31 Mar 2015

Bademin Macerası

Badem genel olarak çok sevilen bir meyve ama mevsimi kısa diye, çok fazla önem verilmiyor. Genelde kayalık veya engebeli arazileri değerlendirmek için dikiliyor badem ağaçları. Yabani olanları pembe, diğerleri beyaz çiçek açıyor. Çekirdekleri doğaya atılınca, çimlenip bir ağaç olarak yeniden yeşeriyor.

Farklı zamanlarda bademin aşamalarını fotoğrafladım. Tomurcuktan, meyveye dönüşüm bir ay kadar kısa bir zaman zarfındaydı. Büyük çağlalar bilerek toplanmıyor, kart duruma gelene kadar ağaç üzerinde bırakılıp, kuru badem olarak yeniliyor. Şimdi burada pazarlarda çağlanın kilosu beş lira. Mevsimi kısa olduğundan birkaç hafta içerisinde bitecek. Kurusunu hiç sevmediğim için bu haliyle bulmuşken toplayıp toplayıp yiyorum. Hatta cebimde badem ile geziyorum.












15 yorum:

  1. Tadını bilmem bu meyvenin, hayatımda hiç yeme şansım olmadı. Şu an fotoğraflarını bile görünce dişlerim kamaşıyor tüylü olduğu için :))) Ama çiçeklerinin hastasıyım, bu kadar mı güzel görünürler.İnsanın içi açılıyor bakarken :))

    YanıtlaSil
  2. Nasıl da güzel çiçek açıyor:-) Ben huylanırım, badem yiyemem ama Can çok sever:-)

    YanıtlaSil
  3. Bademin belgeseli....fikrine sağlık fotoğraflar kartpostal tadında.:)

    YanıtlaSil
  4. Meyveler, sebzeler, cicekler dogaya ait bir cok konuda hem detayli fotograf hem de aciklayici bilgisini veriyosun ya... Benim cok hosuma gidiyor ayni zamanda da bir cok sey ogreniyorum :) Emegine saglik...
    Cig bademi cok severim de hic boyle tuketmedim, denemek gerek :)

    YanıtlaSil
  5. Neeeeeeeeee 5 mi burada 30 yaaa yuh artık fiyat farkına bak ufacık poşete koymuşlar yarım kilo 15e satıyorlardı :((( herşeyi taze ve ucuz alıyorsunuz ne güzel :(((

    YanıtlaSil
  6. Görünce ağzım sulandı pek severimmm:) Fotoğraflar da pek güzel çııkmış.

    YanıtlaSil
  7. Allahın hikmet çok güzel ya sana ne kadar teşekkür etsek az bunları bizimle paylaşıyorsun gönlümüz açılıyor

    YanıtlaSil
  8. doğa aşığı birine de bu yakışırdı zaten. her aşamasını fotoğraflaman, ayrıntıları anlatman tebrikler, yine harikasın.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba;

    linens marka eski tabaka olduğunu söylemiştiniz. 2 adetini bana satsanız :)

    YanıtlaSil
  10. çok severim ben de bugünlerde cebimde, elimde badem götürüyorum. Bu arada fotoğraflar şahane.

    YanıtlaSil
  11. Çağlayı çok severim..Köye gidip badem ağacının başına çıkıp toplama zamanı gelmiş demek ki..Yutkuna yutkuna baktım fotoğraflara...Fotoğraflar her zaman ki süper ayrıca...

    YanıtlaSil
  12. amanin bizim burada geçen hafta 25 liraydı kilosu*-*
    Ne güzel çiçekleri var

    YanıtlaSil
  13. Bademi cok severim.Türkiye'deyken tazesini alir yerdik.Burda bulmak zor, bulursam alaym biraz..Badem yag yaktirir :)

    YanıtlaSil
  14. Tam bir görsel şölen yaşatmışsın teşekkürler :) Takipteyim benim bloğuma da beklerim blog keşif etkinliğinde gördüm seni.
    Sevgilerimle ♥

    YanıtlaSil
  15. Ne güzel fotoğraflamışsınız. Bayılırım ben çağlaya. Hele tuza banıp yediğinizde daha bir güzel olur sanki. Sevgiler...

    YanıtlaSil