19 Haz 2015

Kırmızı Erik

Komün sitemde her şeyin bereketi artar derler ya, erikler de durumu doğrular gibi kızıla vurdukça renkleri, ağaçları yıkarcasına coştular. Ancak erik deyince aklıma ekşi geldiğinden tatlıları bir türlü kabullenemiyorum, dolayısıyla yiyemiyorum. 
Alanya çok ısındığından, artık dallarda can erik (yeşil) bulmak imkansız. Pazarda satılanlar da Isparta'dan geliyormuş.
Bazı sebzeleri derin dondurucuya atıyorum ama yeşil eriği hiç denemedim. Havası alınmış buzdolabı poşetiyle birkaç avuç deneyeceğim, kışın da sulu sulu ve kütürt sesli olursa, seneye yığınla erik stoklarım.





15 yorum:

  1. Kırmızı erik de güzeldir. Enfes konsantre meyve suyu olur. Maaşallah çok güzel olmuş erikleriniz. Afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  2. kuzum sen ne seviyosun yaa :)) şu resimdeki erikler yenmez miiiiiiiiii naaam naammm

    YanıtlaSil
  3. Muhteşem fotoğraflar canım çekti valla :)

    YanıtlaSil
  4. Marmelat olarak denemeni tavsiye ederim,hem C vitamini var hem lezzeti dondurucuya koyup taze taze de yapabilirsin daha çabuk ezilip kevgirden geçmesi kolay oluyor.Eriklerde dalından sofraya afiyet olsun .

    YanıtlaSil
  5. İşte o rujlara, kozmetiklere ismini veren meşhur erik rengi... Ama nasıl vermesin ya, şu güzelliğe bakın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evt bende buna benzer bi yorum yazacaktım benden önce davranmışsın ben burdayım diyor renk

      Sil
  6. çok ama öok iştah açıcı bir yazı olmuş,baktıkça bakasım geldi :)

    YanıtlaSil
  7. Kompostusunu yapıyoruz biz bunun, iy aklıma getirdin kompostu yapayım ben bugün :-)
    Derin dondurucuda can erik ilginç bi fikir ama da sanırım o kütürüt sesini vermez sana
    Yine de denemek kazandırır kaybettirmez di mi?
    Fotoğrafların her zamanki gibi harika..bildiğimiz kırmızı erik ama naber dostum diyecekmiş gibi canlı ve sevimli :-)

    YanıtlaSil
  8. Nefis gözüküyor:-)

    Bizim siteden birisi de geçen gün getirdi, bahçemizden toplamış, yeşik ekşi erik:-) Gidip gelip yiyorum.

    Sanırım buzluğa konmuyor. Yumuşuyor orada. Aksi halde bütün sene yeşil erik olurdu tezgâhlarda zaten .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. derin dondurucuya kırmızı haliyle giriyo ama onlarda satılmıyor daha amatörce satışı yapılmazki ama bende merak ettim ekşi erik suyunu salarmı buzlukta denemek lazım

      Sil
  9. çok şanslısın yaşadığın yer çok güzel sahil resimleride bekliyorum özlem doluyumm tatile:)

    YanıtlaSil
  10. Muhteşem fotoğraflar ve inanılmaz güzellikte bir meyve. Reçeline bayılırım.Lezzetine hiç doyum olmaz.
    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  11. Çok güzeller ve sen de çok canlı çekmişsin yineliyorum çok şanslısın darısı başıma kızzz:)))
    sevgiler :)

    YanıtlaSil
  12. Konya civarında ''üzüm erik'' deniyor bunlara. Bir tanıdık derin dondurucuya bol miktarda atıyordu ama kışın komposto yapmak üzere.
    Yeşil eriğin kütür vaziyette kalacağını hiç sanmıyorum Burcu.

    YanıtlaSil