2 Şub 2015

Hastane Günleri


Annem, ameliyat oldu bir hafta hastane koridorlarında bir yukarı bir aşağıya dolaştık durduk. Çok şükür ki şimdi her şey yolunda ama annemi sedyede, ayakları çıplak, üzerinde mavi ameliyat örtüsü, sapsarı yüzü ile öyle bitkin yatarken görmek beni mahvetti. Ameliyathane kapısında bir haber beklemek, boşlukta sallanmak gibi bir şey. Keder ve umut yan yana, hangisi koşacak sana bilmiyorsun, ikisinin karşısında öylece bekliyorsun.

Bu süreçte belki de en çok babamın canı yandı, hiç konuşmadı. Dudakları hep titredi. Altmış yaşında o koca çınar gitmiş yerine küçük bir oğlan çocuğu gelmişti sanki. Ellerini birbirine kavuşturmuş, otomatik kapının dibine kadar girmiş, ufacık bir şey görmek istermiş gibi kafasını bir cama yaklaştırıyor bir yere eğiyordu. Güçsüzdü, küçülmüştü. Babam, anneme büyük bir aşk ile bağlı. Ablam ile genç kızlığımızda bizi de böyle seven bir erkek olur mu diye aramızda konuşurduk. Yıllar geçti, babamın sevgisi hiç değişmedi. Biliyorum ki anneme bir şey olursa, babamı da yitiririm. Dağılırım. Korkum çok büyük.

Hastanede giymesi için, yakasında ve kol uçlarında dantel işlemeleri olan mavi, kısa bir gecelik almış ablam anneme. "Keşke başka renk alsaydın." dedim. "Neden" dedi. Aslında nedenini o da biliyordu. Annemin mavi bir geceliği var, attırmıyoruz saklıyoruz dolabın bir köşesinde. Babam, anneme hastanede giymesi için almıştı. Yedi yaşındaydım. Soluk mavi, penye, yaşlı işi bir şey. Anneme yakışmıyordu. Annem hastalanıp hastaneye yattığında yanına çıkartmadılar bizi. Üç kardeş bahçede bir banka oturup, babamdan bir haber bekledik. Annem balkona çıkıp bize el sallamıştı. Üzerinde mavi geceliği. Gri duvarlı devlet hastanesinin küçük, eğreti balkonunda annem... uzak ağaçsız bir ada kadar yalnız görünüyordu. Köy lojmanına döndüğümüzde annem yoktu başımızda. Gül kurusu koltuğun üzerinde, kendine ördüğü yeleği vardı. Kokusunu duymak için üzerime giymiştim. Sonrasında yedi defa daha aynı senaryoyu yaşadık. Hep aynı korku, kaybetme korkusu.   Ölüm nerede bilmiyorum, sinsice bekliyor bir yerlerde. Saldıracağı anı bekliyor.Karanlıkta oynanan köşe kapmaca gibi.
                                                                  
                                                                                                 * * *

Birkaç kişi uğrayıp yazmış, neredesin diye refakat ediyordum anneme. Yakınlarından birini kaybedip,  yarı çıplak hissedenler var elbet biliyorum. Bu yazı için özür diliyorum. Kimseyi kanatmak istemedim...

23 yorum:

  1. canım yaa ben de dedim oğlanla uğraşıyor herhalde ondan görünmüyorsun. çok üzüldüm çok geçmiş olsun anneciğine. ciddi bir hastalığı yoktur umarım.Allah şifa versin. Babanın aşkına nasıl hayran oldum anlatamam.Aşkı ve sevgisi annenin ilacı olsun. Off ya anneler çok tatlı hem de çok. Ben de babamı kaybetmiştim özür dileme, hayatın ta kendisi bunlar , derdini paylaşman da büyük bir inceliktir. Bunları paylaştıkça yakınımızda olanların kıymetini bilmemiz gerektiğini , onlarla geçirdiğimiz her dakikanın ne kadar değerli olduğunu hatırlarız.
    Güzel haberlerini almak dileğiyle sevgiler <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Huzur içinde uyusun babacığın, güzel dileklerin için çok teşekkür ederim başkanım.

      Sil
    2. Amin canım. Tüm yitirdiklerimiz inşallah huzur içinde yatsınlar. Sen nasılsın? 6 gündür sesin çıkmadı, anneciğin iyi mi şimdi herşey yolundadır umarım sevgiler <3<3<3

      Sil
  2. Ne güzel ifade etmşsin duygularını, baban gibi adamlar kaldı mı yaa okurken çok şaşırdım bağlılığına. Çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  3. canım Allah annene acil şifalar versin bir daha yaşatmasın
    Mevlam kimseyi ölümle sınamasın gecinden versin çok zor yaşamayan bilemez :((

    YanıtlaSil
  4. Rabbim ayırmasın..Çok geçmiş olsun diliyorum anneciğine

    YanıtlaSil
  5. çok geçmiş olsun Allah acil şifalar versin..

    YanıtlaSil
  6. Çok geçmiş olsun. Rabbim anneciğine acil şifalar versin...

    YanıtlaSil
  7. :( geçmişler olsun allah şifa versin.. çok dokundu yazın:( umarım mutlu sonla biter...
    kolaylıklar dilerim..

    YanıtlaSil
  8. Canım, Allah annene de babana da sağlıklı ve uzun ömürler versin. Gelmiş geçmiş olsun..

    YanıtlaSil
  9. şifalar olsun hem annene, hem tüm hastalara....
    Allah gecinden versin, herkesin annesini babasını sağlıkla upuzun yaşatsın...
    Bugünlerde ben de bunu çok düşünür oldum, küçükken, etrafındaki herkes sağlıklı, genç, dipdiri, yaşlandıkça sen, hastalıklar, ölümler, yakınında, dibinde, ürkütücü, dedim ya Allah gecinden versin herkese...
    Baban gibi eş de herkese nasip etsin valla, annen ne şanslı bak, maşallah, upuzun yaşasınlar birlikte,sağlıkla...

    YanıtlaSil
  10. Çok geçmiş olsun.
    Acil şifalar dilerim...

    YanıtlaSil
  11. Çok geçmiş olsun. Kısa zamanda iyileşmesini dilerim.

    YanıtlaSil
  12. Annene acil şifalar diliyorum arkadaşım, bu acıyı bilen, yaşamış biri olarak duygularını çok iyi anlıyorum. İnşallah bir an önce iyileşir.
    Güzel düşünün, güzel olsun her şey. Kötü şeyler aklına getirme.

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Burcu Hanım büyük geçmiş olsun. Bu bekleyişi çok iyi bilirim. Annenize acil şifalar diliyorum. Umarım uzun yıllar sizinle kalır. Satırlarınızı okurken gözlerim doldu. Bu günler hatırlanmak istenmeyen bir anı olarak geçsin gitsin inşallah. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. canım cok gecmis olsun Allah sifa versin

    YanıtlaSil
  15. Ne güzel insanlarsınız, desteğinizi gönülden hissediyorum. Annem daha iyi, eve çıkardık. Hepinize çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  16. Cok cok gecmis olsun, insallah bundan sonra cok daha iyi olur. Allah basinizdan eksik etmesin..

    YanıtlaSil
  17. çok kalabalık bir yerde okudum bu yazıyı o kadar kakafoni içinde bile çok dokundu.kötü günler geride kalsın üzülme bir daha.

    YanıtlaSil
  18. hastane günlerinin bittiğine sevindim çok geçmiş olsun allah bir daha yaşatmasın
    ayrıca inceliğin için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  19. Cok gecmis olsun. Insaallah anneniz simdi daha iyidir, sagliklidir. Anne baba bulunmaz nimet. Rabbim her ikisine de uzun ve hayirli bir ömür versin.

    YanıtlaSil
  20. Çok geçmiş olsun onlar bizim canımız. .. Allah sağlık versin başımizdan eksik etmesin. ..

    YanıtlaSil