26 Eyl 2014

Gazozdan Anılar

Çok küçükken annem memleketi olan Eskişehir'de bir hamama götürmüştü bizi. Nefret etmiştim, ilk ve son gidişim olmuştu. Ancak oradan çok acıkarak çıktığımı hatırlıyorum. Annem gazoz ve simit almıştı bize. Zafer portakal gazozuydu, çok acıktığımdan o tat bana müthiş güzel gelmişti. Seneler sonra yeniden yollarımız kesişti, tat hala aynıydı. Fanta'ya yenilmiş garibim, piyasada çok dallanıp, budaklanamamış.
Gazoz deyince, kulvarında bir numara olan bana göre Niğde Gazozu'dur. Çocukken Mersin Kızkalesi'nde bir pansiyonumuz vardı. Kasa kasa cam şişelerde kolalar, gazozlar gelirdi. Niğde gazozunu alıp, bizimle çalışan amcama açması için verirdim. Jelibon eşliğinde içerdim ama şişeyi bitiremez yarım bırakıp giderdim. Bir saat sonra dolaptan yeni bir gazoz alıp amcamdan açmasını isterdim. Akşama kadar bu iş defalarca tekrarlanırdı. Zaten birkaç sene içerisinde iflas bayrağını çekti bizimkiler, işletmeye verdiğim zarar büyük. Hey gidi hey. Bazı tatların ve kokuların insanın üzerinde bıraktığı etki ne olursa olsun unutulmuyor. Bence tatlarla ya da ambalajlarıyla oynanmamalı, yeniliğe kapalı değilim ama sanıyorum biraz klasikçiyim. 







13 yorum:

  1. ben de hamamdan nefret ettim :) ne güzel fotoğraflar ve zafer gazozu :))

    YanıtlaSil
  2. Günaydın
    Tabaklar ne kadar güzelmiş özellikle kalpli tabak çok güzel ben asitli icecekler sevmiyorum çocukken meyve suyu içerdim zaten tatlarla anım çok fazla yok bikac yemek tadı var aklımda rahmetli babaannem yapardı şimdi o tadı bulamıyorum tabiki
    Mutlu haftasonlari

    YanıtlaSil
  3. bie ESES'li olarak hamamdan çocukluk yıllarımda nefret ederdim, sıcaktan bir kere bayılmıştım :) ama sonrasında hemen köşeden aldığımız simit ve gazozun birleşimi birden beni kendime getirdi :) şimdi her annemlere gidişimde hadi hamama diyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskişehir'de çok güzel tarihi hamamlar var, her Eskişehir ziyaretimizde annemler mutlaka uğrar. Ben de Porsuk'u izler, kendi kendime zaman geçiririm.

      Sil
  4. hiç aklımda yoktu gazoz kanıma girdin benim için marka farketmiyor şuan canım çekti hamilelikte zarar varmı sonuçta asitli ama en azından tadımlık içerim :))

    YanıtlaSil
  5. Sen anlatınca anılarım canlandı :) Galiba bizim jenerasyonda hepimizin anneleri bir hamam macerası yaşattı :) Benimde annem çok götürürdü, kendisi çok sevdiği için bizimde seveceğimizi düşünürdü gerçi hamam sefalarımız da hiç fena olmazdı dediğin gibi çok da acıkırdık :) Sayende güzel bir canlandırma oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıcak su havuzları, bıngıl bıngıl teyzelerin kahkahaları çocukluk travması yaşattı bana. Adile Naşit ve ekürileri hamamda yaprak dolması yiyor ya filmde, çok enteresan : )

      Sil
  6. gazozla tombi uyumunun bende hatrı sayılır yeri vardır

    YanıtlaSil
  7. Niğde gazozu Migros'ta satılıyor bazen, hemen alıyoruz biz de :)

    YanıtlaSil
  8. Bayıldım fotoğrafların güzelliğine, çok sevdim blogunuzu. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  9. Zafer gazozu amblemini gorene kadar tanıyamamıstım. çocukluguma gıttım bır an ^_^

    guzel seyler hıssettırdı cok guzel yazı olmus ♥

    YanıtlaSil