1 Haz 2015

Antalya Arkeoloji Müzesi

Hafta sonu çok uzun zamandır gitmek istediğim Antalya Arkeoloji Müzesi'ne gittik. Konyaaltı'nda oldukça merkezi ve denize nazır bir yerde. Kentlerin en özel yerlerinin müzelere ayrılması çok hoşuma gidiyor zira bizim memlekette tarihin kıymetinin bilinmediğini düşündüğümüz zaman bu bile şaşırtıcı geliyor insana.

Şimdiye dek gezdiğim en sağlam müzelerden biri. Hatta olaya arkeoloji olarak bakarsak, kuşkusuz dalından en iyisi diyebilirim. Perge Antik Kenti'ni gezerken, alandan çıkarılan birçok heykel ve frizin bu müzede sergilendiğini öğrenmiştim dolayısıyla ziyaret öncesi çok heyecanlandığımı da söyleyebilirim. 

Giriş ücreti yirmi lira, biz yine müze kartımız ile girdik. İklimlendirme çok güzel, görevliler ilgili ve koleksiyon muhteşem. 
Tanrılar, ölü kültü ve lahitler salonu beni çok etkiledi.

Müzeyi gezerken sayfasını zevkle izlediğim Zeugma geldi aklıma. Antik kent yazılarımı ilgi ile izlemiş ve arkeoloji müzesi yayınını merakla beklediğini yazmıştı. Yakın zamanda babasını yitirdiğini biliyorum, umarım bu yayın ufak da olsa kafasını dağıtabilir.

Son olarak; küçük bir çocukla, müze gezisi gerçekten zor. Müze çok büyük olduğundan ara ara koltuklar koyulmuş, orada biraz dinlenmeyi denedik ama nafile. Ata, çok sıkıldı ve yoruldu. Koşturup bir şeyleri devirmesini engellemeye çalışmaktan, eserlerden çok fazla seyir zevki alamadım.  Yeniden ve yarım gün ayırarak müzeyi gezme niyetindeyim, en kısa zamanda.












13 yorum:

  1. Bende çok uzun zaman önce gitmiştim bu yaz Bilge'yle kesinlikle tekrar gezeceğiz.

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel bir müzeymiş burası böyle..
    Antalya'ya gittiğimde görmek üzere not aldım bile..
    Ata kuzusu ile zordur tabi müze gezmesi annesi sıkılmıştır kuzucuk..
    Bu güzel paylaşım için mersi:)

    YanıtlaSil
  3. kıyamam uykusu gelmiş annesi yaa korkmadımı şu son resimler çok korkunç neden böyle yapmışlar acaba

    YanıtlaSil
  4. Fotoğrafları kim çektiyse çok başarılı bir çalışma yapmış...

    YanıtlaSil
  5. Burcu ne güzelmiş...Antalya ya bir gün yolum düşerse mutlaka gezeceğim...Ben böyle çocukların sıkılacağı yerlerde mutlaka pusetle geziyorum..onlar uyuyor bende zevkle geziyorum ::)) ...Çok güzel bir post olmuş..emeğine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. senin gezme seçimlerine hayranım
    yabancı turistler bizden daha çok yararlanıyorlar maalesef :(

    YanıtlaSil
  7. vay vay vay şu heykellerin güzelliğine bakar mısınız şahane ağız burun dediğin gbi insan burada uzun zaman geçirebilir

    YanıtlaSil
  8. Sanırım en sevdiğim...
    Heykeltıraşlığın en seçkin örnekleri. Büstler ve heykeller mükemmel. Lahitler oya gibi işlenmiş.
    Kazılar sırasında ne kadar dikkatli davransalar da burun zarar görüyor. Buradakilerde fazla zaiyat yok.

    Mükemmel fotoğrafların sayesinde eserleri yakından inceleme fırsatı buldum.
    Jestin için çok teşekkürler sevgili Burcu...

    YanıtlaSil
  9. Müzeler zamanda yolculuk yapmak için ideal:-) Şimdi çocuklarla gezebilince daha da keyifli, merak etme az kaldı senin de o keyfi tatmana:-)

    YanıtlaSil
  10. Burası arkeolojik ve etnoğrafik eserlerin korunmasına ve sergilenmesine yönelik hizmet veren eşsiz bir açık hava müzesi, uluslararası bir kazı merkezi ve bölgedeki antik kentlerde bulunan eserlerin sergilendiği mekan. Büyük salonun doğusundandaki açık alanı kapalı bir salon şekline dönüştürmüşler ve bir kapı ile arkeoloji salonundan geçiş sağlamışlar. İşte o kapıdan içeri girerken tarihin hassas dokusu ve heyecanı içerlere dolmakta ve bizi Herakles heykeli karşılamakta. Baştanrı Zeus'un çevresinde sıralanan Aphrodite, Tykhe, Athena, Artemis, Nemesis, Hermes Perge kazılarında bulunmuş ve duyduğum kadarıyla 2. yüzyıla ait Roma kopyalarıymış. Bu paylaşımı ben de bekliyordum. Zaten sizin kompozisyonunuza bakınca söylenecek söz kalmıyor. Zira fotoğraflar herşeyi anlatıyor. Yine harika bir paylaşım. Sayenizde tarihi yeniden yaşadım. Teşekkürler.
    (Etnoğrafyayı da gezmiş olmalısınız :) )

    YanıtlaSil
  11. müze ziyareti fikri her zaman beni heyecanlandırır. harika fotograflar

    YanıtlaSil
  12. Üniversitedeyken Antalyalı bir arkadaşım vardı. Yıllaaar önce, bir Antalya tatilim sırasında O götürmüştü beni bu müzeye. Gerçekten çok etkilenmiştim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Antalya'da üniversite okuduğumdan, arkeoloji okuyan arkadaşlarla birkaç kere gitmiştim bu müzeye, onlar anlatınca çok daha keyifli oluyordu ve bir gün geçip gidiyordu, şimdi o günleri hatırladım, teşekkürler

    YanıtlaSil