11 Kas 2014

Yabani Siklamen

Dağ siklameni çok hoşgörülü bir çiçek. Toprağın sertliğine, iklimin elverişsizliğine aldırmadan açar. Gerçi buralarda havalar, öbek öbek çiçek veren soğanlarını henüz üşütmedi. Kayaları barınak bilir, sert rüzgarlarda arkalarına sığınırlar. Hedef olmaktan çekinip, bir yerlere saklanmak istercesine açık arazinden çok, yamaçları severler. Ben de ormanda bir yamaçta rastladım, kayalık bir arazide. Çamların iğne yaprakları ve engebe fotoğraflamamı zorlaştırsa da, güzeldi yakınlarında olmak yabani bir siklamenin.






18 yorum:

  1. bu çiçeğin ismi her zaman ilginç gelmiştir rengi de bir o kadar güzel :)
    ne kadar şanslısınız bu güzellikleri yakından görebiliyorsunuz :)

    YanıtlaSil
  2. vay nereden bildin hemen siklamen olduğunu :o
    ben çiçeklerin ismini hiç bilemiyorum süpersin. !
    rengi de çok güzelmiş ;)

    YanıtlaSil
  3. Önceleri evde tutardım, hemen solunca üzülürdüm. Sonra saksılardan birini balkona koydum, aa, dışardaki içerdekilerden daha mutlu:-) Kışın balkonda bayılıyorum bir buna bir de hercai menekşeye. Kar da yağsa rengârenk duruyorlar:-)

    Ama hiç yabanisini görmemiştim, çok güzeller:-)

    YanıtlaSil
  4. ne güzel fotoğraflar :) Bizde evcili var bunun, yıllardır balkonda ve hep de çiçekli, hep böyle güzel, neşeli :)
    Selam olsun eskilerin deyimiyle "arsız" siklamenlere :)

    YanıtlaSil
  5. nasıl içimi açtı fotoğrafların..muhteşem renkleri var ve sunum da çok güzel

    YanıtlaSil
  6. ben bu çiçeği saksıda görmüştüm ama adını *-* bilmiyordum sayende öğrendim ama yine unuturum kesin :))
    ayrıca girişteki dantelli kartı çok beğendim

    YanıtlaSil
  7. Bende yeni aldım bizim balkona çok severim ,ama doğadaki hali daha da güzelmiş :)

    YanıtlaSil
  8. Çiçekler konusunda bilgi sahibi olmak da farklı bir şey, ben ismini hiç bilmiyodum çok yabancı kalmışım :( İsmi ilginç, rengi bir harika sayende bu konuda çok bilgi sahibi olucam :)

    YanıtlaSil
  9. Hem çiçek olarak, hem renk olarak bayılıyorum....çok teşekkürler harika fotoğraflamışsın

    YanıtlaSil
  10. anlatmayı çok isteyip anlatamadığım sevgiler ve renkler var gönlümde.Resimlerin ve anlatımların benim sustuğum ne varsa dillendirmiş.Bloğunu gerçekten seviyorum senin...

    YanıtlaSil
  11. Yaa kaçtır yorum yazıyorum siliniyor Allah allah..... Müjde'ye katılıyorum. Renkte çiçekte bir harika..Resimler çok başarılı..
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  12. harika resimler. çocukken dedmlerin koyunda yabani domuzlar olurdu. burunları ile kazıyarak bunların köklerini yerlerdi. o kadar çok yerlerdi ki çiçeklerini koparabildiğimiz için kendimizi mutlu hissederdik. onları hatırladım. :))

    YanıtlaSil
  13. Yabani çiçekleri hep daha fazla sevdim. Bu fotoğrafta harika görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  14. Ne çok şey öğreniyorum blogundan.
    Doğadaki halinin yapraklarına kadar birebir aynı olduğunu görünce çok şaşırdım :)

    YanıtlaSil
  15. MRB,BLOGLARDA DOLAŞIRKEN SİZİN BLOĞUNUZDA SAPLANIP KALDIM,EN SEVDİĞİM ORMAN ÇİÇEĞİDİR BENİM DE.ÇEKTİĞİNİZ FOTOGRAFLAR DA HARİKA .

    YanıtlaSil