6 Şub 2014

Devrim Yılları

Hastalık bahanesiyle henüz okumadığım iki Hıfzı Topuz romanından birini bugün ortaladım bile. Kitap, öyle güzel ki bitmesin diye okumaya kıyamıyorum. Bir yandan da gerçek bir Atatürkçü olan, araştırmacı-yazar Hıfzı Topuz'a Tanrı'dan uzun ömürler vermesini diliyorum. 87 yaşında olan Hıfzı Hocam sen çok yaşa, yaşa ki kaleminle aydınlanalım...




"...
Nasıl Fransızlar şarap, İngilizler viski içiyorsa ben de rakı içiyorum ama önemli sorunların tartışılacağı sofralarda değil. Gündüzleri de hiç içmem. Bazı yakın arkadaşlarım bana içkinin zararlarını anlatıyor. Ben de onlara diyorum ki, "Ben bunları bilmez değilim, haklısınız. Fakat ne yapayım ki bazen kafam bana ıstırap verecek kadar hızlı çalışıyor. Böyle durumlarda kafamı biraz uyuşturup dinlenme ihtiyacı duyuyorum." Benim adım çok içer diye çıkmıştır. Ne var ki görev başında bir damla içmem. Vatan işlerine içki karıştırmam, içki sadece benim keyfim içindir. Görev ve içki iki ayrı şeydir. Eğer birbirine dokunacaksa, görevi elbette keyfe tercih etmeli ve içkiyi kesmeli.
..."

Devrim Yılları / S.115

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder