9 Haz 2014

Dağ Hatmisi

Bahçe peyzajlarında  hatmi ağaçlarına sık rastlıyorum. Kıyı kesimlerinde büyümeye elverişli olmaları, bodurlukları, hızlı ve çok çiçeklenmeleri sanıyorum tercih edilmelerini sağlıyor. Ancak dağ hatmisi, daha yüksek kesimlerde kendiliğinden bittiği ve çalı formunda olduğu için daha doğal. Bu aralar çok sık karşılaşır olduk, her görüşmemizde bana çocukluğumu hatırlatıyor. Çiçeğindeki yapışkan sıvı sayesinde burnuma, çeneme yapıştırır horoz olurdum. Bu yüzden küçüklüğümdeki ismi horoz ibiğiydi. Seneler sonra oğluma da hatmiden ibik yaptım, doğanın bende bıraktığı izleri seviyorum.




12 yorum:

  1. şayet çocuğum böyle olacaksa evet be yaparım bende.böyle bi tatlılık var mı?

    YanıtlaSil
  2. Bu aralar biraz rahatsızım taze taze hiçte fena olmazdı çayı ,Atayada hatmi ibiği çok yakışmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. meltem,hatmi çayı nası oluyo merak ettim:)

      Sil
    2. Havva genelde senden öğreniriz bunları ama.. Ankara da bu halde bulamadığımızdan aktardan kurusunu alırız göğsü açar gribe nezleye iyi gelir .

      Sil
  3. Bloğunuz nasıl da insanın içini açıyor.Tabi Ata'nın da bunda etkisi var :) Bloğu takibe aldım,ben biraz daha gezmeye devam edeyim :)

    YanıtlaSil
  4. çok şeker,hatminin bi sürü türü olduğunu bende yeni öğrendim.hatta bahçemde kendiliğinden çıktı,fuşya ya dönük pembe çiçekleri iç açıyor,komşumdan da katmerlisini aldım,bakalım çit önünde ne güzel olacak.
    o ata'yı da yemek geldi içimden
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. ahah bende yapardım böyle burnuma :) ne güzel günlerdi adının hatmi olduğunu şimdi öğrendim yapışkan çiçek derdim ben :))
    Ata'ya da horoz ibibiği pek yakışmış :P

    YanıtlaSil
  6. bu çiçek beni de çocukluğuma götürdü, zira bahçemizde renk renk mevcuttu ve bizde böyle yapıştırırdık tüm yüzümüze:) oğluşa da kocaman bi maşallah,,

    YanıtlaSil
  7. Nane limon kabuğu bir güzel kaynasın aman
    Ha ha ha içine hatmi çiçeği biraz tere otu katasın aman :)


    Hem kendini hem şarkıyı gayet iyi biliyordum ama bugün burada hiç bilmediğim 2 şey öğrendim.
    Bahçe peyzajı- ki çok uygun gerçekten..
    Horoz meselesi. Nasıl kaçırmışız!
    Ata'nın minik burnuyla uyum içinde, harika görünüyor.
    Maşallah ona :)

    YanıtlaSil
  8. ne tatlı bir yavru bu, maşallah binlerce

    YanıtlaSil
  9. Ben de geçen yıl keşfettim, bahçede büyümüş. Ne ki bu diye diye buldum ki hatmi çiçeğiymiş. Ata'nın küçük burnundan bizim için de öpermisiniz.

    YanıtlaSil
  10. ben bayılıyorum horoz çiçeğine burnumuza yapıştırıdık

    YanıtlaSil