29 Oca 2016

Yeni Kitaplar

Bu fotoğrafları yayına hazırlarken Orwell kitapları bitmişti. Şimdi Dündar'ın Gezmiş'ini okuyorum. Deniz ve arkadaşları ile alakalı o kadar çok kitap okudum ki yeni bir şeyler öğrenebileceğimden kuşku duyuyordum ama yanıldım. Türlü sızılarla gidiyor kitap.



"...Deniz abim, bir süre sonra bizi aştı; toplumun mülkiyetine geçti. 6 Mayıslarda biz bile kalabalıktan mezarlığa yanaşamaz olduk. "Ben kardeşiyim," diye yol istediğimde, "Hepimiz kardeşiyiz!" cevabını alıp gururlandığım çok olmuştur..."

"... Annem, "Gördün mü çocuğumu?" diye sordu. 
"Gördüm, sarıldım," dedi babam. "Nasıldı?" 
"Boynunda bir morarmışlık vardı. İp izi..."  Günlerce ağladı annem; günlerce ağladı..."


Gelelim babalar geçidine. Beni oldukça heyecanlandıran kitaplar bunlar. Tavsiye güvenilir kaynaktan. Sayfalara şöyle bir göz gezdirdim de öyle zannediyorum epey not alıp, araştırma yaparak ilerleyeceğim. Uğraş dediğin bu olsun.


7 yorum:

  1. Genellikle siyasi içerikli kitaplar almışsın. Hepsi güzel bende bu tip kitaplar okumayı seviyorum

    YanıtlaSil
  2. Ürperdim Deniz Gezmiş'le ilgili yazdıklarını okuyunca :( Ruhları şad olsun, cennet olsun mekanları...

    YanıtlaSil
  3. 'boynunda ip izi' çok fena oldum yaa:(((( hayır şu ülkede 30.000 kişinin ölümünden sorumlu psikopat bırak asılmayı, palazlandırılıyor, vatana ihanet edenler, orayı burayı parsel parsel satanlar, ayakkabı kutularından milyon dolarlar istifleyenlere bir şeycik olmuyor da, o çocuklara mı güçleri yetti?:(
    Sapiens kitabını çok merak ettim.
    Çok teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
  4. Keyifli okumalar diliyorum...

    YanıtlaSil
  5. ''Daraağacında Üç Fidan''ı okurken ben de çok ağlamıştım.
    Keşke söylemeseymiş abisi o morluğu ve ip izini. Dayanılacak gibi değil :((

    YanıtlaSil
  6. sevgili yazdan dan kalan kitaplar insanın ufkunu ne kadar çok açıyor değil mi ? her biri ayrı bir dünya bazen bir tebessüm bazen bir yürek sızısı olsa da elinden bırakmak istemediğin nesneler sana keyif içinde kitaplarını okuyacağın ortamların olsun dileklerimi gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  7. Harika kitaplar. Bloga gelince gözüm gönlüm açıldı.

    YanıtlaSil