2 Mar 2015

Oba Medresesi

Geçen gün portakal toplamak için narenciye bahçelerinden birine giderken, sarmaşıklar arasında gizlenmiş eski taş bir yapı gördüm. Hemen arabadan inip, merakla içeriye daldım. Fotoğraflayıp, biraz vakit geçirdikten sonra internetten araştırdım fakat çok az bilgiye ulaştım. Meğerse burası bir medreseymiş. Karamanoğulları Beyliği zamanında, 1373 yılında Emir Bedrettin Mahmut tarafından yaptırılmış. 

Medrese ile ilgili tek bilgi ve fotoğraf 1964 senesine ait. Karaman Medreseleri kitabında Oba Medresesi ile ilgili şöyle yazıyor: "Bakımsızlıktan harap olmuş, avlusunda otlar, ağaçlar bitmiş. Buna rağmen orjinal durumunu kaybetmemiş."
Medreseyi o zamandan bu yana hiç kimse araştırmamış, yazmamış, çizmemiş. Kültür Bakanlığı'nın da bu medreseyi önemsediği yok. Buraya yalnızca gömü aramak için girilmiş. Medresenin her yeri kazılı durumda. Konumu, Alanya merkeze sadece on üç km uzaklıkta olduğu halde atıl halde bırakılması çok üzücü. 









12 yorum:

  1. Allah Allah güya dindar hükümet var! Osmanlıya hayranlar bir de! Hale bak resmen otlardan tamamen kapanacak, yemyeşil olacak hale gelmiş. Yalnız var ya benim yılan fobim vardır, nasıl dolaştın buralarda aklıma ilk o geldi bak brrrrrrrrrrr.....senin bu yazın dilerim ses getirsin restore etsinler ne güzel olur kimbilir..
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Burcu selam,

    Kültür Bakanlığının orayı önemsememiş olmasının günümüz itibarı ile kötü bir şey olduğundan emin değilim ama bu değerin hakkının verilmesini de tüm kalbimle isterim. İçtenlikle söylüyorum ki bayılıyorum sana.Oradan geçerken bunun dikkatini çekmesi bir yana,üşenmeyip inip gezmen ve fotoğraflaman bir yana bir de araştırman yok mu? Takdir etmemek mümkün değil.Ellerin dert görmesin ve tabii yine başka gören o gözler...

    YanıtlaSil
  3. O kadar güzel duruyor ki iyi ki kimse keşfetmemiş diyeceğim neredeyse. Hele bir de restorasyona falan kalkarlar mazallah:-)

    YanıtlaSil
  4. sarmaşıklara hayret ettim doğrusu her yeri kaplamışlar ağaçlara kadar çıkmışlar bu yerin kimsenin dikkatini çekmemiş olması ne kadar çok kötü

    YanıtlaSil
  5. sen ne farklı bir karaktersin, uğraşıların ne farklı. hayran bırakıyorsun.
    artık medresenin yeni dökümanları var sayende. araştırma yapanları yönlendirecektir eminim.

    YanıtlaSil
  6. bak evet karamanoğulları olduğu için hep :)
    ama bravo iyi araştırmışsın ve orjinal halini bulabilmene de sevindim.1964 senesi çok uzak bir zaman olmamasına rağmen nasıl da harabe olmuş hayret ettim. sanırsın ki savaş olmuş istilalara kurban gitmiş. tarihin önemini hiçbir zaman kavrayamadık.
    eline sağlık canım güzel çalışma olmuş;)

    YanıtlaSil
  7. ne güzel bir araştırma inşallah restorasyonunu yaptırır bakanlık veya vakıflar genel müdürlüğü tarihimize sahip çıkmalıyız...paylaşımın için teşekkürler..ben senin yerinde olsam resimlerle birlikte bakanlığa yazardım veya röleve ve anıtlar müdürlüğüne gönderirdim ilgilensinler diye ..paylaşımın için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  8. Alanya Müze Müdürü 2012'de burası için tadilat amaçlı fizibilite çalışması yapıldığını, ancak yerel yönetimden tadilat için başvuru olmadığını söylemiş. Aradan kaç yıl daha geçmiş! O şuna, bu bir diğerine yüklüyor sorumluluğu, enteresan!

    Böyle kalmaya devam etsin bence. Çok daha etkileyici ve heyecan verici.
    Teşekkürler Burcu...

    YanıtlaSil
  9. Düşündüm de o medreseden kimler öğrenim gördü.kimler geldi geçti kim bilir..Birde şimdiki haline bak...Çok güzel bir bilgilendirme olmuş sayende Burcucum...Emeğine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. Sarmaşıklar nasıl da arsız elini kolunu bağlamışlar ağacın...
    Şahane fotoğraflar.....Tarihten anladığımız bu işte bizim terketmek ya da yıkmak

    YanıtlaSil
  11. Şu ilk cümleyi böylesine sıradan kurabilmek isterdim. Geçen gün portakal bahçelerine portakal toplamaya giderken... Büyükşehrin binaları arasına sıkışmış, doğadan uzak bir ruh olarak içim ısındı tek bir cümle başıyla... Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  12. Restorasyon okurken bu medresede çalışmıştık. Rölevesini çıkarttık. Sonradan bir daha gittiğimizde gördük ki zeminler kazılmış, söveler sökülmüş. Bizi görenler herhalde burada değerli birşey var deyip saldırmışlar yapıya. 20 yıldır görmedim. Çok merak ediyorum. Şaşırıyorum da. Geçen sene oralardan geçtim,obaköy çok büyümüş, köylük hali kalmamış. medreseyi görmedim ama anlıyorum ki hiç birşey yapılmamış. Çok yazık

    YanıtlaSil