23 Ara 2015

Çok özleyeceğim seni, şimdiden biliyorum

Sigorta hastanesinin koridorunda gördüm babaannemi. Bir sedyede yatıyordu, üzerinde mavi bir önlük, pamuk elleri düşmüş iki yana. Tomografiye götürüyorlarmış. Dokuz saat süren ağlamaklı bir yolculuğun ardından varmıştık Adana'ya. Yoğun bakımda iken kalbi durmuş yeniden çalıştırmışlar. "Solunum cihazına bağlı yaşıyor, beyin fonksiyonları durdu." dediler. Babam koştu, sarıldı ellerine. "Ben geldim ana." Kirpikleri ıslandı babaannemin. Hemşire şaşkınlıkla; "Reflekslerini kaybetmiş, çimdiklere bile tepkisizdi ama sizi duydu."

Bu onun son tepkisi oldu.

Babaannemi kaybettim. Dağ gibi babamın yıkılışını gördüm; "Altmış üç senelik anamdı o benim." diye hıçkırıklarını duydum.

Evin her odası tanıdık, tanımadık yüzlerle dolmuş, ağlayacak köşe kalmamıştı. Bahçeye çıktım.
Asma ağacının yanına çömeldim. Sahi bahçe bu kadar küçük müydü?

Kadınlardan biri çay dağıtıyordu. Tepside çaydanlık. O eski bakır çaydanlık değildi.
Köyde ortaokul olmadığından Adana'da babaannemin yanında okumuştum bir müddet. Sabahları usulca uyandırır, üşümeyeyim diye çaydanlıkta kaynattığı su ile yüzümü yıkardı.

Çocukluğumun tanığı, oyun arkadaşım, yanında uyumak için yarıştığım çok özleyeceğim seni, şimdiden biliyorum.

Son yıllarda aramıza mesafeler girdi. Ağırlaştı hayat, izin vermez oldu özlemleri gidermeye. Hatın kızın uzaktan sevdi seni. Affet ninem, affet taze toprak kokulum.

27 yorum:

  1. Diyecek söz bulamıyorum. Ne büyük acı! Yıllar önce anneanneciğimi kaybedince aynı duyguları yaşamıştım. Hala da yaşıyorum. Başınız sağ olsun, sabırlar diliyorum. Nur içinde yatsın.

    YanıtlaSil
  2. Demek bu yüzden yoktun sevgili yazdan kalan:(((keşke seni teselli edecek sihirli sözcüklerim olsaydı:(( maalesef sevdiklerimiz bizimle ebediyen kalamıyorlar:( mekanı cennet olsun, Allah sana, babana, tüm ailenize sabırlar versin canım....:(

    YanıtlaSil
  3. Başınız sağolsun çok büyük bir acı. Allah geride kalanlara uzun ömürler versin.

    YanıtlaSil
  4. Sevdiklerimizi kaybetmek çok büyük acı. Ama ne yazık kaçınılmaz "son". Er veya geç kayıp gidiyorlar bu dünyadan.
    Birlikte olduğunuz yıllar mutlaka onun için de büyük mutluluktu.O günler, yıllar iyi ki yaşanmış.
    Geriye kalan anılar hayatı zenginleştirecek, güzelleştirecek.
    Başsağlığı ve sabır diliyorum. İyi ki Onun torunuydunuz, iyi ki babaannenizdi. Allah Rahmet eylesin.

    YanıtlaSil
  5. Başınız ssagolsun. Bugün anneannemi kaybedeli tam 5 ay oldu Ondan sonra ben de hep çocukluğuma dair anıları anar oldum Çocukluğumuz daha da uzaklaşıyor onlar gidince galiba:(

    YanıtlaSil
  6. Bir an bile düşünmemiştim ara verişin böyle bir keder olduğunu. Pişmanlık, üzüntü ile boğuşmak zordur. 2 sene önce dedemi kaybettiğimde böyle duygular yaşamıştım. Keşke daha çok arasaydım, daha sık ziyaret etseydim gibi düşünceler hep aklımdaydı. Bu dünyadan ebediyen ayrılacaklarını bilemiyoruz ama bence sen değer bilen bir insansın, bununla hırpalama kendini çünkü bu sadece zarar verir.
    Ben dedemi çok severdim. Onu kaybetmem hayatımın ilk kırılma noktasıydı benim için. Vefatı her aklıma geldiğinde parmağıma kıymık batmış gibi olur. Dediğin gibi çocukluğumun da benden gittiğini anladım. Çünkü çocukken torun olmak başkadır, istediğin gibi sokulursun, şikayet edersin. Büyüdükçe uzaklaşır ister istemez mesafe koyarsın. Saygı, sevgi gibi keskinleşir. Değişmeyecek tek şey onların bizim büyükannemiz ya da dedemiz olarak kalmaları.
    Sana, babana ve ailenize sabır diliyorum. Nur içinde uyusun nineciğin.

    YanıtlaSil
  7. başın sağolsun,ancak hayatlar hep bi başına artık:(

    YanıtlaSil
  8. Burcucum başın sağolsun...Yattığı yer nur olsun babaanneciğinin..

    YanıtlaSil
  9. Allah rahmet eylesin. Ölüm karşısında o kadar çaresisiz ki elimizden hiç birşey gelmiyor. Büyük bir teslimiyet duygusu yaşıyoruz sadece. Ondan geldik yine ona gidiyoruz.Yattığı yer nur olsun. Allah sizlere de dayanma gücü versin.

    YanıtlaSil
  10. Yalan hayatta ne yaptıysak kendimize Ahiret sorularını hazırlayalım fani yerimizde.
    Allah’ım mekanını Cennet eylesin duaları kabul etsin. Sevapları Günahlarından çok olsun:(

    YanıtlaSil
  11. Ağlattın beni :(((
    Yoğun bakımda yatan can parçasının sevdiklerinin sesini duyduğunda göz pınarları dolup kirpikleri nasıl ıslanır birebir babamda görüp yaşadım :((
    Başın sağ olsun Burcu.
    Allah sabırlar versin. Mekanı cennet olsun..

    YanıtlaSil
  12. Başınız sağolsun...
    Kelimelerin bittiği yer :(

    YanıtlaSil
  13. çok üzüldüm canım her ölüm erken maalesef :( geride kalanlara allah güç versin,allah rahmet eylesin.

    YanıtlaSil
  14. Yaa çok üzüldüm okuyunca off bende diyodum bir aydır bu kız nerede.. Allah sabır versin, nurlar içinde uyusun babaanne:(

    YanıtlaSil
  15. Başınız sağ olsun...
    Çok üzüldüm:(( Yoğun bakımın ne olduğunu çok iyi biliyorum.
    Canımdan canımın koptuğu yer! Mekanı cennet olsun.

    YanıtlaSil
  16. Allah rahmet eylesin babaanneciğine. Siz geride kalanlara da sabırlar versin. Sözlerin tükendiği yer....

    YanıtlaSil
  17. Yazdıkların beni anneannemin vefatına götürdü çok zordu benim için.Seni çok iyi anlıyorum içine atmayıp diğer ile aile bireylerile paylaş bence.Suçluluk duyma babaannen senin kendisini ne kadar çok sevdiğini biliyordur.Ailenize sabır diliyorum.Allah rahtmet eylesin.

    YanıtlaSil
  18. Ağladım okurken:(
    Diyecek birşey bulamıyorum
    Allah çocuklarına torunlarına uzun ömür versin...

    YanıtlaSil
  19. Güç verdiniz, iyi ki varsınız.

    YanıtlaSil
  20. boğazım düğümlendi sevdiklerimizi kaybetmekten daha büyük bir acı yok başın sağolsun allah rahmet eylesin.

    YanıtlaSil
  21. Çok üzüldüm...Rabbim gani gani rahmet eylesin babanneciğine....Sizlere de sabır..ana-baba kaybı yeri doldurulamayan bir boşluk gibi hayatımızın ortasında kalakalıyor :(

    YanıtlaSil
  22. Allah rahmet eylesin, cennet olsun mekanı... Sevdiklerine, sana da sabır diliyorum...

    YanıtlaSil
  23. Başınız sağolsun..Allah geride kalanlara uzun ve sağlıklı ömürler versin..Babaanne,anneanne torun arasındaki bağ bir başka oluyor..Sabır ve dayanma gücü diliyorum sizin için..

    YanıtlaSil
  24. Senelerdir takip ediyorum fakat hic yorum gondermemistim. Aciyi paylasmak istedim, istedim ki azalsin. Büyükanne için bir dua eden daha var, huzur içerisinde uyusun.

    YanıtlaSil
  25. Burcu..

    Başın saolsun mekanı cennet olsun ve Allah geride kalanlara sabır versin.

    Ben de yakın zamanda, hem de 2 ay içinde önce halamı, ardından da dayımı kaybettim.

    İkisi de bende farklı yaralar bıraktı.

    Ve yine yakın zamanda anneannemi kaybetmiş biri olarak, ilişkinizi anlayabiliyor ve üzüntünü paylaşıyorum.

    YanıtlaSil
  26. Gözümde tütüyor anneannem :((((( aramızda olmayan tüm sevdiklerimiz için rahmet okuyorum..

    YanıtlaSil