25 Ara 2014

Patikadaki Nergisler

Ormana doğru uzanan patika yolda rastladım bu güzelliklere. Toplamaya kıyamadım. Bıraktım kendi hallerine. Oysa birkaç dal bile değiştirirdi ortamın bütün havasını. Kokusundaki keskinlikten olsa gerek mezar üstlerinde genellikle nergis tercih ediliyor buralarda, zaten bu çiçeğin ölüm ile ilgili  mitolojik bir hikayesi de var.

Özetle Narkisos adındaki bir delikanlı su içmek için nehir kenarına gelir. Suya eğildiğinde sudan yansıyan kendi yüzünün güzelliğini fark eder ve aşık olur.  Nehrin başından kalkamaz ve günden güne erimeye başlar. Öldükten sonra da vücudu nergis çiçeğine dönüşür. İşte nergis bu yüzden hep aşağıya doğru açar.




9 yorum:

  1. nergis hastasıdır annem. mis gibi kokar .hikayesini akşama anlatayım. garibim pek duygusaldır eve sokmaz artık :) ya da oğlum diye sever durur . güzel bilgiydi teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel bir hikayesi varmış bu kokusuna hayran olduğum çiçeğin..
    bilmiyordum!
    kareler ise yine şahane!
    sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  3. Ben bu mitolojik öyküyü ilk defa duydum..zaten çok çok sevdiğim Nergisi bundan sonra bir başka izlerim hayranlıkla artık.
    ne güzel şeyler paylaşıyor, ne güzel insanın gönlünü bahara çeviriyorsun sen
    teşekkürlerr

    YanıtlaSil
  4. En sevdiğim çiçeklerdendir. Kış ortasında evime bahar havası getirmesine bayılırım:-)

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar güzeller! Kokularına bayılıyorum hakikaten odaya konunca nasıl da mis gibi kokuturlar...çok teşekkürler fotoğraflar harika..

    YanıtlaSil
  6. biliyorum bu hikayeyi:)
    nergis en sevdiklerimden:)
    saksıma ektim soğanlarını,heyecanla bekliyorum:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Enteresan bir hikayesi varmis, ayrica da cok guzeller...

    YanıtlaSil
  8. En kıymetli çiçekler ve meyvelerle (misal yaban mersini) doğada iç içe yaşamak ömre bedel bence.

    Nergisin doğadaki halinin başı önde olması çok ilginç. Bunu bilmiyordum. Ama kendini beğenmiş/kendine aşık insanların Freud tarafından narsist şeklinde tanımlanmasının bahsettiğin mitolojik öyküyle bağlantısı olduğunu yazı yapmıştım.

    YanıtlaSil
  9. bütün çiçekleri severim ama küçüklüğümden beri nergislerin yeri ayrıdır...
    fotolar mükemmelll

    YanıtlaSil