12 Eyl 2014

Muz Hasada Geldi

Alanya'nın muzu meşhurdur. Genelde şehir dışına gidenler hediyelik olarak muz götürmeyi tercih ederler. Antalya'ya kadar yol kenarlarında muz bahçelerinin hemen yanına tezgah kuran köylüleri görmek mümkün.
Ben de evden markete giderken muz bahçelerinin yanından geçiyorum. Çoğu zaman turistleri muzlarla fotoğraf çektirirken görüyorum, buralara ilk geldiğimde bu bahçeler beni de cezbetmişti. Şimdi bahçelerin içerisinde pek dolaşmıyorum hem hevesimi aldım hem de muz balyalarının lekeleri kolay kolay çıkmıyor giysilerden. Bazen birkaç tane toplayıp, evde olgunlaştırıyorum. Çok doğal ve lezzetli oluyor. Aslında Alanya'da muz üretimi, örtü altı sayesinde on iki aya yayılmış durumda. Açık bahçede muz yetiştirmek daha zahmetli, birim alandan alınan verim de daha düşük.
Alanya muzu iç ve dış piyasada üreticinin yüzünü hep güldürsün, güldürsün ki bahçeler katledilip otel yapılmasın. Köylüler tarlasını eksin biçsin ve güzelim Akdeniz hep yeşil kalsın.








12 yorum:

  1. ne büyük bir şans ^^ ben hiç muz ağacı görmedim görsem tanımazdım öyle söylimmm :)) çok nature bir yaşam, farklı

    YanıtlaSil
  2. Aminnnnnn....aminnnnnnn bu güzel dileğine yürekten amin diyorum. Her yeri mahvettiler orayı mahvetmesinler. Ben yabancıya para gitmesin diye yerli, Alanya muzu alınması taraftarıyım. Özal gelince 'çikita' muz ihracı başlamıştı, adam kendi üreticisini değil elleri zengin etmeyi düşünürdü mezarında rahat yatamasın iblis....

    YanıtlaSil
  3. bendende AMİN

    yine güzel şeyleri sergilemişsin bizimle paylaştığın için çok teşekkürler birgünde evin etrafını çekersen sevinirim bahçeyi video istemiştim unutuldu heralde dört gözle bekliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  4. ama bu çok acımasızca .( market yanında muz bahçesi akdenizi sevmemek imkansızz ♥ ♥

    YanıtlaSil
  5. Fotoğraflar bir harika hele yakın çekim olan daha bir başka güzel.
    Mutlu geceler..

    YanıtlaSil
  6. Ters koymuşsunuz muzları bak:-)

    Evet kesinlikle ağaçlar dursun, yerine oteller yapılmasın...

    YanıtlaSil
  7. merhaba :)
    alanya yı çok beğeniyorum, muza da anne kız bayılıyoruz :)
    sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  8. Çok haklısınız Dileğinize gönülden katılıyorum. Canım Ülkemizin ve bazı değerlerimizin takdirini yapamıyoruz. Dilerim bilinç düzeyimiz yükselir. Böyle cennetten bir Köşede yaşamak ne büyük şans. Muz ağaçlarının böylesi güzel ve yeşil fotoğraflarını ilk kez görüyorum. Muz bahçelerine girmiş kadar oldum. Tarım konusunda çok haklısınız.. çok!

    YanıtlaSil
  9. Otel değilse bile adamlar market yapmışlar çoktan :) çok güzel bir ayrıntı yakalamışsın..

    YanıtlaSil
  10. Fotoğraflar öyle güzel çıkmış ki, anlatmasan hiç inanamıcam. Nasıl bir doğal güzelliktir, çok beğendim :) Bu tarz hayatı çok seven biri olarak yazını zevkle okudum ayrıca oralarda yaşamayı düşündüğümüz için çok faydalı oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yararlı olduysam ne mutlu.

      Sil
    2. Hem de nasıl, fırsat bulursam oraları gezip görücem bakalım yaşayabilirmiyiz diye :) Daha yararlanacağım çok şey var :)

      Sil