5 Mar 2015

Dağ Kekiği

Bahar geldi, belki de buralardan hiç gitmedi bilemiyorum, yabani bitkiler renklenmek için adeta birbirleri ile yarışıyor. Dümdüz bir yeşillik üzerine kırmızılar, eflatunlar ve sarılar alabildiğine yayılıyor. Dağ kekiği de bu renklerden biri. Çalı formunda, öbek öbek açıyor, maviye çalıyor çiçekleri.

Üç buket yabani kekik topladım. Bir tanesi bende kaldı, diğerlerini annelere verdim. Bir müddet suda bekleyip, keskin kokusunu eve yaymaya devam edecek. Ardından baharat olmak üzere, bahar güneşi altına serilip, kurumaya bırakılacak.










14 yorum:

  1. çok güzel kokuyordur onlar, ben bayılırım dağ kekiklerine.. ne güzel fotolar yine ellerine sağlık canım . Oh size hep bahar Alanyalılaar <3<3<3

    YanıtlaSil
  2. ahh kokusu buralara geldi nefis...

    YanıtlaSil
  3. Kalbin buruk, nesesizim..Fotograflara bakip,yasam enerjisi almaya geldim.Kekigi cok severim,kurusunu kullaniyorum.Tazesini bulursam koklayacâgim.Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  4. ilk defa yeşil kekik görüyorum hep baharatını gördüm şimdiye kadar.
    senin blogun olmasa yabanı hayatı anca ya belgesellerden yada kitaplardan öğreneceğiz şehir hayatı bizi bu hale getirdi

    YanıtlaSil
  5. Burcucum bakmaya doyamadım ne güzel fotoğraflar...O dağ kekiğinin kokusu da ne güzeldir şimdi mis gibi kokutmuş tur evi...

    YanıtlaSil
  6. Ne kadar güzeller. Fotoğraflara bakınca sanki dokunup, koklayabileceğim sandım sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Taze kekiği pazardan almışlığım da var, kayalıklardan bizzat toplamışlığım da.
    Ama onların yaprakları minik minik ve incecikti.
    Bu türü ve çiçeklerini ilk kez gördüm...

    YanıtlaSil
  8. Yıllar önce Bozcada ya ilk kez gittiğimde tanışmıştım tazesiyle, havada mis gibi kekik kokusu vardı, aşık olmuştum hem Bozcaada ya hem de kekik kokusuna, dağ bayır kekik oralarda da. Ondan sonra her yıl hiç aksatmadan gider oldum. Ne kadar şanslısın :)

    YanıtlaSil
  9. bana neler hatırlattı bu kekik:) bilirsiniz akdenizde yayla kültürü vardır,ben çocukken Mersin'de yaylaya giderdik ve orda dağlardan toplardık,çocukluğumu hatırlattığınız için teşekkürler..kokusu burnumda mis gibi dağ kekiği...
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Hep baharatçıdan poşet içinde toz halinde aldığım keki İLK KEZ bu haliyle gördüm, çok teşekkürler :)
    güle güle kurut oh mis gibi...

    YanıtlaSil
  11. gerçekten blogunuzdaki tüm resimlere bayıldım çok güzeller... kekik de mis gibi görünüyor...

    YanıtlaSil
  12. Ben bunları nasıl kaçırmışım? Sevgili ormanımı özledim birden. Neyse ki yanı başımda:)) Fotoğraflar harika!

    YanıtlaSil