çok sükse yapmıştı zülfü'nün o dönemler plakları meşhurdu çok değerli bir yazar siz onun kıymetini anlayanlardansınız sevgiyle...

    YanıtlaSil