14 Eki 2014

Kedi Evi

Alanya Belediyesi Kedi Evi'nde, bir senedir sokak kedileri yaşıyor. Mekanı ise çarşının tam göbeği, böyle bir alanın sahipsiz hayvanların himayesinde olması beni çok mutlu ediyor. İnsanlar buraya yardıma muhtaç kedileri bırakıyorlar. Düzenli yemek ihtiyaçları karşılandığından kediler burada çok mutlu. Yağmurdan veya sıcaktan korunabiliyor, insanların girmesi yasak olduğundan kendi yuvalarında rahatça yaşayabiliyorlar.

Alanya'nın muhtelif yerlerinde mamamatik ve sumatikler var. Bir şişe su aldınız, bitiremediniz sumatiğe boşaltıyorsunuz, o su haznede bekliyor ve bir müddet sonra su kabına boşalıyor. Boş şişeyi de geri dönüşüm bölümüne atıyorsunuz, karşılığı hemen alttaki kaba mama olarak dökülüyor. Bu muhteşem bir teşvik. Hem hayvanlar doyuyor hem de her atık çöp değildir kampanyası yürüyor.













9 yorum:

  1. bayıldım mükemmel. tebrik ediyorum yetkilileri , hiç aklıma gelmezi bir yetkiliyi tebrik edeceğim :) harika bişi bu yaa , örnek olsun heryere. heykel de çok komik :)

    YanıtlaSil
  2. Vallahi bayıldım bu projeye, yapılan, anlattığın her ayrıntıya ve resme de :)
    Artsa keşke bunlar, kavgalar yerine bu tür fikirler, iyilikler rağbet görse artık, insanların aklı biraz da bu tür şeylere çalışsa, yaşayanlar iyiliğe zorlamadan böyle böyle teşvik edilse...
    ne diyim vallahi bayıldım ve sana da çok teşekkür ederim paylaştığın için :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Postun altında paylaşım butonları yok mu? Ben mi bulamadım, google + da paylaşacaktım ama?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım Google +'ya profilimi taşımadığımdan paylaş butonları yok. Bu projeler önemli, hakikaten tüm yerel yönetimler ilham almalı.

      Sil
  4. Ne güzel düşünülmüş keşke her yerde buna benzer şeyler yapılıp, tüm sokak hayvanları için uygulansa projeyi gerçekleştirenleri gönülden tebrik ediyorum birde dikkatini çekeceğini düşünüyorum iz tv de ezber isimli kısa bir belgesel izledim sokak hayvanlarıyla ilgili çok anlamlıydı o filmden sonra o güzelim varlıklara daha başka gözle bakar oldum seninde bu konulara duyarlı olduğunu bildiğimden haberdar etmek istedim sevgiler ...

    YanıtlaSil
  5. Yazdım yazdım uçtu gitti bi daha yazıyorum :-) Belediyelerin pek çoğunda köpekler için koruma var kedi için olanı ilk defa görüyorum.Buna bayıldım.Hele israf-ziyanı nimete çevirmeleri, çocukların ve çevre insanının bunu sahiplenmesi olağanüstü güzel.Bu paylaşımın için cidden teşekkürler.Seviniyorum güzel şeyler yapıldığında:ben orada olayım ya da olmayayım.Valla baktım hangi parti imiş oranın belediyesi diye...

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir uygulama.Okuyunca çok sevindim.
    Keşke her yerde olsa:( Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Çok çok çok güzel, bayıldım bu uygulamalara! Keşke tüm Türkiye'ye yayılsa...

    YanıtlaSil