6 Tem 2014

Gürültücü Ruslar

Sabahları oğlanı denize götürüyorum, iyi geliyor ikimize de başka türlü sokakta, parkta, bahçede olsak sabah saati olmasına rağmen beynimiz yanacak sıcaktan biliyorum. Geçen ortalarda dolaşan bir virüs benim bünyeyi de es geçmemiş bağırsak enfeksiyonu geçirdim. Nefret ede ede hastane, serum, antibiyotik üçlemesi ile buluştum yeniden. Oysa antibiyotiğe üç yıldır direniyordum.


Denizden birkaç gün uzak kaldım haliyle, miniği de sabah parka çıkardım. Kimseler yok tabii. Millet nasıl evde tutuyor bu çocukları anlayamıyorum. Televizyona mı esir oldular nedir, ben benimkiyle türlü aktivite yaptığım halde, çalışmak için dizüstünü alır almaz yine yanımda bitiyor. Aşina olduğum birkaç rus var, bu semtte oturuyorlar. Hepsi de Türklerle evlenip kapağı buraya atan cinsten. Ufak çocukları var tabii öğlenin on ikisinde bile zerre gölge bulamayacağın parkta oturup laklak yapıyorlar. Koloni kurmuşlar, kendi memleketimde kendimi yabancı hissettiriyorlar bana. Bir bankta oturuyorum. Ata, çocukların yanına gidiyor. Gidip oyuncaklarını döküyorum önlerine, cıngar çıkmasın diye. Çocukların sesinden çok annelerin sesi parka hakim. O nasıl bir gürültü. Nasıl kaba bir lisan. Duymamak için kulaklığımı takıyorum, bu defa hareketlerine ifrit oluyorum. Park bahçede çalışan elemanlar öğle molasında çimenlere yayılmışlar. Bizim ruslardan biri elemanlara aldırış etmeden çıkarmış üzerindeki gömleği  iç çamaşırıyla kalmış, çantasından çıkarmış dantelli bir bluz giyip, gösteriyor yanındakilere. Üstelik bunu parkın tuvaleti olduğu halde yapıyor. Bu nasıl bir genişlik. Zaten parka mı geliyorlar, gece kulübüne mi belli değil. Fönden yanmış saçlar, koca altın rengi küpeler, daracık etekler. Nasıl eğilip kalkar insan. Kıyafet konusuna takılmıyorum çok fazla kim ne isterse giysin ama ben bir anneye yakıştıramıyorum.

"Kahkaha günaha sürükler" diye bir atasözleri varmış bunların. Bizde gülümseme bir nezaket göstergesiyken onlar da "içten pazarlık" olarak lanse edilir ve yalnızca tanıdıklarına gülümserlermiş. Allah'tan gülümsemeyi sevmiyorlar bir de kahkaha attıklarını düşünüyorum da sesleri kaç desibel çıkardı acaba?

Turist olanları da bir acayip bunların. Bir kere çok aç gözlüler. Her şey dahil otellerde o dandirik tozdan sulandırılan meyve sularını yanlarında getirdikleri iki buçuk litrelik kola şişelerine doldurup plaja iniyorlar. Almanlar, Ruslarla aynı otelde tatil yapmayı istememekte tamamen haklılar ben böyle yaygaracı bir millet daha görmedim. Minibüse para verince, üstünü az bulup şoföre azarlar tarzda bu kadar mı diye çıkışıyorlar. Adamcağız cama asılan 1 person 2.5 yazısını gösterip kurtuluyor heder olmaktan.  Bir defa denk geldim. Üç rus kadın bindiler makyaj, kıyafet o biçim. İkisi oturdu, biri ayakta kaldı. 17 yaşlarında bir Türk genç yer vermek için kalktı. Genç kadın öyle bir hareket yaptı ki elini savurdu istemez der gibi, o da yetmedi otur otur yaptı. O şımarık surat ifadesini inene kadar unutamadım. Bizim Anadolu çocuğu nasıl ufaldı koltukta. Ah ah bunları şımartan da sizsiniz. Bir bakışla, bir gülüşle tavlarım diyorlar. Türk erkekleri kolay lokma. 

Alanyum diye ufaktan bir avm var burada. Başka da yok zaten. Yeme içme katında balık etinden hallice bir rus kız en fazla yirmi üç yirmi dört, yanında Anadolu çocuğu cılız bir şey, saçında bir kilo jöle. Yirmisinde yok daha,  ufak bir de kardeşini getirmiş sekiz on yaşında. Kız gitti üç iskender menü aldı, yediler içtiler.Tatlı da aldı onu da yediler, elele gittiler. Eskiden erkek duruşu diye bir şey vardı ya toz olmuş. Yaşı kemale ermiş yabancı kadınların yanında çanta gibi dolaşan yanık tenli genç erkekleri kanıksattılar bu topluma, daha ötesi var mı?


8 yorum:

  1. Aman.. gerçekten iyi ki böyle atasözleri varmış...Düşünemiyorum kahkahalarını :) Hoş bizim erkeklere de müstehak..kurtuluşu onlarda görüyorlar. sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Oncelikle gecmis olsun. Uzun yillar onceydi Antalya'da bir yerimiz vardi restaurant-bar ailecek isletiyorduk. Onyargili olmamak icin ozen gosteririm ama Rus' lari tanidiktan sonra epey ugrastim dusuncelerimi degistirmeye maalesef degistiremedim. Bir irk bu kadar mi acgozlu olur? Acaba Almanlar'da bizim icin boyle mi hissetti?. Yonetimleri sonucu mu boyle oldular yoksa hep mi boyleydiler bilmiyorum ama cok pismeleri lazim daha.

    YanıtlaSil
  3. Sanırım burada gördüklerimizle genelleme yapıyoruz ister istemez. Çok düzgün Ruslar tanıdım, asla burada sözü geçenlerde kıyaslanamaz.
    Rus yazarlarının kitaplarını okurken şaşırırdım. Köylüleri kaba, alkolik ve onursuz anlatırlardı. Hatta bu kadar aşağılanmanın öcü olarak düşünürdüm ekim devrimini. Şimdi düşünüyorum da acaba asiller ve köylüler ayrımı kültürel düzeyde de bu kadar derin miydi ve o koskoca devrim bile eşitleyemedi halkları?

    YanıtlaSil
  4. canım geçmiş olsun.inşallah bir daha san uğramaz hastalık. Sıcak zor bağırsak enfeksiyonu çok su kaybettirir dikkat et

    YanıtlaSil
  5. geçmiş olsun, bağırsak enfeksiyonu en sevmediğim hele tatilde hiç çekilmez :(
    Ruslara gelince çok haklısınız acayip kaba bir millet hödükler resmen !! eee bizim payımız azımsanmayacak kadar çok tabi ki kendi memleketinde turist olan biziz sanki ..

    YanıtlaSil
  6. Geçmiş olsun, rus kadınları maalesef bu toplumda çok kötü algılar, tanımlamalar bıraktılar. Erkeklerinin de bir farkı yok hoş! Ama insanoğlu edebini kaybedince hayvandan aşağı oluyor işte hangi millet olursa olsun. İlle edep, ille edep diye boşuna dememiş atalarımız.

    YanıtlaSil
  7. BM'nin araştırmasına göre eğitim, sağlık, ekonomi, kadın-erkek eşitliğine bakılarak dünyada yaşanacak en iyi ülkeler sıralamasında Rusya 65'inci, Türkiye ise 83'üncü sıradaymış. Buna rağmen Ruslar Türkiye'ye yerleşiyorlar. Ama farkındaysanız rus çift gelip yerleşmiyor genelde Rus kadınlar Türk erkekleriyle evleniyorlar. 40 metre karelik evlerden kurtulmanın başka yolu yok tabii. Yinede bu kültürde yaşayıp düzelmiyorlar. Eski iş yerimde rus bir adam vardı mühendis, on kişilik ses çıkarırdı konuşurken. Turistlere gelirsek esnaf onları bu hale getiriyor maalesef türk turiste bu ilgi yok üstelik biz tatil yerlerinde daha çok para harcıyoruz ruslar çok eli sıkı o erkeğe yemek ısmarlayan genç kız da esmer erkeklere olan eğiliminden dolayıdır. Sözün kısası gözlemlerinize katılıyorum, geçmiş olsun dileklerimle.

    YanıtlaSil
  8. Antalyaya hem bu basitliklerden hem de şu sözüm ona beş yıldızlı diye sunulup berbat yemeklerin içeceklerin animasyon adı altında saçma sapan gösterilerin yapıldığı oteller nedeniyle yıllardır gitmiyorum gitmek istemiyorum ayrıca insan ayrımı yapmak istemem her ülkenin aklı başında entelektüel kesimi olduğu gibi ki onlarda da eminim bu tür insanlar çoktur , görgüsüzü ahlaksızı çok ve onlarda nedense hep bizim ülkede.

    YanıtlaSil