24 Mar 2015

İlk On Kitap Sobesi

Mavide bir nokta kitaplarla alakalı bir ankete beni de eklemiş. Doldurulması çok güç bir liste. Nasıl ayıklayabilirim, hangisine kıyabilirim bilemiyorum. Bakalım içinden çıkabilecek miyim.


En iyiye geriye doğru sayayım;

10.  Sorgulayan Denemeler / Bertrand Russell 
Düşündüren, sorgulatan, ufku açan bir kitap.

 9. Din Bu / Turan Dursun 
Yazar aslında bir imam- müftü idi. Din Bu serisini yazdıktan sonra bir yobaz tarafından öldürüldü. 

8. Devrim Tarihi ve Toplumbilim açısından Atatürk / Emre Kongar 
Öyle bir kitap ki okudukça yeniden yeşeriyor ağaçlar.

7. Yüzüklerin Efendisi / Tolkien 
Her fantastik kitabı okumam ama muhteşem bir seriydi. Filmi de öyle hayran bıraktı. 

6. Bye Bye Türkçe / Oktay Sinanoğlu
Türkçe arasına serpiştirdikleri yabancı kelimelerle yeni bir dil yarattılar; tarzanca.
Çevrenizde bu tip insanlar varsa, hediye edin mutlaka. 

5. Gülünün Solduğu Akşam / Erdal Öz 
Listeme hangisini alsam diye çok düşündüm. Halit Çelenk ve Nihat Behram var.
Üçü de ortak paydada, aynı duygularla anlatıyorlar Altı Mayıs'ı.
Birbirinden ayıramıyorum ama yine de Erdal Öz'ü ekliyorum listeme.

4. Bir Kedi, Bir Adam, Bir Ölüm / Zülfü Livaneli 
Livaneli'yi her kulvarda seviyorum. Bir numaralı adamım. Şarkıları, yazıları...
İyi ki var dediklerimden. Bu kitabı da farklı bir teknik ile yazmış. Çok hoşuma gitmişti.

3. Diriliş Çanakkale 1915 / Turgut Özakman 
Okurken ağladığım nadir kitaplardan. Ezberci eğitimin dayattığı tarih kitapları yerine
okullarda Özakman okutulmalı. Nesle ulusçuluk kavramı aşılanmalı.

2. Gazi ve Fikriye / Hıfzı Topuz 
Bu buruk bir aşk hikayesini çok kişi yazdı ama en çok Hıfzı Topuz'un kalemine yakıştı.
Muhteşem bir araştırmacı, gazeteci. Hayranıyım.

1. Nutuk / Mustafa Kemal Atatürk
Hangimizin evinde bir baskısı yok ki? Ancak mühim olan okuyabilmek.
Bu bir ansiklopedi değil, anlayan beyinlere şimşek gibi çakan bir eserdir. 

12 yorum:

  1. Gıptayla baktım listene :)
    İyi okumalar, harikasın Burcu...

    YanıtlaSil
  2. Ah, ah, Atatürk'ümüz nur içinde yatsın bilimin ışığının önemini biliyordu, işte dinci - güya dinci ülkelerin hali ortada, hepsinin yöneticileri Amerikan uşağı, hepsi ABD ve Batı uşaklığı yapıyor, hiçbirinde huzur yok, çoğu parçalandı (Libya, Irak), Suriye dayanmaya çalışıyor Allah Esat'a yardım etsin, İran'ın hali ortada, Afganistan öyle...Atatürk'ü anlamak için İslam ülkelerinin haline baksınlar, bize de baksınlar, din diyenler en fazla hırsızlık yapanlar, ençok arsız, sübyancı da dincilerden çıkıyor, Zülfü'nün besteleri harika ama hiç kitabını okumdamı, içinde kedi de geçiyor diye merak ettim:)

    YanıtlaSil
  3. Turgut Özakman'ın Şu Çılgın Türkler'ini çocuklarla okumayı plânlıyorduk, bir türlü beceremedik. Bak aklıma geldi yeniden, akşamları bir iki sayfa okusak ne güzel olur.

    Nutuk için ne güzel demişsin. Onu da mı okuma plânına dahil etsek acaba.. Dur bir ayarkama yapayım ben:-)

    YanıtlaSil
  4. Burcu listen olağının dışında..tebrik ederim seni...Ne güzel kitaplar seçmişsin....Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Nutuk 3 tane var bende :) Listen çok güzel tatlım <3<3<3

    YanıtlaSil
  6. Çok özenli bir liste olmuş. Turan Dursun' a nasıl kıydılar, Emre Kongar' ın her kitabı ayrı kıymetlidir, muhteşem bir yazardır. Diğerleri ve özellikle Nutuk eşsiz kitaplar.

    YanıtlaSil
  7. Siyasi kitapların ağırlıklı olduğu bir liste hayran kaldım diyerek başlamak istiyorum. Turgut ÖZAKMAN'ın Şu çılgın Türkler, Diriliş, Cumhuriyet devam kitaplarını büyük bir zevkle okudum. Çocuklarıma da okuttum. Türk milleti vatansever bir milletdi o zamanlar kitap bize onu gösteriyor. Gözünü kırpmadan bütün malvarlığını devlete bağışlamış, çocuklarını ölüme yollamış. Bunları herkes okusun, iyi idrak etsin. Mucizevi bir şekilde zaferle biten bağımsızlık savaşımızı ondan bundan değil rahmetli ÖZAKMAN'dan okusunlar. Şu zamanlarda yurtseverlik duygularına yeniden ihtiyacımız var bunları da kitaplar aşılayabilir. Yeniden hatırlattığınız için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Çok iyi seçimler, içlerinde okumadıklarım var, hemen almalı ve okumalıyım :)

    YanıtlaSil
  9. Ne değişik bir yelpazen var biliyor musun?
    Ba-yıl-dım!!!

    hep mimleyecem ki ben seni
    Bulmuşum hazineyi :-))

    Teşekkürlerrrrr

    YanıtlaSil
  10. Okuduklarım da var okumadıklarım da var içlerinde...

    Ben de beklerim Kafa'ya... Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  11. liste not almalık okumadıgım bır kactanesı var aklıma kazındı...cok teselklkurler

    YanıtlaSil