1 Şub 2016

Menengiç

Menengiç; çıtlık ve çitlembik olarak da anılan çalı formunda bir ağaç. Ormanda birkaç yerde rastladım. Bir ağaç meyvelerini verirken, diğerleri tohuma durmuştu. Bir nevi yabani fıstık. Aşılandığı takdirde Antep fıstığına dönüşüyor zaten aynı aileden geliyorlar.

Babamların Çıtlık adında komşu köyleri vardı. Köylüler geçimlerini kahvesi de yapılan çıtlık ile sağlarlardı. Küçükken Elbistan'dan çuvalla çıtlık gelirdi, bütün kış çerez gibi yerdik.

Bu arada fotoğrafları çekerken aklıma buradan tanıdığım Esen Can arkadaş geldi zira menengice rastlarsam yayınlamam konusunda ricada bulunmuştu. Selam olsun.






19 yorum:

  1. İlk defa burda gördüm. ;) Çok ilginçmiş

    YanıtlaSil
  2. Buralarda da çitlembik olarak bilinir. Kahvesi bazen tercih edilir.Ben pek tat almadım.
    En son fotoğraftaki nedir, anlamadım. Muz, keçiboynuzu gibi tahminlerde bulundum ama değil.
    Bu taraflara gezi yaptınız mı? Antep deyince acaba dedim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çıtlığın tohuma durmuş hali, bu şekilde kapanıyor. Bu taraf derken? Mersin - Adana memleketim sayılır.

      Sil
  3. Menengiç kahvesi harika bir lezzettir.. Sanırım çıtımık da deniyor, babamdan duymuştum.
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Ben bunu aktarlarda görüyordum ama adını bilmiyordum ağaç üzerinde yetiştiğinede çok şaşırdım bunu tek tek toplamak çok zahmetlidir yaa

    YanıtlaSil
  5. Bu kadar şeyi nerden biliyorsun???? (gizli değil açık hayranlık)
    Resimlerindeki ışığı hep çok seviyorum.

    Yazılarındaki sadeliği ve netliği de seviyorum.

    YanıtlaSil
  6. Burcu bizde de çetimek derler. Ne güzel olur çıtır çıtır yemesi. Çıtlık bizde başka bir ağaçtır..Yani çetimek gibi çalı tarzında değil.. Bildiğin kocaman ağaçtır. Meyvesi de çetimek'e göre daha sert ve tatlıdır.tane olarak biraz daha büyüktür..Acaba o ağacı sizde ne diyorlar ki..Köyüme , çocukluğuma gittim sayende..Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Ne sevimli bir ağaçmış yaa ben ilk defa görüyorum tadını çok merak ettim ki:)

    YanıtlaSil
  8. Güliz in dediği gibi çıtlık bizde meyvesi mor siyah arası beyaz çekirdeksiz İzmir üzümü büyüklüğünde olan dış tatlı kısmı yenen çekirdeği kurumadan delinip tesbih yapımında kullanılan bir ağaç meyvesi melengiç ise yine bir ağaç ama baharda taze filiz sürgünleri koparılıp yıkanıp haşlanıp sarımsaklı yoğurtlu zeytin yağlı taratoru yapılır bilmiyorum aynı ağaçtan mı bahsettik sonucu ne olursa olsun bizi çocukluğumuza götürdün sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. İlk kez görüyorum, fotoğraflar harika eline sağlık...:)

    YanıtlaSil
  10. sizin blogunuzu her ziyaret edişim de içim açılıyor inanın koyduğunuz fotoğraflar baktıkça bakasımı getiriyor :) bazen fotoğraflara bakmaktan yazıları okuyamıyorum :)) hele ki muz bahçesi yazınızda ki fotoğraflara kaç kere girip bakmışımdır huzur beni çağırıyor

    YanıtlaSil
  11. Sizin çektiğiniz fotoğraf kareleriyle ünlenen ne kadar çok bitki, börtü, böcek ve tarih vardır hayatımda bilemezsiniz :) Siz bize herşeyi en ince ayrıntısıyla anlatıyorsunuz. Yani o anı yaşatıyorsunuz. Dolayısıyla paylaşımlarınızı sıklıkla takip ediyorum. Buralar boş kalmasın lütfen, özletmeyin kendinizi.

    YanıtlaSil
  12. Ben ilk defa duyuyorum ne kadar güzel bir fotoğraf olmuş , hayranım çektiğin fotoğraflara ...

    YanıtlaSil
  13. Fotoğraflar yine şahane :) Çok sevindim unutmadığına Burcu, eksik olma :)
    Çitlenbik bizim köyde vardı, kahverengi, içi süngerimsi ve yediğinle yemediğin bir gibi minicik bi meyveydi. Bunun tadını da merak ettim şimdi, belki bir gün kısmet olur, o vakit ben de sana selam yollarım :)
    Çok sevgiler ;)
    Not: Hala bekliyorum seni ig'de haberin olsun :)

    YanıtlaSil
  14. Ben kahvesini çok severim çok da şifalı olduğunu söylerler çocukken görmüştüm ağacını.renklerinin alacalı olduğu dönemde ne güzel çıkmış fotoğraflar.

    YanıtlaSil
  15. Kahvesini içmeye çalışmıştım, çok hoşuma gittiğini söyleyemem :D. Ancak bu şekilde ilk defa görüyorum.

    YanıtlaSil
  16. Merhaba
    Ben Antalya'lıyım ve bunu biliyor çok da seviyorum.
    Çöğre deriz biz buna:)))
    Ben de beklerim sizi sayfama ve cok sevinirim gelirseniz.
    fulyapimlezzetler.blogspot.com

    YanıtlaSil