16 Eki 2014

Lap İnciri

Kaktüsgillerden meyveli bir bitki, üstelik doğada kendiliğinden yetişiyor. Alanya'da da çokça var. Kimseler cesaret edemiyor toplamaya, babam hariç. Babam nerede lap inciri görse, bir poşet geçirir eline meyvelerinden toplar. Soğutup, soyarak yer ve yedirir.  Sonra başlar dikenlerle mücadelesi. Bazen şakayla, "Sırtı kaşınan var mı? Elim tırmık gibi." der. Babamlara gittiğimde o incecik, sarı dikenler hiç dokunmadığım halde mutlaka beni bulur. Neredeyse dikenlerin yürüdüğünü rivayet edeceğim. Üstelik çıkarması epey zor, cımbız falan işe yaramıyor.

Hint inciri, dikenli incir, frenk inciri, eşek inciri diye geniş bir anılışı olan bu bitkinin yemişlerini, sonbaharda seyyar satıcılar, soyulmuş olarak taneyle buz arasında satıyorlar. Tadı çok güzel. Etli ve sulu bir tarzı var. İçerisindeki çekirdekler tohum olabiliyor, kendiliğinden yetiştiğinden tamamen organik çok da sağlıklı.








16 yorum:

  1. toprak ohh misss, fotoğraflar da çok çarpıcı çok beğendim .

    YanıtlaSil
  2. Evet evet, ta kendisi :)
    Alanya'da şelaleye girişte seyyar satıcının biri buzların arasında satıyordu. O ana kadar hiçbir yerde görmüşlüğüm yoktu.
    Görmem ve tadına bakmam aynı anda oldu. Tek kelimeyle ''nefisti''...
    Olgun trabzon hurması ve kavun arası bir görünüm. Lezzet onlardan çok daha güzel...
    Doğada kendiliğinden yetiştiğini şimdi öğrendim.

    Daha önce yazı yapacağını söylemiştin.
    Teşekkür ederim bu sürpriz için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Yol kenarlarında gördükçe aklıma düşüyordu verdiğim söz.

      Sil
  3. Bir yaşıma daha girdim...
    Ömrümde ilk defa gördüm ve duydum bunu..çok hoşuma gitti
    İyi ki girmişim bloğuna dedim bi kere daha :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunları arka plana alıp fotoğraf çektirenler çok buralarda. Belki de süslü kaktüs diyorlar, yendiğini bile bilmiyorlardır.

      Sil
  4. hiç bilmiyorum tadını,ancak çok çekici gözüküyor

    YanıtlaSil
  5. Bu sene Adana'ya gittiğinde Can da toplayıp yemiş ve oradaki herkese bulaşmış dikenler. Yürümeleri konusunda haklısın:-) Ben de çok merak ettim, geçen Kadıköy'de satılıyordu ama diken korkuma alamadım:-)

    YanıtlaSil
  6. Yaa lap incirinin diğer adı da cennet meyvası di mi? Bende çok severim.Çekirdeklerini yutmak biraz zor oluyor ama...Haklısın gerçekten dikenleri çok ince ve kolay kolay kurtulmak mümkün olmuyor. Benim bir tanıdık yılda bir kere de olsa bu meyvanın mutlaka yenilmesi gerektiğini söyler durur...Güzel bir paylaşım olmuş sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cennet meyvesini, ambe yani cennet hurması olarak biliyoruz biz. Lap inciri, botanikte opuntia ficus-indica olarak isimlendiriliyor. Faydası o kadar çok ki dikenli yapraklarından da nemlendirici yapılıyormuş,

      Sil
  7. fotograflarını çok begendim. sana özel mesaj atmak istiyorum ama nasıl olacak. mesaj bölümü yok

    YanıtlaSil
  8. fotograflarını çok begendim. sana özel mesaj atmak istiyorum ama nasıl olacak. mesaj bölümü yok

    YanıtlaSil
  9. tatile gittiğimizde eşim göstermişti en son Bodrum'da gördüm çok ilginç geldi tadını merak ettim ama meyveleri bitmişti toplayamadık :(

    YanıtlaSil
  10. baban ile frenk inciri arasındaki ilişkiyi okurken aaa aynı benim babam dedim ve gülümsedim:)
    tıpkı anlattığın gibi bu çok faydalı bir meyve der toplar soyar yedirir..
    Tüm babalara allah sağlıklı uzun ömürler versin..
    resimler de Antalya ya götürdü beni..
    mersi,

    YanıtlaSil
  11. Ben bilmiyorum ama bunu merak ettim :)

    YanıtlaSil
  12. Yanibasimizdaki markette gördüm bunlardan ama hic denemedim. Tadini merak ettim dogrusu. Babaniza masaallah :)

    YanıtlaSil