10 May 2011

Bilim Adı Altında Katliam


Geçenlerde bir arkadaşımla market alışverişindeydik. Şampuan almak için kozmetik bölümünw geçtik. Raflara göz gezdirirken arkadaşım, "Benim şampuanım belli Pantene." diyerek normal saçlar için olanından bir tane alıp sepetine attı. "Tavşanları seviyor musun?" dedim. Nereden çıktı bu soru der gibisinden kaşlarını kaldırarak "Evet" dedi. "Sepetine attığın o ürün sayesinde yüzlercesi ölüyor." diyerek kozmetik endüstrisindeki deney gerçeğinden söz etmeye başladım.

Kremler, losyonlar, parfümler, traş köpükleri, makyaj malzemeleri çoğunun test aşamasında bilim adı altında hayvan katliamı yapılmakta. İnternette bununla ilgili çok fazla görsel var. Ancak ben bunları değil bloğuma koymak, izlemeye bile tahammül edemiyorum. Lakin bu araştırmama engel değil. Güzelleşme uğruna cildimizde kullandığımız makyaj malzemelerinin o alacalı bulacalı paketlerinin altında yatan gerçeği görmezden gelmek, suça ortak olmak demektir. Denek olarak kullanılan tavşanların önce kürklerinin soyulduğunu ardındansa ürün içerisindeki maddelerin direkt olarak cildine sürüldüğünü ve bu işlemler esnasında hayvanın uyuşturulmadığını biliyor muydunuz?

Bu yazıyı okumaya başlayanların büyük bir kısmının şu an bu cümleleri okumadığını ve sayfayı çoktan kapatıp başka alemlere daldığının farkındayım. Bir kısmının da arkadaşımın dediği gibi "Ben almayınca ne olacak ki bir kişi ile deney mi önlenir?" düşüncesiyle vicdanlarını susturmaya çalıştıklarının da farkındayım. Geriye kalan azınlığın ise birazdan vereceğim bağlantı adresine tıklayarak "Dur bakalım benim şampuanım hayvanlara zarar veriyor mu?" diyerek kontrol edecek ve sonrasında ilkeli davranarak bu konuda duyarlı olacakları düşüncesindeyim.

Peta'nın resmi sitesinde markalara göre araştırma yapmak için lütfen tıklayınız.

3 yorum:

  1. youtube de hidden camera-monkey brain experiments ve animal testing yazıp izleyin ve sonra hala kullanmak istiyorum diyorsanız buyrun kullanın

    YanıtlaSil
  2. ŞANSLI AZINLIKTAN BİRİ OLARAK BU YAZI İÇİN SİZE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM HAYVANLAR VE ÇEVREYE ZARAR VEREN ÜRÜNLERDEN UZAK DURMAK HİÇTE ZOR DEĞİL.

    YanıtlaSil
  3. mrb
    ben kozmetige düşkün biri olarak bundan sonra alacaklarıma dikkat edeceğimi söylemek istiyorum suan kullandıklarıma baktım çoğunun adını gördum ve cok üzüldüm elimde olanlar bittikten sonra tekrar almam bu markaları farklılarına yonelirim :(

    YanıtlaSil