3 Eki 2014

Perge Antik Kenti

Şimdiye dek birçok kahverengi tabelayı izledim, gezdim ancak hiçbiri Perge kadar şaşırtmadı beni. Yerel ağda o kadar az övgü var ki hakkında insan ister istemez beklentilerini alçak tutuyor. Büyük bir antik kentle karşılaşmam beni çok şaşırttı. Üstelik amfi tiyatrosunu gezemediğim halde. Kazı çalışmaları nedeniyle ziyarete kapalıymış. O kadar büyük bir alan ki çalışmalar bitince neyle karşılaşacağız doğrusu çok merak ediyorum. Antik çağ askeri mimarisinin harika örnekleri var burada, tam bir savunma kenti. Sütunlu caddedeki, dev sütunlarda minik isimler yazılı. Öğrendiğim kadarıyla, her sütuna dikilmesine yardımcı olan insanların adları kazınmış. Öğle sıcağında gittiğimizden çok iyi gezemediğim kanısındayım. Ben bu tip yerlerde saatler geçirmek isterim. Bunun için öğle saatleri yaz ayları için yanlış bir seçim tek avantajı tenha olması. Akşam ya da sabah saatlerinde rehberleri ile ortalıkta dolaşan turistleri görmek bütün o tınıyı kaybettiriyor bana. Giriş ücreti yirmi lira, müze kart ile yine ücretsiz girebiliyorsunuz. Girişte küçük bir kahve var, soğuk bir şeyler içebilirsiniz. Biraz ileride yerel halkın sattığı hediyelik eşya pazarından alış veriş yapabilirsiniz. Burası Aspendos gibi soyguncu değil, otopark ücretsiz, görevliler bilinçli ve bilgilendirici. Buradan çıkarılanlar Antalya Arkeoloji Müzesi'nde sergileniyormuş, görmek için sabırsızlanıyorum.









7 yorum:

  1. çok mistik bir yer ben de gitmek isterim
    son fotoğraftaki o fluluk çok güzel nasıl tutturdun bayıldım ön ve arka flu orta net

    YanıtlaSil
  2. Mutlu, huzurlu bir bayram geçirmeniz dileğiyle...

    YanıtlaSil
  3. Sayende gezmiş kadar oldum :) Çok güzel ve görülmesi gerekn bir yermiş...

    Mutlu bayramlar.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. çekimlerini çok beğeniyorum instagramda varmısın? oradan da bakmak isterim eklediklerine

    YanıtlaSil
  5. Bak buraya gitmemişim :-) Plânlarıma alayım:-)

    İyi bayramlar :-)

    YanıtlaSil
  6. Perge'den çıkarılanları yeni bir postta göreceğimden emin oldum ve şimdiden sevindim :)

    İyi bayramlar diliyorum. Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  7. Perge harika bir antik kenttir. Evet, yazın öğle sıcağında gezmek pek uygun değil. Sonbaharda ya da ilkbaharda çok daha keyifli gezilir. Ben de bu tür yerlere çok meraklıyım. Bize çok yakın olan Selaikya'yı da görmeni tavsiye ederim.Fotoğrafların çok güzel. Hafize Abla'ma selamlar!

    YanıtlaSil