7 May 2014

Aliexpress Alışverişi

Kediyi, köpeği bile acımadan boğaz için katleden Çin ırkına oldum olası nefret duyarım. Keza Çin malı yazan her şeyden de uzak durmaya çalışırım ama artık kaliteli dediğimiz markalar bile iş gücünden yararlanmak, maliyeti düşürmek için Çin'de üretim yaptırıyorlar. Hayatımızın her yerine girdi bu pigmeler. Bunun adı ırkçılıksa ırkçılık arkadaş. Uzak doğuyu sevmiyorum. Japonların balina avına çıkıp mavi denizi kırmızıya boyamasını kabullenemiyorum.
Her neyse büyük bir hata ile Çin'den çanta aldım. Aliexpress sitesi, ucuz Çin mallarının satıldığı kişisel dükkanlarla dolu. Orada bir çanta gördüm ve vuruldum diyebilirim. Rengi ve motifi sıra dışıydı. Bir anlık gafletle sipariş verdim, gemiyle gelene kadar çantanın varlığını bile unutmuştum. PTT Kargo dün paketimi teslim edince. "Ah evet çanta almıştım." dedim. Açarken bile suçluluk duydum, kendimle çeliştim. Bunca ah ettiğim bir millete para kazandırmış olmak beni rahatsız etti. "Ne yapayım çok beğenmiştim, ilk ve son olur bu." diyerek teselli ettim kendimi. Gerçekten de son olacakmış. 900 küsür yorum çantanın neredeyse mükemmel olduğunu yazıyordu, bu insanlar nerede yaşıyor, ne giyiyor, neyle geziyor bilemiyorum ki! Çantayı elime alır almaz, ağır bir boya kokusu sardı odayı. Üç gün açık havada kalsa yine çıkmaz o koku. Hayvanlara olan hassasiyetimden mütevellit gerçek deri kullanmıyorum, birinci sınıf suni deri alıyorum ancak bu çanta, üçüncü sınıf bile değil bildiğin pvc!





7 yorum:

  1. Bu internet sitesine karşı hep önyargılıyım ben de , keza çin mallarına da. Böylesini kullanacağıma hiç kullanmam daha iyi.

    YanıtlaSil
  2. Çinliller kadar psikopat başka bi millet görmedim aynı zamanda midesiz!!!

    YanıtlaSil
  3. internetten değilde normal alış-veriş yaparken ucuz diye alıyorum hiç dayanmıyor çok dandik verilen paraya acıyorum o boya kokusu kanser yapıyor çin malları aslında ülkemizde yasaklanmalı hem sağlığımızı hem paramızı çöpe atıyoruz :(

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten hiç iyi görünmüyor ne yazıkki en iyi markalar bile ürünlerini ucuz olsun diye orda yaptırıyorlar yani bize çok fazla seçenek kalmıyor her yer çin malı.

    YanıtlaSil
  5. ben çekinerek yaptım alışveriş 20 gün oldu yollamadılar bu yazdıklarınızı okuyunca gözüm korktu :(

    YanıtlaSil
  6. bu sitede 100 tl üzeri alırsak gümrükte takılırmı

    YanıtlaSil
  7. Ben de pek uzakdoğu sitelerinden sipariş vermem fakat vereceksem iki site/uyguamayı tercih ediyorum.

    Teknolojik, elektronik bir şeyler alacaksam Geek, giyim tekstil hediyelik gibi şeyler alacaksam da Wish'i tercih ediyorum.

    Saat, usb bellek gibi ufak tefek şeylerin siparişini verdim, şaşırtılacak derecede sorunsuz ve kaliteli geldi.

    Oradaki yorumlara dikkat ederek satın aldım tabii ki.

    https://www.wish.com/geek/m
    https://www.wish.com/

    Geek, Wish tarafından destekleniyor. İkisi de tek bir firma aslında.

    YanıtlaSil