22 Ara 2014

Yaban Mersini

Akdeniz'de, Murt Çukuru adında bir köy vardı, benim köyüm olan Kelebek'in komşusu. Annemlerle hafta sonları oradaki köy öğretmenlerini ziyarete giderdik. Adından da anlaşıldığı gibi murt çalılarıyla bezeliydi köy. Altı yaşında yoktum belki de anneme murtu gösterip, "Yeniyor mu?" diye sormuştum.  Eskişehirli annem "Yaban mersini o, yiyebilirsin" dedi bana. Murt Çukurlu köylüler şaşırarak "Hoca Hanım niy dediniz, biz murt deriz mersine." dediler. Öbek öbek çalılara koşup bol bol yedim. Sonra ben de yaban mersinine hep murt dedim. 






13 yorum:

  1. Yaban mersiniymiş bunlar şimdi senden öğreniyorum.Yenildiğini bilmediğim gibi,çocukken o güzel rengine bakmak için bulduğum zamanlarda parmaklarımın arasında ezerdim :)))) Hey gidi günler hey
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahiden güzel olan ne varsa çocuklukta kaldı.

      Sil
  2. Bazen kendi kendime "nerde yaşıyosun kızım sen diyorum!" en çok da böyle bilmediğim kelimeler, yiyecekler, meyveler duyduğumda, gene dedim işte, ilk kez duydum murtu, murt mu? Ne değişik adı, bir de köye vermişler he? Gerçi ben bizim köyün adında geçen Üvez meyvesini de hiç yemedim ama :)) Köyümüzün adı üvezpınar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Murt.
      Üvezpınar, Yalova değil mi? Üvezi de yayınlayayım, görüntüsü çok güzel, tadı biraz mayhoş ama yenilebilir.

      Sil
    2. Evet, Termal'in üstü hemen, yokuşta :) Göstersene, bakalım bir de üveze ;)

      Sil
  3. niy dedin:) adının murt olduğunu ilk kez duydum bende:)
    kareler yine şahane,
    sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yöresel bir isim işte, Ege'de de mavi yemiş diyorlarmış.

      Sil
  4. Hç dalında görmemiştim , bizim buralarda minicik bir plastik sepette yetişiyor :-) O da bir pahalı ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeşil bırakmadılar ki memlekette, dağ bayırda yetişen çalı meyvesi bile pahalı olur işte.

      Sil
  5. Yine yeni şeyler öğrendim sayenizde :-) murt dendiğini hiç duymamıştım. Fotoğraflar da harika. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Yıllar oldu yemeyeli. Bu arada Murt'u ilk kez duyuyorum :)

    YanıtlaSil
  7. Şehir çocuğu ben hiç çalıların üzerinde görmemiştim..Bana kızım sorsa yenir mi bilmem ya zehirliyse derdim. İyi ki annen biliyormuş da sen de avuç avuç yemişsin:)

    YanıtlaSil
  8. Cook sevdigim bir meyvedir.Pahali olmasa her gün yiyecegim :)

    YanıtlaSil