3 Mar 2015

Kitaplar Üzerine Birkaç Cevap

Sevgili Mavide bir nokta beni sobelemiş. Konu kitaplar olunca, yanıtlamanın da ayrı bir tadı oluyor.

Herkesin okuman için baskı yaptığı kitap?
Öyle bir kitap yok. Ancak Orhan Pamuk ve Elif Şafak kitaplarından söz açıldığında "Son yıllarda yazdıklarını okumadım." dediğimde garipseniyorum zira her ikisi de 301. madde zamanında benim için bittiler, belki de hiç başlamadılar. Bilemiyorum.

Sen okuduktan sonra popüler olan bir kitap?
Sabahattin Ali - Kürk Mantolu Madonna


Beğenip beğenmediğini hatırlamadığın bir kitap?
Ayşe Kulin kitaplarını annem sever, alır. Bana da okumam için verirdi. On beş sene kadar olmuştur okuyalı. Adı Aylin mesela.
Beğenilen, bilindik bir kitap ancak ben beğenip beğenmediğimi anımsamıyorum.
Gerçi beğenseydim vurucu etkisi geçmezdi ya neyse.

Filme çevrilmesini istediğin kitap?
Sevdiğim kitapların filme çevrilmesinden yana değilim. Anlamını yitiriyor, karakterler düşlediğim gibi kalsın.

Herkese önerdiğin kitap?
Hedef kitle belli değil ise her yaş grubunun okuyabileceği bir kitap öneriyorum. Oktay Sinanoğlu - Hedef Türkiye.
Türkçe konuşmaktan utanan bir nesle iyi gelebileceğini düşünüyorum.

 Ben de söz konusu kitaplar olunca yanıtlamaktan keyif alacağını düşündüğüm Bücürük ve Ben 'i sobeliyorum.

10 yorum:

  1. "karakterler düşlediğim gibi kalsın" değişik bir düşünce güzel aslında :)

    YanıtlaSil
  2. Elif Şafak ve Orhan Pamuk benim için de yoklar, kusura bakmasınlar. Herkes politik düşünme, edebi yönden bak diyor ama bakamıyorum ne yapayım...Önerdiğin kitaba da katılıyorum, bence ders kitabı gibi zorunlu olarak okutulması gereken bir kitap, özellikle de günümüz gençlerine...

    YanıtlaSil
  3. şafak sevmeyen birini buldum sonunda. çok satanlar listesine girme sebebi insanların çok satan listesine bakıp kitap edinmesi, kısır bir döngü aslında.

    YanıtlaSil
  4. Orhan ve Elif benim için de yoklar ;)

    YanıtlaSil
  5. Orhan Pamuk bir kitabini okudum ...Illa kitaplarini okuyacagim biri degil.

    Elif Safak'tan kitap bloglari sayesinde haberdâr oldum...Okudugum bütün kitâplari az cok hosuma gitti.301.madde hakkinda bir fikrim yok.

    Google de arasam bulurmuyum,merak ettim.Ya da kisaca bahsedermisin?

    Son Ada'yi okumustum,gerim gerim gerilmistim...Güzeldi :)

    YanıtlaSil
  6. Maddenin icerigini ögrendim.Yazarlarin konu ile ilgilerinide...

    YanıtlaSil
  7. Teşekkür ederim, ayrıca mimlenmek yerine sobelemek deyimini kullandığın için de çok sevindim.
    Bir ara kampanya başlatmıştım sobelemek kullanalım diye ama pek etkili olmamıştı ben de bırakmıştı herkes kendini nasıl rahat hissediyorsa onu kullansın diye...
    Aynen katılıyorum Orhan Pamuk, Elif Şafak benden uzak olsunlar...bunlar psikolojik algı yöntemi ile Türklerde aşağılık kompleksine yol açmak ve Türkleri kötülemek, psikolojik çöküntü yaratmak amaçlılar, yani bal gibi kötü niyetliler kara propaganda yapıyorlar...kalemlerini bunun için kullanıyorlar..ya senin tersine romanların film olmasını seviyorum ben, ayrıca pekçok romanı film veya dizisini gördükten sonra aldım:) ilk fırsatta sobeni yapacağım sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Seni her kitap miminde mimlemeye kesin karar verdiğim andır :-)
    Her yorum her cümle her isim nasıl da yerinde ve özetle vurucu
    Vallahi bayıldım
    Çok bayıldım :-)))) Ellerin dert görmesin yaşamı sanata çeviren hatun kişi :))

    YanıtlaSil
  9. hayret di mi bu Kürk Mantolu Madonna nasıl da birden ünlendi;)
    Ben de filme çevrilmesinden yana değilim, hayalindeki ile örtüşmüyor, ancak benim kafamda okuduğum hiçbir kitap kalmıyor niyeyse o yüzden film olursa pekiştirme amaçlı güzel olabilir benim için :) senin hafıza nasıl iyi mi?
    Yalnız çok ilginç birden Adı Aylin i hatırladım :) Detaylarını unuttum ama konuyu hatırladım :D

    YanıtlaSil
  10. O ikilinin kitapları okumak benim için de bitti. Adlarını duymak bile rahatsız ediyor.
    Ve kitapların filme dönüştürülmesi demek, yönetmenin hayal dünyası ile başbaşa olmak demek. Çok haklısın.

    YanıtlaSil