21 Eyl 2014

Hint Mabed Ağacı

Bahçemizin sıcak iklim aşığı Plumeria'sı. Asya'da Budist tapınaklarının bahçesinde bulunduğundan Hint Mabed Ağacı olarak anılıyor. Yaygın olarak ise  Amerikan Ful ya da Katmersiz Ful diye isimlendirilmiş. Görüntüsü muhteşem lakin kokusu görüntünün çok önüne geçiyor. Baş döndüren tropikal, meyvemsi bir kokuya sahip. Çiçekleri çok hassas, en ufak bir esinti onları yere serpiştiriyor. Bahçede toprağa düşenleri toplayıp, eve getirdim lakin çok çabuk soldu rengi. Hawaii'de boyunlara geçirilen çiçek taçlarına Plumeria'lar da serpiştirilirmiş. Sanıyorum tene değmesi hiç rahatsız etmediğinden tercih ediliyor. Yumuşacık taç yapraklarına dokunmak, yavru bir kediyi okşamak gibi. Akdeniz iklimindeyseniz bu ağaca bahçenizde mutlaka yer vermelisiniz. Yaz başında çok daha çiçekliydi ağaçlar, o zaman fotoğraflama şansım olmadı ama bu hali bile seyre değer. 









8 yorum:

  1. Ne güzel bir ağaç:-) Kokusunu hayal edebiliyorum:-)

    YanıtlaSil
  2. bu güzelliği kedi yavruları bile sever
    bence öyle yani:))

    YanıtlaSil
  3. Harika fotoğraflarınla mis kokusunu ta buralardan aldım , ismi kadar kendi de çok güzel bir çiçekmiş...

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Yazdan Kalan, (isminizi bilmediğim için bu şekilde hitap ettim)
    Cafenohut ve Hepyeşil bloglarını, bugün yazdılarmı acaba diye, mesaim başlamadan önce mutlaka ziyaret ederim.
    Yazdıklarını da büyük bir zevkle okuyorum ama asıl amacım çektikleri fotoğrafları hayran hayran izlemek.Bundan sonra bu listede siz de varsınız.Fotoğraflar harika.Ayrıca Ata bebeğin fotoğraflarını daha çok görmek istiyorum.Sevgiler...
    ekledim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onur duydum, çok teşekkür ederim. Bu arada ismim Burcu.

      Sil
  5. woww çok etkileyici fotoğraflar inanılmaz. çiçekten çok çekimler beni sarstı acayip güzel hatta tek tek açıp kaydettim bilgisayarıma müthiş bir gözün var bravo...

    YanıtlaSil
  6. ne yetenekli blogger arkadaşlarımız var ya hayran hayran çektiklerine bakıyorum öyle canlıki dediğin meyvemsi kokusu ekrandan taştı buralara kadar geldi harikasın seni zevkle takip ediyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Gözümüz gönlümüz açıldı! :)

    Ben de Kafa'ya bekliyorum sizi, sevgiler... :)

    YanıtlaSil