2 Oca 2015

Şapkalı Mantar

Yağmurdan sonraki kısa yürüyüşte, bu minik şapkalıları gördüm. Böyle şirin göründüklerine bakmayın, aslında oldukça zehirli bir mantar türü. Cortinarius familyasından geliyor. Zaten doğadaki tehlikeli şeyler genelde şirin, parlak renkli ve oldukça dikkat çekici olurlar. Bu mantarlar da sütlü kahve, büyüdükçe etekleri tıpkı birer fırfır gibi beyazlaşacak, daha da albenili olacak.

Aslında mantarlar konusunda çok fazla bilgi sahibi değilim. Zor bir uzmanlık alanı zira yalnızca Türkiye'de on iki bin çeşit mantar var. Dünyada ise bu rakam bir milyona yakın.




12 yorum:

  1. Ne kadar parlak renkli ve cazip, o kadar uzak durulası:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet doğa için kolay ama önemli bir yargı.

      Sil
  2. güzel fotoğraflar.
    senin yaşadığın yeri iyiden iyiye merak etmeye başladım. videolasana bir gün.

    YanıtlaSil
  3. bir an gerçek değil bunlar dedim, zehirli olmalarına rağmen nasılda güzeller öyle :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu açıdan bakınca boyutlarına inmiş gibi oluyoruz böylelikle daha da minnoş görünüyorlar :)

      Sil
  4. aaa *-* ne kadar güzeller ilk defa bu şekliyle görüyorum , sağol

    YanıtlaSil
  5. Çook şirinler gerçekten harika bir görüntü ama ben de zehirli türlerini hiç bilemem, tek bildiğim marketten ya da pazardan aldığım beyaz kültür mantarı. Ama bunlar da harika görseller verdiklerinden böyle daha güzeller; )) elinize sağlık çekimler çok güzel. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında yenilebilir mantar zinciri çok geniş ama hepimizde mantara karşı bir tedirginlik var işte.

      Sil
  6. Hakikaten cok sirin gorunuyorlar ayni cizgi filmlerdeki gibiler :) Bu arada aciklaman cok aydinlatici, tesekkurler..

    YanıtlaSil
  7. Gerçekten çok güzeller. Böylesini hiç görmemiştim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Yani,yemesek de seyretsek o bile keyif verecek...ne kadar güzel, ne kadar al benisi fazla bir canlı bu....
    Bugün bloğunu benim kızlarıma da okutmalıyım-göstermeliyim. Onlar da bayılacak hem bilgiye hem resimlere hem görüntünün hoşluğuna.

    YanıtlaSil