23 Eki 2014

Hurma Ağaçlarının Altında

Alanya'da belediye peyzaj için ağaç olarak genellikle palmiye ve hurmaları tercih ediyor. Bunun en önemli nedeni sıcağa ve tuza dayanıklı olmaları. Ancak çoğu insan hurmaları da palmiye zannediyor. Özellikle meyvesizken ikisini ayırt edebilmek zor. Palmiyeler şekil olarak daha geniş yapraklıyken, hurmalar incedir. Aslında ikisinin arasındaki farkları ayrı bir yayında yazmak isterim. Şimdi biraz hurmalardan söz edelim. Peyzajda genellikle yaban hurması kullanılıyor. Hurmalar yerlere düşüyor, kuşlar ve yürüyüşe çıkan meraklı insanlar bunlardan topluyorlar. Tadında çok hafif bir mayhoşluk var. Bu, cinsinden kaynaklanıyor. Bu haliyle toplanıp, saman arasında olgunlaştırılabilir de. Hurma yemekten pek haz almasam da görüntüsüne hayran oluyorum.












10 yorum:

  1. hurma ağaçlarının altındaki yaşlı çifte bakıyorum da sıcak iklimi görüp soyunmuşlar çekiyorlar deniz havasını ciğerlerine biz de pencereden ışıldayan gök gürültüsü altında bilgisayardan bakıp kıskanmakla kalıyoruz heyhayt!

    YanıtlaSil
  2. ilk defa ağacını görüyorum,şahaneymiş sahiden
    teşekkürler
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten bu ne hoş bir görüntü...."Salkım hanımın taneleri" hurmalar olsa gerek :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. bence de gerçekten çok dekoratif bir görünümü var.

    YanıtlaSil
  5. Cok benziyorlar ayni familyadan bunlar. Harika bi görüntü amaaa :)

    YanıtlaSil
  6. İlk kez gördüm bu ağacı, ya da meyvelerini, ya da bu halini, bilemedim işte ama bayıldım görüntüsüne, çok ama çok özel :)

    YanıtlaSil
  7. Cennet gibi bir yer olmalı orası incirler hurmalar deniz çok çok güzel özendirdin bizi :)

    YanıtlaSil
  8. Ben de hurma sevmeyengillerdenim, ama resimler harika. Çok canlı. Teşekkürler... :)

    YanıtlaSil
  9. Bunlar ne güzel ne harika ağaçlarmış, çok beğendiiiiiimmmm :) Güzel resimlerinle içim açıldı :) Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  10. Palmiye ile hurmayı aynı zannedenlerdendim.
    Çünkü bulmacalardaki yanıtı bile öyleydi bir ara :)
    Şahane fotograflar eşliğinde çok değerli bir bilgi oldu. Teşekkür ederim ;-)

    YanıtlaSil