29 Kas 2014

Guava

Bahçemizin tropikal meyvelerinden guava, çekici bir kokuya, farklı bir tada sahip. İlk ısırıkta, tattan önce o baş döndürücü kokusu çalıyor gönlünüzü. Meyve suyu olarak bence içimi çok tatlı. Bardağın içerisindeki pembe görüntü, içmeye teşvik ediyor insanı. O şeker pembeliğini bir de reçel olarak tüketmek meyvenin şirinliğini adeta tescilliyor. Akdeniz ikliminde yetişmesi kolay ama çok bilindik bir meyve olmadığından ülkemizde tüketimi çok değil. Kavun ve armut arası bir tada sahip diye tarif edebilirim. Ağacın yetişmesi de çok kolay. Güney Amerika'da sebil gibi olduğu söylenir. Bitkinin tek istediği sıcak ve nem. Çok iyi bir antioksidan olduğundan hem çok sağlıklı hem de diyet yapanların en yakın dostu. 








8 yorum:

  1. Ilk defa gördüm. Dışı limona içi karpuza benziyor.

    YanıtlaSil
  2. aa ne ilginç bir meyve, ilk defa duydum desem :) Merak ettim tadını.

    YanıtlaSil
  3. Ben de ilk kez duyuyorum, içinin kırmızı olacağını resmi görmesem asla tahmin etmezdim:)

    YanıtlaSil
  4. Bende ilk kez görüyorum. Ben dış görünüşünü biraz nara benzettim. Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  5. Bende ilk defa görüyorum narın küçük kız kardeşini :)

    YanıtlaSil
  6. Guava çok duydum ama hiç yemedim. Harika fotolar yine ;)

    YanıtlaSil
  7. Kendini nar zanneden limonu kesince ortaya çıkan karpuzun şaşırtıcılığı...ben de ilk kez gördüm bu meyveyi ve çok merak ettim. Ölmeden önce yemem gerekenler listesine ekledim :-)

    YanıtlaSil
  8. Cok sasirdim ilginc bi meyveymis ;)

    YanıtlaSil