29 Haz 2015

İncirkırı

350 yıllık geçmişi olan terk edilmiş bir köy İncirkırı. Kırk beş sene evvel salgın bir hastalık baş gösterip ölümler hemen hemen her haneyi ele geçirince köylüler eşyalarını bile almadan terk ederler burayı. Uzunca bir dönem kimseler uğramaz. Ta ki 2009'da eski kaymakam yanından dere akan bu köyü turizme kazandırmak isteyinceye kadar. Yüzyıllık evlerin bazılarına mimari restorasyon yapılır ancak işler umulduğu gibi olmaz. Çalışma sahasındaki işçilerin mikrop kaptığı yönünde çıkan dedikodular alır başını yürür. Kaymakam, başka bir yere atanınca da proje yarım kalır. Yeni gelen kaymakam ise işkillenip elini bile sürmez eski evlere.

Genelde bu tip yerlerde, işsiz güçsüz takımı ateş yakar, içer ama buradan o tayfa bile korkmuş zira etrafta tek bir çöp yok. Köyün son manzarası bu. Bence tam kamp yapılacak mekan hatta korku filmleri için güzel bir plato. Konu da hazır. Hasan Karacadağ ve Ahmet Mestçi'nin bilgisine.








18 yorum:

  1. Taş evler...Hayalet köy..Haklısın tam korku filmlik....

    YanıtlaSil
  2. tamamlansaymış süper olurmuş yemyeşil...zaten turistler bu hikaye için merak edip gelip konaklardı bence

    YanıtlaSil
  3. Ölüm korkusu buranın bakir kalmasına vesile olmuş:)
    Aslında korku filmlik bir yer olduğu düşüncesi süper fikir!

    YanıtlaSil
  4. Hangi şehirdeymiş bu köy. Çok enteresan

    YanıtlaSil
  5. Fotoğraflar gerçeği çok güzel yansıtmış. 3. fotoğraftaki kapı özellikle dikkatimi çekti.
    Taş duvarlar ve ahşap malzemenin karışımı nasıl da doğal.

    YanıtlaSil
  6. okurken dalıp kaptırmışım kendimi eşim odaya girip ses çıkarınca korkudan ölüyordum yaa:)))

    YanıtlaSil
  7. Hikayenin acıtıcılığına mı üzüleyim, Yoksa bu vesileyle doğanın, doğallığın sağlam kaldığına mı sevineyim bilemedim..:) Ama gerçekten çok etkileyici...

    YanıtlaSil
  8. Güzel gizemli bir yermiş görmek lazım

    YanıtlaSil
  9. Doğa ile içiçe bir yere benziyor araştırmaların yarım kalması yazık olmu, güzelliğini bozmadan bir gün gerçek kıymetini bilenler olur temennisini diliyorum.

    YanıtlaSil
  10. mekan on numara, mazi de dikkat çekici dediğin tam filmlik.

    YanıtlaSil
  11. Nereden buluyosun böyle yerleri çok ilginçmiş. ve ne cesaret bu anlattıklarını bilip içeriye girmişsin ben tedirgin olurdum :l

    YanıtlaSil
  12. Enteresan bir hikayesi varmis biraz urkutucu ama doganin ta kendisi... Keske arastirilip bir el atilsa cok guzel olur.

    YanıtlaSil
  13. Bence de konu ve plato hazır. Hem de son derece gerçekçi.
    Umarım ve dilerim ki bu çağrıya tepki verirler...

    YanıtlaSil
  14. Ne güzelde bir yer bulmussunuz unutulmuş olmasi ve hikayesi çok üzücü ama güzel bir yer ben beğendim doğrusu

    YanıtlaSil
  15. hem şaşırdım hem üzüldüm..
    umarım ki her güzel şey gibi katledilmez ve bu güzel doğal haliyle korunur; sahip çıkılır.

    YanıtlaSil
  16. Fotoğraflar da ayrı bir güzel..

    YanıtlaSil