15 Eki 2015

Sinop

Küçük, şirin, bol rüzgârlı bir kent Sinop. Doğası muhteşem. Denizine, ağacına, sabahları çığlıkları ile sizi uyandıran martılarına sayfalarca methiye düzebilirim ama bütün bunları insanoğlu öyle bir gölgelemiş ki manzaram beklenmedik şekilde değişiveriyor.

Kente plansız yerleşilmiş her şey üst üste. Trafik lambası yok. Zaten araçlar durursa o daracık yollarda bitmek bilmez bir keşmekeşlik yaşanacaktır.

Neyin nerede olduğu belli değil. Bir butik hemen yanında oduncu, kalaycının yanında lokanta... Daracık kaldırımlar, binalar çapraşık dişler gibi üst üste yığılmış. Çevre düzenlemesi berbat. Belediyenin peyzaj çalışması yok denecek kadar az. Göbekte bir tabela okuyorum "Sokak hayvanlarına saygı gösterelim, yol verelim."  Çok sayıda sahipsiz köpek var. Barınağa tıkılmalarındansa beraber yaşamak en iyisi ancak ne bir beslenme ünitesi ne de bir su kabı var civarda. Özellikle kentin dış bölgelerinde köpeklerin durumu vahim. Tabela asmakla iş bitse keşke.

Bir de çöp sorunu var. Ülkenin genel sorunu bu ama Sinop'ta çöp kutularından taşan torbalar, o güzelim manzaraları kara çalı gibi kapatan çöp yığınları çok daha fazla göze batıyor. Geri dönüşüm kutusu yok, gözlemlediğim kadarıyla insanlar çöpleri ayrıştıracak bilinçte bu hususta belediyeye ufaktan baskı yapmalarında fayda var.

Hiç mi güzel şey yok bu memlekette derseniz örneğin baton pasta var. Alanya'da hiç bulamıyorum batonlardan. Çocukluğumun pastaları, çatalla dalınası. Şen pastahanesi iyiymiş bu konuda. Kıyıda çay bahçeleri var, okumak ya da bir şeyler yazmaya müsait. Hayal edilebilecek bir şeyler varsa adanın yukarılarına çıkılıp deli deli esen rüzgârla seyredilebilecek Karadeniz var.



İnceburun - Türkiye'nin en kuzey ucu


Şahin Tepesi

Boyabat Kalesi

Sarı Kum Plajı


TSK'ya ait tarihi bir bina

Şehir kütüphanesi


13 yorum:

  1. Ooo memleketin tam ters köşesine gidilmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle oldu Handan, tam hava değişimi.

      Sil
  2. Sinop havası, denizi, güneşi güzeldir :)
    Karadeniz az gelişmiş şehirleri barındıran bir bölge. Özellikle doğu kısımlara gidildikçe daha çok hissediliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merkeze nazaran diğer Sinop ilçeleri de öyle, uçurum var aralarında.

      Sil
  3. En sondaki ahşap evler ne kadar güzel, mis gibi deniz kıyısı bu kadar güzel bir şehrin anlattığın olumsuzluklara sahip olmasına üzüldüm, çöpleri her akşam almıyorlar mı? :( ne kötü yaa.....aslında ne kadar basit bir çözümü var her akşam çöpler toplanacak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toplanıyor ancak çok yetersiz. Ufaktan araştırdım, yerel gazeteler de konuya değinmiş sıkıntı var yani. Bununla beraber geçenlerde okuduğum bir haber başlığı geldi aklıma; 'Lübnan'ın çöp sorununu Türkiye çözecek.' Bunu aklında olgunlaştıran varsa, beri gelsin.

      Sil
    2. Melih Gökçek'in Hac kazasını çözmek istemesi gibi birşey bu. Siyasetin trajikomik yüzü işte.

      Sil
  4. Çok güzel fotoğraflarla ne güzel bir yazı. Yıllar önce gittiğimizde Sinop'u biz de çok sevmiştik. İnsanları çok uyumlu idi.
    Trafik işaretlerinin olmayışı ne büyük eksiklik.Umarız bu ihtiyaç giderilir.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. o ilk resmi görmemle ışınlanmam bir oldu günbatımı harika çıkmış
    ayrıca baton pasta neymiş diye baktım diyet bozdurcan ha çatalla dalmak ne yaaa ah ah

    YanıtlaSil
  6. güney uçtan kuzey uca yolculuk fena ;))
    kareler yine yakıyor

    YanıtlaSil
  7. oooooo Ata nerelere gitmiş ♥♥♥ senin o yanıp sönen küçük ayaklarını sevsinler

    YanıtlaSil
  8. Babamın memleketi. Resimler çok güzel ama başka ayrıntılarda var. Sahillerinde genç yaşlı çoluk çocuk bangır bangır müzik eşliğinde eğlenilebilen mekanları var. Rahat rahat genç kızların giyinip gece dışarı çıkabilmesini sağlayan, herkesin birbirini tanıdığı insanlar var. Dev bir gitar heykeli bulunan çok güzel bir parkı var denize nazır. Yine de o kadar güzel birşehir öldüm bittim gelişmedi. Ne bir sinema yapıldı. ne bir alışveriş merkezi. Yürüyen merdiveni bile bikaç sene önce anca gördü koca şehir. Emekli olunca yaşanacak yer sanırım. Öyle sevmek lazım. Özlemişim o şehri 4 sene oldu gitmiyorum. teşekkür ederim hasret giderdim.

    YanıtlaSil
  9. Ben de sinop ayancıklıyım öncelikle memleketimi çok özledim bu resimlerle görmüş kadar oldum.Okadar güzel çekmişsinizki hayran kaldım. Bir arkadaş yazmış ama ileri gitmek kızlı erkekli gezmekle açık giyinmekle olmuyor maalesef. Orası bazı şeyleri kaldırmıyor gelişmeye açık değil çok fazla eksiği var iş bulma imkanı az olduğu için orada kalmak da zor.
    Ayrıca sayfanızı çok beğendim çok canlı.Snop'u tanıttığınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil