19 Mar 2015

Kedi Otu

Yüzyıllar öncesine gidin, bir Romalı çay kenarından kedi otu topluyor. Onu eziyor, kurutuyor ve hipnotik bir madde olarak kullanıyor. O zamandan bu yana hala tıbbi bir bitki olarak biliniyor kedi otu. Kokusu oldukça itici, çayını hiç denemedim ancak uykusuzluğa iyi geldiği ve sakinleştirici etkisi olduğu söyleniyor öyle ki kediler bu bitkinin etrafında pervane oluyorlar. Zaten onları keyiflendirdiği ve üzerilerindeki pireleri kendisine çektiği için bu ismi taşıyor.







32 yorum:

  1. Çiçekleri bu kadar güzel olan bir bitkinin, böyle kötü kokacağı hiç aklıma gelmezdi :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu halde iken kötü kokmuyor, öz suyu akmadıkça sorun yok.

      Sil
  2. çok tatlıymış minicik pembiş çiçekleri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz olanı da var, o da böyle incecik, zarif.

      Sil
  3. Nereden nereye değil mi? boşuna şifa doğada demiyorlar çokta güzel görünüyormuş renkleri falan

    YanıtlaSil
  4. Sakinleştirici etkisi fazlaymış diye duymuştum.Görüntüleri de çok güzelmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sümbül gibi uzun gövdesi var, kıyamıyor insan toplamaya.

      Sil
  5. çiçekleri ne kadar güzelmiş. doğal antidepresan olan kedi otunu bir dönem kullanmıştım ben uykusuzluk çektiğim için ve plasebo etkisi miydi bilemeyeceğim ama gerçekten de işe yaramıştı bende.kokusu ne kadar kötü olsa da içerken çok rahatsız etmiyor ve tadını da etkilemiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ara aktarlarda yasaklandığını okudum ama şimdi yeniden satılıyor.

      Sil
  6. Aaa! Çiçeklerinin bu kadar güzel olduğunu bilmiyordum, kedim bayılır kedi otuna ama burada bulamıyorum, sahte şeyler yani başka şeyleri kedi otu diye kakalıyorlar, yıllar önce Prenses'e rahmetli dedesi Mısır çarşısından kedi otu getirmişti - iki minicik kök- Allaaahhhh saatlerce elinden alamadık, bayıldı bayıldı Bücürük'e hiç öylesini bulamadım Ankara'da....:( dediğin gibi kokusu iğrençti affedersin çiş gibi kokuyordu :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yabani kedi otu, kök olarak yollasam saksıda devir daim etmesi zor. Tohumunu bulursam Bücürük'e yollarım, söz.

      Sil
    2. sağol ya...çok teşekkürler

      Sil
  7. Görüntüsü çok güzel :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bataklık kenarlarını bile güzelleştiriyor.

      Sil
  8. kedi otunu yalnızca spreylerde gördüm,ne şahane çiçekleri var,evimde yetiştirebilir miyim acaba,yoksa illa ki doğada mı yetişir*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tohum olarak alıp yetiştirebilirsin.Çimlenince de Çakır mutluluğun resmini çizer : )

      Sil
    2. ay çok tatlısın eşle okuyup bastık kahkahayı

      Sil
  9. Burcu kokusu kötüymüş ama kendisi güzel..Fotoğraflar her zaman ki gibi ayrı güzel...Sakinleştirme etkisi de iyiymiş..Benim 2 yaş sendromundaki oğluşuma azıcık koklatsam nasıl olur acaba :)) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kedi otu ne passiflora çiçeği afacanlığın panzehiri yok henüz : )

      Sil
  10. gerçekten çiçekleri çok hoş..

    YanıtlaSil
  11. Ay büyülendim ben resmen
    yemin ediyorum o kadar hoşuma gitti o kadar hoşuma gitti yazın anlatamam
    Birincisi kedi otunun neye benzediğini bilmiyordum ama güzelliği beni deli etti
    baktım oturdum seyrettim resmen
    İkincisi ne işe yaradığını bilmiyordum
    Aklıma yazdım
    Üçüncüsü niye kedi otu dendiğini bilmiyordum
    bu noktada hem ota hem kedilere hem sana bayıldım

    Ay çok neşelendim çok eğlendim çok sevdim ben senin bu yazını
    Kedi Otu keşke görsem canlı canlı bi yerde dedim
    Vallahi Burcu :-)) Hani zaten seviyorum ben senin bloğunu ama bugünkü kadar hiç keyif almamıştım

    Koskocaman sevgiler sana :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun da beni neşelendirdi bayan kahkaha bulaştırıcı : )

      Sil
  12. Çiçeğini görmemiştim ne kadar güzelmiş.

    YanıtlaSil
  13. Hayatımda ilk defa kedi otu görüyorum ama sen nasıl oluyordu gördüğün çiçeğin otun adını biliyorsun *-* bana kedi otu deseler aklıma çiçek gelmezdi bile bence sen bu bilgi birikimi ve bu zevkle emeklilikte çiçek serası falan açabilirsin süper olur.

    YanıtlaSil
  14. Bir yerlerde içerik maddesi olarak adını okudum sanki, ama kendisiyle ilgili hiç bilgim yoktu.
    Harika bir bitkiymiş. Kendi de çok güzel. 2. fotoya bayıldım özellikle.

    YanıtlaSil
  15. Adini hic duymadigim bir bitki, rengi cok guzel ama sanirim etkisi daha da guzel :)

    YanıtlaSil
  16. aaaaa...hiç duymadım, ne güzelmiş çiçekleride, kır çiçeği mi? bu zamanlarda mı çıkıyor peki? bir google amca zamanım gelmiş, hemen bakayım, çok sevdim bu bilgiyi.

    YanıtlaSil
  17. kediotunu hep duyardım canım . ama bilmiyordum böyle olduğunu. Arı bile gitmiş üstüne konmuş. Ne güzelmiş o çiçek

    YanıtlaSil
  18. Ne zarif, ne güzel bişey bu :)
    Bildin di mi bu güzelliği ne yapacağımı ;) İzin istemiyorum, çünkü bir kez verdin, sen "yapma artık" diyene kadar, çiçeklerin benim için hediyelik :)

    YanıtlaSil
  19. Kokusu çirkin olsa da kendi pek güzelmiş, çok cici duruyor sevdim:)

    YanıtlaSil
  20. Tadını madını bilmem, ama görüntüsü çok etkileyici. Bayıldım resimlere. Teşekkürler bu güzel bilgi ve resimler için. :)

    YanıtlaSil
  21. Duymuştum ama ilk kez gördüm. Çok hoşmuş. Sayenizde yeni bir şey daha öğrenmiş oldum. Sevgiler...

    YanıtlaSil