24 Haz 2015

Tür Değil Hayvansever

Bir yaz günü okulun duvar dibine annem kilim sermiş, önüme oyuncaklarımı döküp, çamaşır asmaya gitmişti. İkinci kız çocuğu olduğumdan ablama alınan oyuncaklarla oynardım genelde. Aramızda yaş farkı çok yoktu ve ondan küçülen ne varsa bana geçerdi. Oysa ben hep arabalar ve robotlarla oynamayı sevdim. İlerleyen yıllarda bunu anladıklarında artık bana ablamın bebekleri yerine, daha fazla hoşlanacağım şeyler alınmaya başlamıştı.

Bir kibrit kutusunu araba yapmıştım. İçerisine taşlar koyup, boşaltıyordum. Dört yaşındaydım. Yanıma küçük bir hayvan gelmişti, yumuşacıktı. Onu da aldım ve kibrit kutusunun üzerine bindirdim. Düşüyordu, düşmesin diye parmaklarım onun üzerinde kibrit kamyonunu sürmeye başladım. Hayvan ile konuşmaya başlayınca, annem neye homurdandığıma bakmak için yanıma gelmiş ve avucumun içerisinde bir akrep görünce basmıştı çığlığı. 

Babam ile beraber apart topar köydeki sağlık ocağına götürdüler beni. Yolda annem yumurta sarısına soktu ellerimi. Oysa akrep bana hiçbir şey yapmamıştı, zehirliydi ve onu belki de hırpalamama rağmen dokunmamıştı bana. 

Hayvanlara dair ilk anım bu, bugün hâlâ şaşırarak yad ettiğimiz bir anı. Çocukluğumdan bu yana tür ayrımı yapmadan nerede bir hayvan görsem, ilgilenmeye çalışırım. Hiçbir şey yapamıyorsam laf atarım. Sevgimi anladıklarından en ufak bir kuşkum yok.

Ek olarak yazımı yayınladıktan birkaç saat sonra Fatih Terim'in şu haberini gördüm: "Otobana Atın Şu Köpekleri"  
İmparatorun(!) lüks villasında rahatı kaçmış, havladıkları için sokak köpeklerinden rahatsız olmuş ve işini gücünü bırakıp, köpeklerin toplatılıp barınağa ya da otoyola atılmasını istemiş. Kısaca öldürün hükmünü vermiş diyebiliriz. 
Paraya taptıkça merhametini yitirmiş iki ayaklıları gördükçe hayvanları daha çok seviyorum!







17 yorum:

  1. aaaa akrep mii?? ben hiç akreple karşılaşmadım ama sokmaması çok ilginç.çok tatlı farklı bir anı severek okudum.

    YanıtlaSil
  2. Bana iki defa akrep soktuğu için çok güzel anılarım yok kendisiyle :))) O kadar hırpalamana karşı sokmaması ilginç....demekki sevildiğini anlamış....

    YanıtlaSil
  3. Kedi köpek neyse de akreple oynamak ne cesaret :)

    YanıtlaSil
  4. Hayvanlara laf atmak :)) çok iyi ya.

    Sadri Alışık "Sokak köpeklerine selam vermek adam olmaya çeyrek var demektir."

    YanıtlaSil
  5. annenin korkusunu ve heyecanını bir an kalbimde hissettim akrep olduğunu duyunca...
    Oğlumu elinde kurbağalarla haşır neşir gördüğümde kurbağadan bile paniklemiştim çünkü :)
    Bu arada fotoğraflarını çok sevdim, özellikle kaplumbağayı...
    Hayvan sevenden korkma derdi babam, hakikaten de öyle..
    Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  6. Sürüngenler hariç tüm hayvanları severim, merhamet ederim, et yemem. O adam bu lafı gerçekten dediyse Allah kamyon altında ezsin diye beddua ettim yok iftira ise ezmesin:)

    YanıtlaSil
  7. Metos da bir yaz kampında akrep yakalamıştı :-) Zaten akrep, yılan, timsah. İlerde oğlanın evine giden olabilexek mi bilmiyorum:-)

    Akrep tehlikede olmadığını anlamış bence, inanılmaz :-)

    YanıtlaSil
  8. Amaaaaan,cinlerim tepeme çıktı şimdi ben bilmiyordum şu otobana atın hayvanları mevzuusunu.
    Ağzımı yorduğuma değmez adamlar için sayılı nefesimi harcamayacağım.
    Cehennemin dibine!

    Biliyor musun, beni de akrep sokmaz.Sivrisinek ısırmaz, bir kez baş aşağı -ayaklarımdan bir ağaca asılıyken başımın üzerinden bir kez de ayaklarımın üzerinden yılan geçti bişi yapmadı. Sanırım, gerçekten onları sevdiğinde ya da tehdit üretmediğinde sana zarar vermiyorlar.

    Sivrisinek mevzuusunun kan grubu ile ilgili olduğunu söylüyorlar ama bilmiyorum.
    Hayvan ve bitkileri hayranlıkla seyrediyor ve seviyorum.Hemfikiriz seninle

    YanıtlaSil
  9. Allah korumuş vallahi büyük tehlike atlatmışsın.
    o kaplumbağa otu yerken nasıl çekmişsin öyle yaa süper çok beğendim kaydetmek istedim ama olmadı kilitlimi??

    YanıtlaSil
  10. Biz de Fatih Terim hocayı beğenmiyoruz atalım mı otoyola? Bir sürü sorun varken savaş açacak başka birşey bulamamış mı? Bile bile kör olmuş. İsmini kullanarak hayvanları tehdit etmek yakışıyor mu? Onlar da can taşıyor. Hak edene yapın bu muameleyi.
    Geleyim sizin hikayenize. Çok çok güzel bir anı anne-baba tepkisinden dolayı da hafıza da kalması çok normal. Akrep çok tehlikeli bir hayvandır zehirliyse öldürebilir. Özellikle de küçük bir çocuğu.
    Bazı çocuklar küçükken masum oldukları halde büyüdükçe masumiyetini kaybeder ama hayvanlar hep karşılıksız sever ama siz içinizdeki o masum hayvan sevgisini kaybetmemişsiniz bu konudan dolayı sizi yürekten tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil
  11. Korkunç bir hikaye..Ben olsam donar kalırdım :((((Sürüngenler benden uzak olsun ..

    YanıtlaSil
  12. Eheh deli cesareti mi desem :p
    Gerci böyle böyle saglam temeller atiyoruz degil mi "cesaret" duvarımıza

    YanıtlaSil
  13. Yazini oyle zevkle okudum ki, okurken anneden olsa gerek cok da duygulandim. Hayat o kadar enteresan ki herseyi bir arada yasiyoruz. Yakin zamanda maalesef annecigimi kaybettim. Herseyin bos oldugu yasadigimiz sure boyunca da sadece birbirmizi sevmemiz gerektigini ne olur herkes iyi bilsin. Yazinin sonundaki son cumlen " Paraya taptikca merhametini yitirmis iki ayaklilari gordukce hayvanlari daha cok seviyorum " gercekten cok dogru...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinem, çok üzüldüm çok derin bir acı olmalı. Gani gani sabırlar diliyorum, huzur içinde uyusun anneciğin.

      Sil
    2. Cok sagolasin... Tarifi olmayan bir aci maalesef :( Ama hayat iste bir sekilde gidiyor...

      Sil
  14. Bence bir mucize gerçekleşmiş. Çünkü sokmak akrebin doğasında var.
    Minik parmaklar arasındayken bir sevgi alışverişi gerçekleşmiş diyebiliriz belki.

    YanıtlaSil