2 Nis 2015

Bebek ve Köpek

Tatliş, bize geldiğinde kırk günlüktü.  Kronik bronşit ve epilepsi hastasıydı. Uzun bir ömrü olur mu dememizin üzerinden on bir sene geçti. On bir yıldır bizimle. Benim kızım, yoldaşım, dostum. Ne yapsam terk etmedi beni. Ona sarılarak ağladım, kimselere anlatamadıklarımı anlattım, anlıyormuş gibi dinledi daha da sokuldu bana. 

Sonra bir bebeğim oldu. Bebeğe şöyle zararlı, böyle tehlikeli diyenleri susturdum bir bir. Uzaklaştırdım çevremden. Bir kızım vardı, bir de oğlum oldu diye baktım hep. Epilepsi bir pekines ile yaşamak ciddi bir iş. Bir kere heyecanlanmaması, korkmaması gerekiyor. Bu gibi durumlarda ön patisi kitlenip, titreyerek yan düşüyor yere. Mahvoluyorum. O panik hali, dualar hepsi bir kaç dakika sürüyor ama ona bir şey olacak mı endişesi korkunç.

Bazen düşünüyorum yaşlanıyor kızım, ne yaparız onsuz. Boğazım düğümleniyor. Bir ağlamak geliyor...

Aslında neşeli bir yazı için oturdum ama yine karamsarlık enseledi beni. Ata'yı ilk günden beri hiç kıskanmadı hep başında bekledi. Üç senedir oyun arkadaşı oldular. Ata, Tatliş'i çok seviyor. Odada göremezse hemen "Datliş yok muu?" diye hesap soruyor. Oyun esnasında debeleşirken canını yakıyor Tatliş'in, başkası olsa dişini gösteren köpek "Çocuktur, kaza olmuştur." diye affedici oluyor.

Çocuklar, hayvanlarla büyümeli. Ata'nın bağışıklık sistemi çok güçlü zira ben onu pamuklara sarıp Tatliş'in tüyü kaçacak aman dokunma, yapma etme demedim. Aksine sarıl Tatliş'e diye aralarında bağ kurdurdum. Ata'nın şimdi sokaktaki kimsesiz köpeklerle, yanaşırlarsa, kedilerle de arası çok iyi. Oynar, besler. 

Eskilerden birkaç fotoğraf... Kızım ve oğlum.




30 yorum:

  1. Ne kadar sevimli fotoğraflar, ikisi yanyana çok komikler yaa bıcır bıcır yerim ben onları

    YanıtlaSil
  2. oyyyy bu ne şirinlik çok tatlılar *-* emziğe bak suratı kadar yaaa
    senin anneliğini örnek alıyorum ileride inş bende senin gibi bir anne olurum :))

    YanıtlaSil
  3. sokakta görüyorum bazan "dokunma kedi pis, köpek gelir ısırır vs vs" çocuklukta başlıyorlar hayvanlara uzak yetiştirmeye sonra da bir ton hayvan sevmeyen insan dolaşıyor etrafta. ben seni tebrik ediyorum bu yazıyı okuyan anne babaların da feyz almasını istiyorum.

    YanıtlaSil
  4. Maşallah çok güzeller ama ben köpeklerden korkuyorum büyük küçük farketmiyor vallahi hepsinden korkuyorum

    YanıtlaSil
  5. Ayy bayıldım yaa. Evet nasıl bir sevgi bu köpeklerde nasıl bir sadakattir. Umarım sağlıkla uzun yaşasın sizinle. Ata için de çok iyi bir şey evde köpek olması. Bahçeliyse ev hele daha da iyi di mi.
    Fotolar tatlı yaa ikisi çoook tatlı. Stres attırırlar <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karşılıksız bir sevgi ile bağlanıyorlar bir kere sana, sadakatleri bambaşka.

      Sil
  6. çok tatlılar benim de pekinesim vardı Bilge iki yaşına kadar birlikte yaşadılar. Ondan önce dört senemiz vardı. Bilge doğduktan sonra Aleks Bilge' ye kötü davranmadı ama çok mutsuz oldu, tüm neşesi kaçtı. Veteriner kabullenemediğini söyledi. Yeni bir yuva bulduk ona.İzmir' de yaşıyordu yıllardır, geçen ay öldü. Çok üzüldüm.Bilge' de hayvanlardan hiç korkmaz, sarar sarmalar hemen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Irk olarak çok duygusallar zaten, veterineri uyarmıştı, "Daha çok ilgi göster, bebek gelince mutsuz olmasın." diye. Üzüldüm yuvasından ayrılmış olmasına.

      Sil
  7. O kadar tatlılar kii!.Hele 3. fotoğrafa bittim.Çocukla köpek gayette güzel olmuşş :))

    YanıtlaSil
  8. Ama bunlar harika! Bayıldım fotoğraflara, yazdıklarını okurken de gözlerim doldu, bir kez daha çok takdir ettim seni :) Dur bir de tebrik edeyim, harikasın, ne diyeyim...
    Upuzun olsun tatlişin ömrü, arkadaşlıkları ebedi olsun Ata'yla :)
    O papyonlu fotoğrafa ayrı hasta oldum, belirteyim, o ne güzel bir pozdur öyle!

    YanıtlaSil
  9. Yaziyi okurken gercekten cok duygulandim neticede o da bir can ve sizin bu duyarliliginiz cidden takdir e sayan ayrica da cok da zor bir bakim ustlenmissiniz. Bravo bravo bravo, keske herkes sizin gibi olsa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimkisi hiçbir şey değil ki felç hayvanları sahiplenen ve onlara yaşam hakkı tanıyan nice insan var, benim de kutlamak istediğim.

      Sil
  10. Çok sevimli ikisi de, benim de bir kızım var, adı Şeker :) 8 yaşında, köpekler için orta yaşlı diyebiliriz, ben de vakti dolup gidince ne yapıcaz diye şimdiden düşünüyorum doğrusu :( Daha vaktimiz var ama yine de insan düşünmeden edemiyor, çok bağlanıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İster istemez hesaplıyor insan, yüzleşmek istemiyor.

      Sil
  11. Çocukları nasıl ayırıp da onlara müsamahalı davranıyorlar, çok şaşırtıcı gerçekten de:-)

    Oy, sonda bir önceki poza bayıldım, bayıldım:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akli ehliyeti yok henüz deyip aldırış etmiyor fındık.

      Sil
  12. Çok tatlılar ama....Nasıl sevilmez tatlış....Ama hasta olmasına çok üzüldüm..hele köpeklerde de epilepsi olduğunu hiç bilmiyordum....yok mu dur acaba dermanı....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki epileptik bir anne ya da babası vardı, bilemiyorum ki. İlaç tedavisi var ama hem kalıcı etki sağlamıyor hem de karaciğeri iflas ettiriyor.

      Sil
  13. Fotoğraflar o kadar güzel ki, şimdi ağlayacağım :(
    Bence de çocuklar hayvanlarla birlikte büyümeli, onlarla sevmeyi öğrenmeli. Benim de iki kızım var ve abla olacaklar :)
    çocukları olunca kedilerinden köpeklerinden vazgeçen insanları hiç anlamıyorum, hatta kızıyorum onlara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bir köpekle büyümüştüm, bunun bana çok fazla artısı olduğunu söyleyebilirim. Dışarıdan göründüğü kadar sıradan değil hiçbir şey.

      Sil
  14. ay bayıldım resmen,bayıldım:)
    eskiden böyle değildim,çakır'la birlikte hayvan sevgim arttı,hatta gözüm hep küçük köpeklerde:)
    uzun uzun yıllar birlikte olun umarım,hep sağlıkla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o kadar mutlu oldum ki fotoğraflarına bakarken,şimdi eşime de gösterdim:)
      birlikte kahkaha attık:)

      Sil
    2. Gülümsetti mi keratalar sizi : ) Sürekli kameraya alıyorum ben de ev hallerini şapşal bir sevimlilikleri var.

      Sil
  15. Ne harika resimler. Baktıkça duygu yoğunluğu artıyor.
    Sen Tatliş'e kızım demişsin. O da seni annesi, Ata'yı kardeşi bilmiş.

    İyi ki öyle yapmışsın. Yok başka açıklaması.
    Bu duyguyu bize de yaşattığın için teşekkürler Burcu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlatıyorum, paylaşıyorum havyan sevgisi aşılamaya çalışıyorum ama bir insanın içinde yoksa hiçbir görüntü harekete geçiremiyor onu. Öyle zannediyorum bu duygu biraz merhamet, biraz da doğaya karşı bilinç ile alakalı.

      Sil
  16. Çok $ekerler...
    ikisi evi nasıl dağıtıyorlardır ya :)) bayıldım pozlarına nasıl uyumuşlar öyle kıyamam ki...

    YanıtlaSil
  17. Ne kadar güzeller :) Keşke her şey böyle saf ve temiz olsa. Dünya çok daha güzel bir yer olurdu. Tatlişin uzun yıllar sizinle kalması dileğiyle sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Cook tatlilar, Tatlis'in nasilda olgun havasi var..Kayibi gecekten aci olur,Allah gecinden versin...Uzun yillar sizin sevginizle yasasin,zaten onu güclü kilan sevginiz olmali...

    YanıtlaSil