2 Tem 2014

Kurşunlu Şelalesi

Antalya civarında görülebilecek çok fazla şelale var ama Düden ve Manavgat o kadar öne çıkmışlar ki diğerlerini görmek için özellikle tatilcilerin zamanı kalmıyor. Kurşunlu Şelalesi de bunlardan biri.  Antalya / Aksu'da bulunan şelaleye ulaşmak için pazar günü bindik arabamıza yaklaşık iki buçuk saat yol aldık.  Şelale Milli Park kapsamında olduğundan doku çok özenli korunmuş. Patika yollar, tahta kapılar ve korkuluklar orman yapısıyla bütünlük sağlamış. Giriş ücreti 3.5 lira. On sekiz metre yükseklikten dökülen şelalenin suyu Toros Dağları'ndan geliyor ve bu buz gibi su irili ufaklı çok sayıda gölet oluşturuyor. Ördekler, su kaplumbağaları, balıklar bu göletlerin ev sahipleri.

Kızılçam, ladin, ılgın ve sarmaşık gibi zengin bir  floranın bulunduğu yürüyüş parkurunun içerisinde bitki tüneli diye bir bölüm var. Ben en çok o tüneli sevdim. Şehirlerde betonlarla çevrili alt geçitlerin aksine burası yeşilliklerle bezeli ve mis gibi kekik kokuyor.

Muhteşem manzara karşısında dinlenebileceğiniz, bir şeyler yeyip içebileceğiniz kahveler de var. Yer yer yosunların kapladığı merdivenlerden tırmanmak ve inmek için ayakkabı seçimine dikkat etmeli. Sandalet biraz zorladı beni.  Bebek arabalarıyla gelenler vardı, daha yolun başında pes ettiler, baston tipli arabalarla ilerlemek mümkün değil. Zaten şunu da anlamıyorum dört yaşına gelmiş çocuk bindirip gezdiriyorlar, ya getirme ya da yürüt. Ata bir buçuk yaşına geldikten sonra bebek arabasını hiç kullanmadım, ne gerek var yol işgaline.

Neyse parkın olumsuz tek yönünü de ekleyip noktayı koyuyorum. Boncuklarla allanmış pullanmış devecikler. Üç deveyi koymuşlar girişe! Tahammül edemiyorum. Bizim sahilde de çok var, bir de belediye lisans vermiş bunlara. Her gördüğümde ters ters bakıyorum, bazılarına dayanamayıp laf söylüyorum. Bir de eşek koyuyorlar yanına. Hadi deve çöl hayvanı da eşek garibim elli derece ne yapsın. İnsanlar on lira verip keyif çatacak diye o hayvanlar bütün gün sıcakta aç bekliyor. Ya sabır!







9 yorum:

  1. Manzara şahane tespitler on numara yerinde, bende o deve eşek vs.bilumum hayvanları bi resim uğruna oralarda dolandırmalarına sinir oluyorum.. yeşile baktım doya doya bugün sayende teşekkürler yazdan kalan,

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten insanın gidesi orada olası geliyor bu yaz sıcağında serinlettin :*

    YanıtlaSil
  3. Bizim de var bir Delmece yaylası maceramız Yalova'da, akıllara zarar :(( Ama sizinki güzel geçmiş, ne güzel fotoğraflar :)
    Bebek arabası kadar lüzumsuz bir alet görmedim zaten ben, çok kısa dönemde kullanılıyor, dünyanın da parasını veriyor millet. ondan geçtim, son yıllarda öyle çok kötü haber okudum ki, özellikle de İstanbul'la ilgili, arabalarından tren raylarına, denize düşen bebeklerle ilgili. Ben çok korkağım sanırım çünkü İstanbul'da tek başımayken hiç kullanmadım bebek arabası, iki çocuk büyütmeme rağmen. Lütfen kullanmasın anneler, çok dikkat etsinler ve sadece parklarda bahçelerde kullansınlar. Ayrıca 1,5 bilemedin 2 yaşından sonra da yasaklansın hatta...
    Fena bir yorum farkındayım ama bununla ilgili bloğuma da yazacağım diye düşünüyordum ne zamandır, burda döküverdim içimi...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. En sevdiğim şelaledir. İçeri girdiğinde yeşil ve su sarmalar seni :)

    YanıtlaSil
  5. Masal gibi ne güzel bir yermiş sende çok güzel fotoğraflamışsın
    Eşek konusuna üzüldüm , insanların bencilliği bir çok konuda karşımıza çıkıyor ama hayvanlar konusu en çok içimi acıtanlardan biri .

    YanıtlaSil
  6. cennetten bir yer sanki çok güzel bir de elbisene bayıldım :)

    YanıtlaSil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. Muhteşem bir yermiş :) Daha Antalya'ya hiç gitmedim ama gittiğimde kesinlikle burayı görmek istiyorum çok beğendimm :)

    YanıtlaSil