2 Mar 2013

Bebeklerde EEG

Perşembe sabahı rutin kontroller için doktora gittik. Ata'nın ara sıra gözlerinin tıpkı büyük insanlar gibi daldığını söyledim. Doktorumuzda bir panik belirdi hemen bir nöroloğa gitmemizi söyledi, epilepsi olabilir dedi ve dünyamı başıma yıktı!

Alanya'da çocuk nöroloğu yok, hemen araştırdık Antalya'da bu işin ehli Prof. Dr. Şenay Haspolat'mış. Kendisi Akdeniz Üniversitesi bilim dalı başkanıymış, özel muayenehanesinin internet adresine baktım, öyle özensizdi ki "Nasıl yer burası?" diye içime bir kurt düşmedi değil.

Ertesi gün gittiğimizde yine muayenehanenin öyle cafcaflı mobilyalarla döşeli olmayışı beni şaşırttı. Bilirsiniz genelde, özel yerlerde iyi görünmek adına tabloydu ıvırdı zıvırdı kullanılır. Bunlar hep "sizden alacağımız ücreti hakediyoruz." mantığı ile hazırlanmıştır. Oysa Şenay Hoca'nın yeri, öyle sade, öyle iddiasızdı ki yalnızca bilgisini satıyor diye düşündürdü bana. Haklı da çıktım keza.

Hastasıyla ilgili, güler yüzlü, size karşı açık ve net, uzun uzun ve tek tek her olasılıkdan söz eden ne bileyim müthiş bir insan. Öğrencileri çok şanslı olmalı.

Gelelim bizim sonuçlarımıza. Epilepsiye dair en ufak bir bulgu yok, motor gelişimimiz iyi, Ata çok sağlıklı bir bebek. Sözünü ettiğimiz dalmalar da olağanmış. Aslında bu yazıyı eeg öncesinde neler yapılması gerektiğine dair çok fazla bilgi bulamadığımdan paylaşmak istedim.Umarım kimsenin ihtiyacı olmaz.

Bebekler EGG'ye uyurken girdiğinden, çekim öncesi mutlaka bebeğin uykusuz olması gerekiyor. Ata sabah altı gibi uyandığından, Alanya - Antalya arasında dayanamayıp sızdı, ben de yarım saat uyumasına izin verdim. 

Parazitlenme olmasın diye saçlarının temiz olması gerekiyormuş, bir gece evvelden mis gibi yıkanmıştı tospiğim. Yolda da toz toprak olmasın diye dikkat ettim. 

Uyku öncesinde rahatlaması için bir şurup veriyorlar. Atoş, oyun odasının altını üstüne getirdikten sonra yavaştan sızma pozisyonu aldı. 

Sonrasında uyku odasında uyudu miniğim.

EGG odasında uyanır gibi oldu yeniden kucaklayıp biraz şarkı mırıldandım, uyudu. Burada kafasına 28 yerden elektrotlar yapıştırıldı ve bunlar kablo aracılığıyla EEG makinesine bağlandı. Bitime yakın kollarına da iki tane takıp, başının üzerindeki ışığı yaktılar. Onu öyle görmek beni korkuttu. Elini hiç bırakmadım. Yirmi dakikadan fazla sürdü ama sonuçları hemen aldık.

4 yorum:

  1. Çoook şükür sonuçlar iyi çıkmış
    Epilepsi zor hastalık Allah korusun
    Eşimin kuzeninde var
    Ben o nedenle her kontrolde soruyorum herhangi bir belirti var mı diye
    Ama genetik geçişli bir hastalık değilmiş
    Allah tüm bebişleri korusun
    Geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  2. DOKTORLAR BAZEN HERSEYIN EN KOTUSUNU SOYLEYIP İNSANI BOS YERE UZUYORLAR AMA TEDBIRLI OLMAKTA YARAR VAR
    COK GECMIS OLSUN

    YanıtlaSil
  3. merhaba postunuzu okuyunca rahatladım benim kızımda haftaya eeg çektirecek çok korkuyorum inşallah sizin gibi mutlu dönerim hastaneden

    YanıtlaSil
  4. EEG ÖNCESİ HAZIRLIK
    Küçük bebeklerde bebeği hareketsiz tutmak zor olduğu için EEG incelemesi her zaman uykuda yapılır.. Bu nedenle inceleme için size verilen randevu saatinden öncesinde çocuğunuzun yeteri kadar uzun bir süre uykusuz kalmasını sağlayın.Hastaneye gelirken yolda uyumamasına dikkat edin.
    Karnı tok olursa daha iyi uyur. Anne kucağında olup anne sıcaklığını hissetmesi de sakinleşmesine ve uyumasına katkıda bulunur. İşlem can yakmaz. Hastaya elektrik verilmesi söz konusu değildir. Saçların temiz olması parazitsiz çekim sağlar.
    www.eeguzerine.com
    EEG ÇEKİM MERKEZİ

    YanıtlaSil