17 Kas 2014

Keçiboynuzu

Keçiboynuzu ağacını, Harnup olarak bilenler de olabilir, gördüğümde aklıma çocukluk anılarım düşüyor. Babam ve annemin öğretmenlik yaptıkları köyde, babam orman işletmeden keçiboynuzu fidanları getirtmişti, köylüler ücretsiz dağıtılan fidanlardan bol bol dikti. Biz de okulun bahçesine altı fidan dikmiştik. Benimle birlikte büyüdü fidanlar, meyvelerini topladık. Genç dallarına kendirden salıncak kurup, öğleden sonraları sallanmıştım şarkılar söyleyerek.

Seneler sonra bahçede yine bir keçiboynuzu ağacı var, bir salıncak kuracağım Atam da benim gibi rüzgarı arkasına alıp sallansın diye. Meyvelerini toplayan yok, arada ben dolgunlarından kopartıp babama götürüyorum. Eskiyi yad ederek yiyoruz karşılıklı daha doğrusu ben yer gibi yapıyorum, tabağımdakileri babamın tabağına koyuyorum, çaktırmadığımı sansam da babam da olanın bitenin farkında.









13 yorum:

  1. Bu soguk havada icimi ısıttı agaclardaki gunes.ben de cok severim bulursam alirim mutlaka enerji deposu.

    YanıtlaSil
  2. Gecen Türk bakkalinda görünce ,aklima soru takilmsti,nasil yetistigi hakkinda.Böyle tatli,kuru sey.Firsatim olmadim ya da unuttum arastirmayi ..Bu postla görmüs oldum,Cok ilginc.Tesekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Yermiş gibi yapma bence. Çok şifalı ve de lezzetli :)
    Temmuz sonunda Alanya yolunda ağaçlarına rastlamıştık. Tazeyken ilk kez o zaman gördüm.
    Ballar akıyordu içinden. Nefis ötesiydi...

    YanıtlaSil
  4. Keçiboynuzu deyince aklıma hemen harnup pekmezi yani keçiboynuzu pekmezi gelir. Bana göre diğer pekmezlere göre daha lezzetlidir. Bana üniversite yıllarımı hatırlatıyor. Ciddi bir kansızlık sorunu yaşamıştım ve medikodaki doktorda bana ilaçlarımı yazarken "en az iki yıl her sabah harnup pekmezi yiyeceksin" demişti. Söz dinleyen bir insan olduğum için iki yıl yedim bu pekmezi her sabah aç karına bir tatlı kaşığı (tepeleme hemde). Zorunluluktan mıdır nedir iğrendim sonra da hala pekmez yiyemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pekmezi ben de sevemedim ama dediğin gibi kan yapımında rolü çok büyük, ikinci sırada da dut pekmezi var diye biliyorum. Ben de oğluma her sabah bir kaşık pekmez içiriyorum ama keçiboynuzu biraz acımsı geliyor ona.

      Sil
  5. Olmamışını ilk kez gördüm sayende..eskiyi yad edip güzelliklerini bugüne taşıman ve geleceğe güzel anılar hediye etmen ne muhteşem. Ben tadını çok severim.Yarın gidip alayım bir miktar, çocuklarıma da şifa olur ne iyi ettin de hatırlattın :-)

    YanıtlaSil
  6. Ne çok yerdik küçükken, kemirir dururduk! Yalova'da her kuruyemişcinin önünde çuval dolusu olurdu! Teşekkürler hatıralara yol verdiğin için Yazdan Kalan, ne diycem bi de çitlenbik vardı hani, belki onun ağacının da fotoğraflarını çekersin bulursan ;) İnşallah yani :)
    Sağol ama çok......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çitlembiği biz menengiç olarak biliyoruz. Dağın yüksek kesimlerinde ağaçları var, şimdi meyvesi yok. Baharda meyveler dalları basar o zaman daha renkli bir görüntü olur ve senin için çekip yayınlarım Esen.

      Sil
  7. sahiden de çok hoş bir ağaç,çok da severim keçiboynuzunu

    YanıtlaSil
  8. Keçiboynuzunun pekmezini çok severim, tozunu da keklere kullanıyorum. Hem faydalı hem de besleyici... Ama böyle sert halde tüketemiyorum :) Sayende dalında da görmüş oldum :)

    YanıtlaSil
  9. Resimler şahane Burcu...Özellikle ilk resim :) İlk defa gördüm kararma safhasını...

    YanıtlaSil
  10. canım tohumundan çoğalıyor mu acaba. ne güzel fotograflar

    YanıtlaSil