14 Tem 2014

Yavru Karga

Sabah ormanda yavru bir karga buldum, yuvasından düşmüş olmalı diye düşündün ama çam ağaçları arasında epey dolaşmama rağmen yuvasına rastlayamadım. Onu bulduğum yere bırakıp annesini beklemeye karar verdim. Uzakta bir yere oturup yirmi dakika kadar bekledim ama nafile ne bir ses ne de bir iz. Eve döndüm, yarım saat geçmeden yavruyu merak edip yeniden ormana döndüm. Yaşlı bir Alman kadının orman yolunda baktığı sokak kedilerinden bir tanesi yavruyu bulmuş, patisi ile ona vurarak sağa sola savuruyordu. Koşup kediyi uzaklaştırdım, karga tir tir titriyordu, görünürde bir yarası yoktu ama yine de çok endişelendim. Hem çok üşümüş hem de acıkmıştı. Eve gelip ona bir şeyler yedirdim. Kutuya koyup kendisini yuva ortamı çalıştım. Öğleden sonra veterinere uğrayıp, yavruyu gösterdim. "Kanadı ve gövdesi iyi görünüyor ama annesi onu arıyordur. Kargalar çok inatçı hayvanlardır, bulana kadar uğraşacaktır. Yüksek bir ağaca koy, senin yaşatman çok zor olur." dedi.

Yarın onu bulduğum yerdeki karaçamlardan  bir tanesinin üzerine bırakacağım ama nasıl? Dallar çok yüksekte, tırmanmak da pek kolay olacağa benzemiyor. Geçen sene de iki minik kedi yavrusu bulup bir ay bakmış ve yuvalandırmıştım. Bu minikler hep bana rastlıyor sonra onları sağlıkla bırakmak için bir ton strese giriyorum. Umarım minik kuş annesine kavuşur da bu hikaye mutlu sonlanır.




17 yorum:

  1. karga yavrusu olduğunu nasıl bildin ben bakıyorum resme kara civciv diyesim geliyor ama yazık ya üzüldüm mutlu sonu bende istiyorum *-*

    YanıtlaSil
  2. canım benim nasıl da tatlı anneciğine kavuşur inşallah :(

    YanıtlaSil
  3. Inanamiyorum aynisi benim basima geldi gectigimiz gunlerde, rica etsem okurmusun benim yazimi cunku ayni konuyla ilgili. Benimkini agaca koyduk annesi besliyordu ama yine dusup kanadini incitmis veterinere goturduk. Annesi kargaysa inatci olur, sepet gibi bir seye koyup agacin ulasabildiginiz en yuksegine koyun ya da bir merdivenle agaca tirmanin. Valla akil veriyorum diye dusunmeyin ama bir fikrim daha var, ben siringayla agzina su verdim yavas yavas, ekmegi islattim civik mama gibi ondan da verdim. Kediler falan varsa tehlikeli onu oraya birakmak., Iinsallah buyur de ucar yuvadan. Okursaniz eger benimkinin adi "mutlu sonla bitti sapsalin hikayesi"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Besleme konusunda sıkıntı yok, iki günde gözünü açtı sesi daha gür çıkıyor ama annesiz olmaz. Sepet fikri güzelmiş hem düşmez de acıkınca sesini kim olsa duyar gıraaak gıraak, ilham verdiniz teşekkürler.

      Sil
  4. Geçen eşimde bulmuş,balkonda kutuda 1-2 gün baktık.Sonra annesi bulmuş galiba,yoktu :) bence sende bi şekilde ağaca koymalısın.
    Onlarda kimin karşısına çıkacaklarını biliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aksi gibi çam da çıkılması en zor ağaçlardan gövde boyunca dal yok , tepelerde başlıyor ancak, akrobasi gerektiriyor.

      Sil
  5. oy oy iyiki de sen gibi yürekli bir insana rastlıyor bu yavrucaklar:( içim gitti benimde, ne iyi yapmışsın tekrar ormana götürmekle, umarım annesi kuzucuğuna kavuşur emin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım Sebuş, yarın şehir dışına çıkacağım sağ salim annesine teslim etsem de içim rahat gitsem.

      Sil
  6. Algılar yardıma muhtaçlara açık olunca görünüyor bu minikler, herkese rastlıyor ama çoğu kişi görmeden geçiyor.
    Dilerim annesi bulur ve kurtulur yavrucuk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanıyorum öyle, hiçbir zaman başımı çevirip geçemiyorum. Ters dönen bir böceği düzeltir, yoluma öyle devam ederim.

      Sil
  7. Üzüldüm şimdi zor bir sorumluluk almışsın üzerine bende olsam aynısını yapardım ama umarım bir çaresini bulabilirsin güzel haberlerini bekliyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğal koşullarda daha iyi yaşayacağına eminim, anneye kavuşturabilirsem benden mutlusu olmayacak.

      Sil
  8. ne güzel yürekli bir insansınız sizin gibi insanlarda olmasa dünya devirdaim etmez inşallah annesi koyduğunuz yerden alır
    sonucu paylaşırsanız sevinirim

    YanıtlaSil
  9. canım iyiki almışsın yoksa kediler yerdi o kuzuyu. yuksek yerden düşüp kanadını kırmasın sonra

    YanıtlaSil
  10. Hikayenin sonunu eklemek isterim;

    Yavruyu sepete koyup çam ağacının yüksek bir dalına yerleştirdim ve eve döndüm. Birkaç saat sonra beslemeye gittiğimde 'gıraak gıraak' diye ağzını açıp bağırmaya başlayınca ormandan zıpkın gibi bir karga fırladı ve dört dönmeye başladı. Bu, miniğin annesiydi. Aradı aradı bulamadı, ben de beni göremeyeceği bir yerde bekledim ama nafile anne farklı bir yönde boşa çabalıyordu. Yeniden eve döndüm akşam üzeri gittiğimde gördüğüm manzara beni çok mutlu etti. Anne sepetin ucunda durmuş, yavruyu besliyordu. Geldiğimi hissedince uçtu, fotoğraflayamadım. Anne, iki gün içerisinde yeni ve daha güvenli bir yuva hazırlayıp yavrusunu da alarak gitti.

    Bir görev daha başarıyla sonuçlandı, artık içim çok rahat ve müthiş huzur dolu.

    YanıtlaSil
  11. Okuduğumda çok üzülmüştüm ama şu son yorumu görünce inanılmaz sevindim ben olsam bu kadar sabırla bekleyebilirmiydim bilmiyorum çok zor bir sorumluluk ama iyi bir şekilde sonuçlanması çok güzel

    YanıtlaSil
  12. Buna benzer bir durumu bende yaşadım. Bizim bahçede bir kuş yavrusunu kedi almış götürüyordu!
    Ağzından aldık ama biraz yaralıydı! Bir hafta kadar evde baktım iyileşti. İyileşince onu özgürlüğüne uğurladım.
    Sizin hikayenizin de mutlu bitmesi, beni mutlu etti! Sevgilerimle...

    YanıtlaSil