25 May 2015

Kanaviçe Yatak Örtüsü

1974 yılında annemin teyzesinin işlediği kanaviçe yatak örtüsü. Annem, bu hediyeyi aldığında Öğretmen Okulu son sınıftaymış. 

Örtünün bir kaç yerinde sökülmeler var. 41 seneyi devirmiş normaldir. Hatta yastık kılıfları da vardı ama onlar kaybolmuş. Annemin, bir sandığı yoktu bunları iyi muhafaza edemedi. Giysilerin arasında bekledi yıllarca. Geçen gün bana hediye etti "Sen saklarsın artık anıları." dedi. Çok sevindim, aldım eve getirdim. Sökükleri onarmaya çalışacağım. 

Fotoğraflamak için yatağa serdim, yatak normalde köşede duruyor, ışık gelmemesi adına. Karartma perde bile kullansam malum burası çok güneş alıyor ve sabahları güneşe uyanmak hoşuma gitmiyor. Örtüyü fotoğraflamak için yatağı daha aydınlık bir yere çektim. Belki örnek çıkarmak isteyen olur. Odada hareketlenme gören, Tatliş fırsattan istifade hemen yatağa zıplayıp, kudurmaya başladı. Hal böyle olunca antika kanaviçenin mankenliğini yapmak da ona düştü.





24 yorum:

  1. Zerafet, emek ve sevgi karışımı...

    YanıtlaSil
  2. ben o tatlişi yerim!
    kanaviçe yatak örtüsü, yaşanmışlık kokan her şey gibi çok özel bir hediye olmuş sana..
    güle güle kullan.

    YanıtlaSil
  3. Ne emek var bu kanaviçelerde değil mi? Yenilere taş çıkarır...

    YanıtlaSil
  4. Eskiden zaman geçirecek çok şey olmadığından insanlar böyle şeylere zaman ayırabiliyormuş tek tek nasıl işlenmiş hayret ediyorum doğurusu

    YanıtlaSil
  5. iğne işlerini herzaman taktir ederim bizim evdede kanevice seccade var kullanmıyoruz annemin çeyiizinden zaten çeyizlikler çok kıymetli oluyor
    yatak örtüsü işlemek çok zordur nasıl bir zahmet var onun üstünde vallahi göz nuru diye boşuna dememişler

    YanıtlaSil
  6. Nasıl da ince ince işlenmiş...
    Eskiden kanaviçe yatak örtüleri, masa örtüleri ne kadar çoktu... Bir çoğumuz kıymetini bilemedi maalesef...
    Ne iyi etmişsin annenden almakla...
    Birde eskinin kumaşları daha dayanıklıymış... Şimdikiler olsa çoktan dağılıp saçılmıştı...
    Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  7. anılara sahip çıkman harika bişi canım. ve yatak örtüsü de çok yakışmış yatağına. oo tatliş de çok tatlı yaa daha çok fotosunu koysan ya :)

    YanıtlaSil
  8. çok güzel ne güzel bir hatıra, ne güzel bir hediye kendi adıma elişi olan emek verilmiş ,işleri çok seviyorum modern tarzda eşyalarım olmasına rağmen mutlaka dantellerle kaneviçelerle kombinlerim bu yatak örtüsü de şahane huzur veriyor güle güle mutlulukla kullanın....

    YanıtlaSil
  9. Kanaviçeyi çok severim.
    40 senelik kanaviçe örtünün ne maddi ne manevi paha biçilmez olduğunu da gayet iyi bilenlerdenim
    Bu kadar zarif bir hediye...bu kadar şirin bir konu mankeni..

    Güle güle kullan her zaman

    YanıtlaSil
  10. Çok zarif, çok güzel. Tam bir sanat eseri. Anıları da unutmamak gerek tabii. Güle güle kullanın. Tatlişi sevip gidiyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. oyyyş yerim senin yatışını
    senin evdekiler niye bu kadar tatlı yaa *-* öpürücükler

    YanıtlaSil
  12. Elişi göz nuru dedikleri işte...Güle güle güzel günlerde kullan...ooo tatlışda ayrıca sevilir şirin şey..

    YanıtlaSil
  13. El emeği göz nuru herşey gözüme çok daha güzel görünüyor, el işi konularında son derece yeteneksizim ama kullanmaktan da büyük keyif alırım. Bu arada mankene bayıldımmmmm

    YanıtlaSil
  14. ne kıymetli bir hediye..Anıları saklamak gerek:) iyi günlerde kullanın,sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. Harika bir örtü olmuş böyle değerleri saklamak lazım antika gibi ve öok kıymetli sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Şahane bir anı bu....Kıymet bilene verilmesi ne kadar güzel....Sevgiyle güle güle kullan Tatliş de pek yakışmış üstüne sevgiler

    YanıtlaSil
  17. O yatak örtüsü beni alıp çoooook eskilere götürdü anılarımla buluşturdu.
    Bende de masa örtüsü var kendi işlediğim geçenlerde sakladığım yerde çıkarıp hem kullanayım hemde kaneviçe sevenlerle paylaşayım diye, tesadüf bu ya int.gezinirken bloguna uğramak istedim paylaşımını helede kıymet bilen birinin elinde olmsaına çok sevindim.çok güzel günlerinizde kullanın derim. Roman yazar gibi yazdım umarım sıkmamışımdır. Çok sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin nezdinizde herkese teşekkür ederim. Geçmişe zaafım var ve benim için çok özel bir hediye, özenle saklayacağım.

      Sil
  18. Eski şeyler herkesin nasıl da hoşuna gidiyor değil mi ?
    Eskiyi hatırlamak,geçmişe dalmak öylesine güzel ki bu Kanaviçeyi görmek çok iyi geldi bana :)

    YanıtlaSil
  19. Kanaviçe işlenmiş bir yatak örtüsü görmemiştim hiç.
    Yıllanmış şarap misali ve ne kadar değerli.
    El emeği, göz nuruyla harmanlanmış anılar, anılar...

    Yastık kılıflarını kendin tamamlayabilirsen ne güzel olur.
    Güle güle kullan Burcu...

    YanıtlaSil
  20. Nasıl bir sabır ve emekle işlenmiş o koooocaman örtü...
    Harika görünüyor, güzel günlerde kullanın.

    YanıtlaSil