28 Ağu 2014

Hızlı ve Yavaş

Tavşan ve kaplumbağa birbirlerine zıt karakterler. Tesadüf bu ya ikisine de denk geldim, fotoğraflayabildim. Bu tavşan bu şekilde dakikalarca kaldı, onu gördüğümde epey uzağındaydım yaklaştım yaklaştım hiç istifini bozmadı belki de ürkekliğinden heykel taklidi yaptı. Yanına sokulunca, sevmek için yaptığım ilk hamlemle beraber pııır diye toz oldu. İnsan bu minnoşluk karşısında kayıtsız kalamıyor. Öte yandan bu küçücük hayvana kürkü ya da eti için göz diken ırkımı düşündükçe sinirleniyorum. Şu kara gözlerinin üzerine kremler, boyalar sürüp resmen işkence çektiriyorlar. Öyle kozmetiğin canı cehenneme, karşınızda yapılsa bu hareket çoğunuz almazsınız biliyorum, göz görmeyince gönül katlanıyor ama kullandığınız markalara bir bakın hayvanlar üzerinde test yapııyor mu diye, almayın bu günaha ortak olmayın.


Şu tospiğe bakınca biraz sinirim geçti ghfhgdghdhgdghdhg !!! Neyse bu kaplumbağa, ailesi ile evin yakınlarında yaşıyor. Beni fark eder etmez hoop kabuğuna çekiliyor, toparlak bir şey oluveriyor. Kapıyı çalıyorum,kabuğuna bir iki tıklatıyorum, hemen savunmaya geçip garip bir tıslama çıkarıyor. "Ayy çok korktum seni fındık suratlı, al bakalım akşam yemeğin benden olsun" deyip önüne bir kuru çiçek atıyorum. Renkli şeyleri yemeye bayılıyor. Ağır ağır ve yan yan yiyor yemeğini. Kaplumbağa, tasavvuf da zamanı simgeliyormuş, ne hoş değil mi?


9 yorum:

  1. Ne güzel şeylere deyinmişsin duyarlılık çok önemli bu doğayı biz yok ediyoruz öyle zamanlar olacakki bu hayvanları sadece hayvanat bahçesinde görecegiz

    YanıtlaSil
  2. istanbul'da öküzlerle karşılaşabiliyoruz sadece.

    YanıtlaSil
  3. :) yukarıdaki yoruma çok güldüm...bu aralar kullandığım ürünlerin içeriğine bende dikkat ediyorum aslında bilmeden veya bilerek ne çok zarar veriyoruz doğaya hayvanlara halbuki bizim kadar onlarında bu dünyada yaşamaya hakkı var dediğin gibi en iyisi bu tür ürünler almayarak hiç değilse üzerimize düşeni yapalım.

    YanıtlaSil
  4. ♥ çok şekerler nasıl yakaladın böyle kaplumbağanın burnu ne ilginç ilk defa bu kadar yakından göryorum

    YanıtlaSil
  5. Yaaa,çok kıskandım :( Ben niye evimin yakınlarında davşan,rosbik falan göremiyoruuuum :(
    Çok şanslısııııın..Benim yerime de kuru çiçek ver olur muuu :)

    YanıtlaSil
  6. fotoğraflara bayıldım,gülümsettin beni.
    katılıyorum sana hep dikkat etmeli bu hassas konuya,gaflete kapılıp unuttuğumuz da oluyordur belki de uyaralım arada bir birbirimizi
    teşekkürler
    mutluhaftasonu

    YanıtlaSil
  7. oy oy oy tavşana bayıldım:)))ben makyaj yapmıyorum 40 yılda bir çok önemli bir yere gidilecekse hariç ama cildime nemlendirici kullanıyorum el kremi vs. dikkat ediyorum hayvanlar üzerinde denenmemiş olmasına...o zavallıcıkları deney için kullanan herkes ölsün valla ölsün gebersin acımam bu kadar da kızıyorum...teşekkürler bu foto içimi açtı sabah sabah:)

    YanıtlaSil
  8. ama tavşan çoook şekeeerr :)
    deney için başka birşey kullansalar yaaa,yazık onlaraa :(

    YanıtlaSil
  9. canlarım benim nasılda güzeller kıyamam ki ben onlara o yüzden almıyorum belli kozmetik markalarını !!

    YanıtlaSil