12 Ağu 2015

Naula'dan Seyreyle Beton Yığınını

Alanya'da nerede yaşamamalıyım derseniz, hiç düşünmeden Mahmutlar mevki derdim. Tam bir beton yığını. Aslında bu, büyük şehirler için alışılmış bir manzara. 

Alanya'ya yerleşmeye karar veren yabancılara satacak ev bulamayan aç gözlüler sahil şeridinde yükseltiyorlar apartmanları. Geçtiğimiz sene 35 bin yabancıya konut satılmış. Alanya merkezde böyle yüksek binalar göremezsiniz, kat yasağı var ama Mahmutlar belediye iken, başkanları hep ceplerini düşünmüş.

Gelelim Naula'ya. Burası Leartes için hizmet eden bir liman kenti. İçerisinde Bizans kilisesi, tiyatro, sütunlu cadde, iki çeşme ve diğer kalıntılar var. Burada bir kilisenin daha olduğu söyleniyor ancak devlet, kendi haline bırakmış. Değil araştırma yapmak, bir çitle bile çevreleme gereği duymamış. Kapalı alanları çöplüğe dönmüş, belli ki geceleri alkolizme ev sahipliği yapıyor. 

Bölgenin muhtarı, burası için çok uğraşmış. Başvurmadık yer bırakmamış, devlet tarihe karşı yine kayıtsız kalmış. Muhtar ekibini toplayıp, her ay gidip temizlik yapıyormuş. Yüksek katlı binaların arasından dikkat çeksin diye bir de bayrak dikmişler. 

Tüccar siyasetçiler yüzünden SİT alanları imarlaştırılıyor. Tarihin silüet etkisi rant ve talan için bozuluyor. "Türkiye'de çok fazla SİT alanı var." diyerek yapılandırma yasallaştırılıyor, ne yazık.








12 yorum:

  1. O güzel tarihi dokular ne hale gelmiş.. Betonlar da gerçekten de yığın gibi görünüyor..:( Maalesef kötü şehirleşme her yerde karşımıza çıkıyor..

    YanıtlaSil
  2. Tarihi önem taşıyan bir olaya sahne olmuş, korunması gereken alanlar sadece bizim ülkemize ait değil tüm insanlığa aittir. Yerleşim yeri yakınlara yapılmamalı hele ki böyle yüksek binalar. Bunu kültür ve tabiat varlıklarını koruma yüksek kurulu belediye ile ortak değerlendirmesi gerek diyeceğim de biz bu işler başka çalışır.
    Köyler bile beton yığını olmuş. Çok yüksek katlı binalardan kurtulup, belki tek katlı ya da 2 katlı binalara gitmemiz gerekiyor. Şehirler de köyler de bina genetiği kaybetti bence. Yeşile hasret kaldık. Şehirde park arıyoruz çimen görmek için onda da çimlere basmak yasak. Ben çok değil çocukluğumda arsalarda top koştururdum şimdi benim çocuklarım top koşturacak ufacık bir alan bulamıyor. Ağaçlar artık parmakla sayılabiliyor. Özellikle İstanbul çarpık kentleşmenin ve betonlaşmanın esiri oldu. Sit alanlarına dokunulmasaydı şimdi oralar doğal kalacaktı ama maalesef tarihe saygımız sıfır. İşte böyle içkici yuvası olup şehir ortasında tehlike saçıyor.
    Çok güzel bir konuya değindiğiniz için sizi tebrik ediyorum, keşke herkes sizin gibi duyarlı olabilse. Ayrıca o muhtarı da bırakmamak lazım bize kömür dağıtan değil düşünen, üreten muhtarlar lazım.

    YanıtlaSil
  3. Alanya ya yerlesmeyi dusunen biri icin cok guzel bir oneride bulundun, en azindan neresi daha oturulabilir ogrenmis oldum :) Az katli yerleri her zaman daha cok sevmisimdir. Demek ki Mahmutlar bize gore degil.

    Naula icinse cok uzucu bir durum, ne zaman boyle degerlerimizin kiymetini bilicez bilmiyorum. Cok mu zor tarihi eserlerimize sahip cikmak bilmiyorum tabi baska seyler onune gecmese...

    YanıtlaSil
  4. Bir de bizim buraları görsen :((( sitemizin bahçesi hariç inan yeşil yok egzoz dumanı hava kirliliği..

    YanıtlaSil
  5. 35bin çok ciddi bir rakam. Bu kadar yabancı göçü kaldırmasının olumsuz getirileri de olacak. Yabancılar mutlaka deniz manzarası istiyorlardır. Bunlar da çıkıyorlar katı.

    Ben birkaç defa Alanya'ya geldim. Çok beğendim. Şehir palmiye ağaçları ile donatılmıştı. Safari turuna katılmıştım orada da daha kırsal alanları görme şansı bulmuştum. Dereler özellikle yüzülebilir nitelikte ve inanılmaz güzel manzaraya sahip.

    Öyle bir yerde bile çarpık kentleşen bölgeler varsa vay halimize.

    YanıtlaSil
  6. bari ortama uygun yeni inşaatlar becerselerdi,ahhh

    YanıtlaSil
  7. Cin çıktı tepeme...hataları geri dönülmez şekilde yaparak zaten var olan nefretime bin nefret daha katıyorlar.
    Muhtar BİMER'e yazılı başvuruda bulunmuş mu acaba?

    Bir gün ben de gelip göreceğim oraları ve senin objektifinden hatırlayacağım hep görmek istediğim renkleri :-)

    YanıtlaSil
  8. Artık Karadeniz'den Akdeniz'e her yer beton... Ağaç kalmadı... :( :( :( :(

    YanıtlaSil
  9. Sadece bir ilçede yabancılara 35 bin konut satmak???
    Ne oluyoruz yahu? Her şeyin bir haddi hesabı olmalı. Yasak gelmeli.
    Oldu olacak tamamını satsınlar vatanın. Yetkililer uyuyor mu?

    YanıtlaSil
  10. Devam etsinler satmaya ...yakinda o bayragi indirirler oradan....ev konutsatimina oyle karsiyimki :(

    YanıtlaSil
  11. Biliyor musun Yalova'yı da araplar bastı :(( Öyle çoklar ki ve öyle çok ev satınalıyorlar ki :(( Önceden kiralıyorlardı şimdi hepten yerleşiyorlar :( Çok para veriyorlar diye herkes de satıyor evini, emlak fiyatları fırlamış bu yüzden de :(( Çok sinirleniyorum ben de, biz onların memleketlerine gidip istila ediyor muyuz? Yakında nefes alacak alan kalmayacak bu binalardan, zaten hava akımını kesiyorlarmış, şehirler ondan bu kadar sıcakmış, kuşların göçlerini de engeller di mi bunlar? Sen daha iyi bilirsin, ilgilisin doğayla, kimbilir ne çok zararları var yaşayan tüm canlılara, dahası evrene :((
    Onu diyodum işte Araplar bastı Yalovamızı :(((

    YanıtlaSil