17 Nis 2014

Yer Küre Sallanıyor

Gece saat üçe doğru depremle uyandım. Odada karartma perde kullandığımdan zifiri karanlıkta yatağın sağa sola sallandığını hissetmek çok endişe verici bir his. Bittikten sonra da insan geçtiğine ve tekrarlanmayacağına inanmak istemiyor. 17 Ağustos'tan bu yana deprem düşüncesi inanılmaz rahatsız ediyor beni. Oldum olası doğal afetlerden korkmuşumdur. Gök gürültüsünden de korkuyorum çocuklar gibi.

Bütün gecem uykusuz geçti. Kafamda sürekli en kötü senaryoyu kurdum, betonların altında kalırsak Ata'yı nasıl yaşatabilirim. Yarası olmazsa, günlerce aç ya da susuz yaşayabilir mi? Bunları düşünmek bile mideme kramplar sokuyor ama sanırım bu tür olaylarda ayakta kalmak soğuk kanlıların işi.

Sabah ilk işim Antalya körfezinde olan depremin derinliğine ve şiddetine bakmak oldu. Beş buçuk seneden beri Alanya'dayım. Bu bölge aslında deprem kuşağında sayılmaz ama son altı ayda haddinden fazla sallandık. Okuduğuma göre bu, Akdeniz'de yeni bir fay hattının ortaya çıkmasından kaynaklanıyormuş. Bir de şu var; arama kurtarmacılar öncelikle yıkılan evin mutfak ve banyosuna bakarlarmış zira hayatta kalmaya çalışan insanlar çamaşır ya da bulaşık makinesi gibi tuzla buz olmayan eşyaların yanında sığınmayı seçerlermiş. Ruhumu karartıyor bu tip konular ama deve kuşu gibi başımı toprağa gömmek istemiyorum, içimdeki korkuyu yenmem lazım.

Biraz fıstık ve yeşil çay ile kendime gelmeye çalışacağım zira yapılacak işler var.



11 yorum:

  1. Canım başlığı görünce çok şaşırdım, bende oraların deprem kuşağında olmadığını biliyordum demek ki hiç bir şeyin garantisi yokmuş , Annelik böyle bir şey işte kendinden önce evladını düşünüyorsun ,Ata umarım çok korkmamıştır ,çok çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Meltem, insan kendini evinde bile güvende hissedemiyor işte.

      Sil
  2. Bazı geceler benim de aklıma geliyor deprem korkusu. Anne olduktan sonra daha çok korkar oldum. Allah hepimizi korusun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin. Koruma içgüdüsü çok başka bir şey.

      Sil
  3. geçmiş olsun allah bir daha yaşatmasın

    ben siyah çay seviyorum ama bu resme bayıldım

    YanıtlaSil
  4. :((((çok geçmiş olsun:((bende de deprem korkusu vardır, sizin de dediğiniz gibi Alanya, Antalya iyi bir yerdeler, vaktiyle bolbol deprem haritası bakmıştım hala da arada bakarım:) maalesef ülkemiz pek şanssız bu konuda deprem kuşağında olmayan çok az yeri var, hele İstanbul'dan ödüm kopuyor iyi ki orada değilim diyorum günü birlik gitmek bile sinirlerimi bozuyor:(
    çocuğunuzla birlikte mutlu, sağlıklı afetlerden uzak bir yaşam diliyorum
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde Abla, komşu Manavgat ikinci dereceyken Alanya dördüncü derecede deprem bölgesiymiş. Risk altında bir ülkede bu kadar plansız yapılanma, bu kadar bilinçsiz yerleşim olur şey değil. Gerçi ülkenin neresini tutsan elinde kalıyor.

      Sil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Yeni keşfettim... ne hoş bir blog! :)

    Ben de bekliyorum

    YanıtlaSil
  7. 17 ağustosun enkazında kalan olarak, önce Allah kimseye göstermesin derim. İkinci olarak da bir yanlış bilgiyi düzeltmek isterim, koruyucu eşyalar beyaz eşya veya mobilyalar kesinlikle değil, koltuk ve kanepeler oluyor. Allah uzak etsin, bir daha yaşatmasın hiç kimseye. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçmiş olsun benim kuzenimi enkazdan çıkardılar gölcükte kısa sürede çıktığından sağlam bi şekilde kurtuldu beyaz eşyaları tavsiye ediyorlar buradan bakabilirsin http://arsiv.ntvmsnbc.com/news/145817.asp?0m=S12P buzdolabı hariç tabi ama yuzyıllıkkonak senin dediğin gibi kanepede olabilir böyle şeyler hayatımızdan uzak olsun

      Sil