4 Nis 2014

Sahildeki Park ve Van Kahvaltısı

Çalışan annenin çocuğu olduğumdan mütevellit kahvaltı hep lüks gelmiştir bana. Anne evden çok erken çıkar keza baba da öyle. Okula gitmeden kim hazırlayacak kahvaltı diye üşenmeye başlarsın. Anne, huyunu bildiğinden peyniri, zeytini çıkarıvermiştir, mutfak masasının üzerine not yazmıştır "Yumurta kır, aç gitme." diye. Ancak sen yine aç gidersin. Elinde reçelli ekmek, hadi son lokma diyerek asansöre kadar çocuğuna bir şeyler tıkıştırmaya çalışan bir anneye sahip olmak istemezdim ama yine de gözler arıyor işte.Her neyse büyüdüm bu ritüel hiç değişmedi. Ata'ya kahvaltı yaptırmaya çalışmaktan yine pek bir şey yiyemiyorum. En güzeli ekmek arası peynir ve kahvedir deyip, elimde sandviçle geziyorum.

Peynir bana göre kahvaltının ası. Van Kahvaltı Bahçesi'nde de yöresel peynirler var. Kahvaltısı on numara beş yıldız değil ama peynirlerin hakkını vermek lazım. Son gidişimde yine Atoş ile uğraşmaktan sofradan aç kalktım. Son hamle pide arasına otlu peynir ve domatesi sıkıştırıp arabaya kadar yiyerek gittim. Alışkanlık işte. Serpme kahvaltı kişi başı yirmi lira. Bir avantajı, çocuklu aileler için mini park yapmışlar, çocuk orada azıtırken siz kahvaltının tadını çıkarabilirsiniz lakin bu bizim için geçerli değil. Oğlum, oyuncakların yüzüne bile bakmayıp, bahçenin etrafında turlamayı seçti. Hızını alsın enerjisini boşaltsın diye sahildeki parka gittik. Orası hoşuna gidiyor, yazın kalabalıkta pek uğramıyoruz ama şimdi hazır ortalarda çocuk yokken Ata rahatça kuruyor imparatorluğunu.






4 yorum:

  1. bende öyle yerlere gidiyorum ve hep aç kalkarım yada acele ile ağzıma birşeyler tıkıştırıp bir şey anlamadan

    YanıtlaSil
  2. Ben kahvaltıyı çok severim hatta bazan biraz fazla abartıyorum, afiyet olsun masa çok nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  3. ayyy çok güzel gözüküyor, valla canım çekti hamiş, hamiş :) bu arada bende çalışan anneyim, sağolsun oğluma anneannesi bakıyor da kahvaltı ve herşey konusunda içim rahat :) Ama yine de haftasonu kahvaltılarımız başka , özel hazırlıyorum oğluma :) http://emreylehayat.blogspot.com.tr/search/label/Kahvalt%C4%B1%20tabaklar%C4%B1 bak buradalar :)

    YanıtlaSil
  4. Kahvaltı sever biri olarak bu postunu çok sevdim ,Ata yine çok sevimli görünüyor sevgilerimle.

    YanıtlaSil