28 May 2014

Meyve Bahçesi

Şehir hayatına hiçbir zaman adapte olamadım. Anne ve babamın mesleklerinden dolayı köyde doğup büyüdüm. Orta birinci sınıftan sonra nihayet merkeze atandılar. Aslında kırsal zorunluluk, annemlerin siyasi duruşlarının devletçe bir faturası gibiydi. Otuzlu yaşlarında annemi ara ara ağlarken hatırlıyorum. Şehre çok uzak dağ köyünde kapana kısılmış gibi hissedip, bir mağaza dolaşmaya bile özenir olmuştu. Şimdi ise aksine o ve yaşıtları emeklilikte sakin hayatın hayalini kurmakta. 

Bense köyde yaşamayı hiçbir şeye değişmem. Bir domatesi dalından koparıp, hemen salatada kullanmak benzersiz bir mutluluk. Aslında yaşadığım yer diğer illere nazaran yeşil ve tarım için uygun. Alanya,  ilçe olmasına rağmen burayı gelip gören çoğu insan gibi benim gözümde de il statüsünde. Her şeye kolaylıkla ulaşabileceğim, hayatının bir an durmadığı kozmopolit bir yer. Ancak ben burayı kışın daha çok seviyorum, nüfus bir nebze azalıyor ve bütün o kıyı şeridi yalnızlığa bürünüyor. 

Köy hayatı hayali bir kenarda dursun, yeni evle birlikte ormana biraz daha yaklaştım. Bu, beni teselli ediyor. Meyve bahçemizdeki henüz hasada gelmemiş bu güzelliklerin büyümesine günbegün tanıklık etmek ise beni mutlu etmeye yetiyor.








9 yorum:

  1. Çok hoş,fotoğraflar o kadar güzelki ne çeksen ayrı bir ruhu oluyor, bakmaya doyamıyorum.

    YanıtlaSil
  2. ne güzellikler yaratıyor yaradan soframıza gelene kadar ne aşamalardan geçiyorlar ne mutlu şahidlik edene burada paylaşıp gönlümüzü sevindirdin teşekkürler
    meyve bahçenizin videosunu eklersen kendimizi orada hisseder şu karman çorman şehirden bizde bi müddette olsa uzaklaşmış oluruz inşallah bu ricamı kırmazsın sevgi ve selam ile.
    gülcan.

    YanıtlaSil
  3. Çok şanslısınız, fotoğraflar, meyveler harika...

    YanıtlaSil
  4. Hepsi çok güzel gözüküyor:-) İzmir'de benim de bahçemde dut vardı, sabah akşam başındaydım. Yalova'da da erikler ve elmalar vardı. İstanbul'dayım şimdi. Neyse dördüncü kattan bahxedeki malta eriğinin sararmasını görüyorum en azından yemesem de:-)

    YanıtlaSil
  5. Meyveyi sebzeyi dalında görmek insanı şaşırtıyor şehir yaşamında o kadar uzak kalmışız ki bu görüntülerden hepsi çok güzel .

    YanıtlaSil
  6. inanmıyorum, nasıl bir görüntü bu. çok imrendim, iyi yemeler :))

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel resimdekiler, her biri ayrı güzel ama en güzeli dut :) Ben de dört gözle bekliyorum yaklaşan dut mevsimini, okullar kapanır kapanmaz soluğu köyde alacağız, duta vuracağız kendimizi, en çok da karasına :) Ben de köyde doğup büyüdüm, sonrasında da kasabada yaşadım hep ve İstanbul'a hiç alışamadım, büyük şehirleri hiç sevmedim, güvende hissedemedim kendimi... Emeklilik için hayalim yeniden -şimdilerde il- o kasabaya dönmek ;)

    YanıtlaSil
  8. fotoğraflar çok güzel ama yazım dili bence daha güzel. video konusunda + birim.

    YanıtlaSil
  9. çok şanslısınız böyle bir yerde yaşam sürdüğünüz için :)
    darısı bizimde başımıza ;)

    YanıtlaSil