27 Mar 2014

Suriye'de deniz var mı?

Sahilde oturup denizi izlemekten sanırım hiçbir zaman bıkmayacağım. Kışın bütün o maviliğin ve ıssızlığın sahibi benmişim gibi gelirdi. Şimdi artık o sevdiğim tenhalık göçmen kuşlar gibi önümüzdeki kışa kadar buralarda olmayacak.

Bu sabah erken saatlerde kıyıda balıkçılar vardı. Bir de yaşlı Suriyeli çift. Onları daha evvel de görmüştüm ama çok çekingen duruyorlardı, neredeyse göz göze gelmedik diyebilirim. Bu defa Ata yanlarında oynamaya başlayınca, yaşlı teyze sevmek için hamle yaptı ve hemen ardından bana baktı. Gülümsediğimi görünce bir şeyler söyledi. Amca hiç Türkçe bilmiyor, teyze ise çok az. Biraz konuştuk. Belediyenin ayarladığı bir misafirhanede kalıyorlarmış. Bir hafta sonra Alanya'dan ayrılacaklarını söyledi. Denizi ilk defa Hatay'da görmüş."Suriye'de de deniz var." dedim. "Bize yoktu." diyerek görmediğini söyledi. Sanıyorum son bir 
haftalarını Akdeniz'i doya doya izleyerek geçirecekler. Ancak buna rağmen amcanın yüzü hiç gülmüyordu, teyze de mutsuzdu. Düşmemek için el ele yürüyerek gittiler. Anlaşılan o ki bu durumdan ne mülteciler memnun ne de yerleşikler.




5 yorum:

  1. bu postu görünce suriye mapsına baktım deniz var mı yok mu diye ne yalan söylim ben olduğunu hiç tahmin etmemiştim

    YanıtlaSil
  2. Durumları gerçekten zor evsiz ve yurtsuz olmayı kim isterki , bu arada izleyicilerine girmek istedim ama başarılı olamadım,sonra tekrar denerim.

    YanıtlaSil
  3. Suriyeli sığınmacıların içinde böyle mazlumlar da var ama maalesef birçoğu Türkiyeyi abd gibi yerlere geçiş aracı olarak görüyor ve her yerde sorun çıkarıyorlar.Can havliyle ülkesinizden kaçtınız ama burayı sirke çevirmenin anlamı ne çocuk dilenci ile doldu ortalık hataydakiler illahlah etti bunlardan

    YanıtlaSil
  4. Canım siteyi takip et butonuna bastım bu siteyi zaten takip ediyorsunuz çıktı ,valla ben anlayamadım bu işi, bir süre sonra tekrar bakarız sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Babam deniz kenarına gittiğimizde çoğu kez şöyle der; ne insanlar vardır denizi görmeyen.
    Biz bilip görünce sanki herkes bilirmiş görürmüş gibi algılıyoruz.
    Ama hayat işte...

    YanıtlaSil