17 Mar 2016

Kaplumbağalarla Birkaç Adım

Geçenlerde eğlenceli yazılar yazmadığıma dair bir eleştiri aldım. "Zorla yazdırılmış bir havası var yazıların." dendi. Bu yorumun üzerinden birkaç gün geçti bir kalleşlik daha yaşandı. Bunca acı içerisinde nasıl mutlu olsun insan?
Ancak ailemleyken güler yüzlü ve şakacı olabiliyorum, sonrası hep melankoli.

Mesela bu sabah... Bahçedeki süpürgeyi alıp, balkonu süpürmüştüm. Birkaç saat sonra oturma odasındaki halının üzerinde bir karınca fark ettim. Süpürge üzerinde gelip oturma odasına düşmüş. Bir sağa bir sola şaşkın şaşkın dolaşıyordu. Süpürgeyi yeniden getirip, üzerine tırmanmasını bekledim. Sonrasında da bahçedeki aynı yere bıraktım.

Böyle bir insan, bu sistemde mutlu olabilir mi?

Geçtiğimiz günlerde otobanda küçük bir kaplumbağa kabuğuna çekilmiş öylece duruyordu. Hızla yanından geçtik. Belki de ezilmiş ve yol ortasında kalmıştı. Işıklardan geriye dönüp arabayı durdurduk. Karşıya geçerek, hızlı akan trafiğin arasına daldım. Kaplumbağayı kucakladığım gibi, arabaya koştum. Kabuğunun içerisine doğru eğilince ürkek bir bakışla karşılaştım. Yaşadığını gördüğümdeki mutluluk benzersizdi. Minik misafirimizi arka koltuğa koyup, yola devam ettik. Aynı istikamette bu defa refüje yakın anne kaplumbağayı gördük. Yol genişletme çalışmaları yüzünden, kepçeler yuvalarına kadar girince, çareyi kaçmakta bulmuşlar. Durup anneyi de aldık. Arka koltukta iki tosbağa işimiz bitene kadar bizimle kaldılar. Sonrasında evin yanındaki ormana geldik. Ata ile beraber onlara güvenli, yeni bir yuva bulduk. 

Belli ki bunca kötülüğün içerisinde, bir kaplumbağa ailesini kurtarmak anılacak şey bile değil. 

Biyoloji tarihindeki en ölümcül tür biz insanlarız. Doğa için seri katil, birbirimiz içinse birer düşman! Böyle bir ırka mensup olduğunun farkındaysan mutsuz olmaktan başka çaren yok. Ancak mutsuzluk, bana göre bir köşede ağıt yakmak demek değildir. Durumu iyileştirmeye yönelik küçük de olsa adımlar atılabilir. Tıpkı kaplumbağa örneğinde olduğu gibi.





33 yorum:

  1. Ne kadar güzel yapmışsınız ... Keşke herkes bu kadar duyarlı olabilse ...

    YanıtlaSil
  2. Ben asla katılmıyorum, zorla yazılmış filan...ama fikirler tabii ki, farklı farklı olacak, hepimiz aynı düşünemeyiz. Sen dert etme, ben yazılarını seviyorum. Ayrıca şu günlerde tabii ki, melankolik olacağız.
    Kaplumbağa ve annesi için Allah razı olsun, iyilik olarak geri döner eminim. Ne iyi yapmışsınız.
    Aklıma yazdığım Perilerin Armağanı senaryom geldi:))))kaplumbağaya iyilik etmek orada çok ilginç sonuçlar doğuruyordu:))))
    sevgilerimle, Ata'yı öptüm:)

    YanıtlaSil
  3. Aferin yakışıklı Ata ya hayvan sevgisi doğa sevgisi ile örnek oluyor duyarsız kalanlara sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Çok doğrusun. İnsandan zararlısı yok. Kaplumbağalar sizinle karşılaştığı için şanslı. .Teşekkürler bu güzel davranışının için

    YanıtlaSil
  5. Zorla yazdırılmış kısmına katılmıyorum ama melankoli kısmında tamamen varım. Ben o hüznü hem fotoğraflarda hem de yazılarda iliklerime kadar hissediyorum, ne ki bu çok hoşuma gidiyor. Kendimi senin yazılarında buluyorum bir çiçeği anlatış stilinde bile hüzün var. Bu sabah akşam geyik yapan tiplerden seni çok keskin ayırıyor.
    Kaplumbağalara gelince bence bu kadar kötülüğün içinde küçük ama önemli bir detaydı. Doğru zamanda doğru yerde oldukları için şanslılar.

    YanıtlaSil
  6. Beklenmedik acılarla yüreği kavrulanlar varken gülmek nereye kadar? Vaktiyle bir yazar" Hüzün en çok yakışandır bize."demişti. Bu milletin sınavı bitmiyor bir türlü. Kaplumbişler çok şanslı.

    YanıtlaSil
  7. Bazen bende böyle bir ırka mensup olduğum için mutsuz ve utanç duyarım özellikle masumlara,caresiz,acizlere yaptıklarını görünce.Doğaya karşı duyarlılık ise herkese mahsus olması gereken duygu aslında.Kaplumbağalar ise şanslı günlerindeymişler,size rastlamışlar.

    YanıtlaSil
  8. Ne büyük sevap işlemişsin sadece insanlara değil tüm mahlukatlara karşı vijdanlı olmak gerek. bu dünyada merhametli olmayana merhamet edilmez.

    YanıtlaSil
  9. Eleştiri konusuna katılmıyorum kaldı ki eğlenceli yazılar yazmak zorunda da değilsiniz burası sizin blogunuz sonuçta.. Kaplumbağları tekrar yuvalarına kavuşmalarına yardımcı olduğunuzu görünce çok sevindim :) Duyarsızca yanından geçip giden çok insan var.

    YanıtlaSil
  10. Kaplumbağalar biliyorsunuz 100 yıl kadar yaşıyorlar. Bu kaplumbağa da sizler gibi yüreği güzel insanlara rastlayarak o kadar uzun yaşamayı garantilemiş.
    Bir canlıyı yaşatma çabası ne kadar önemli...

    YanıtlaSil
  11. Hiç öyle düşünmeyin güzel hikayenizi bizimle paylaştığınız için teşekkür ederiz. Sizin gibi güzel yürekli insanlara ihtiyacımız var hepimizin

    YanıtlaSil
  12. Paylaşmak adına buradayız ve mutluluk gibi hüzün de paylaşılmalı diye düşünüyorum ... Bir başkasına zarar vermediğimiz sürece duygu alışverişi olmalı ...
    Kaplumbağa ve Ata muhteşem :)

    YanıtlaSil
  13. Merhaba,

    "Bir kaplumbağa ailesini kurtarmak..." İşte o küçük insan böyle bir ortamda yetiştiği sürece, siz böyle paylaşımlarınızla çevrenizdekileri etkilediğiniz sürece "daha iyi bir dünya" mümkün. Ne kadar "daha" olduğu tartışılır; ama kesinlikle daha'dır. O karınca, yavru kaplumbağa ve anne kaplumbağa adına teşekkür ediyorum.

    Renkli günler.

    YanıtlaSil
  14. Bugünlerde hepimiz benzer ruh halindeyiz. Umutsuz, yorgun. İçimizde ve etrafımızda olanlara duyarsız kalmak mümkün değil.Kalleşlerin olduğu bu dünyada karıncanın, yavaş kaplumbağanın derdine düşenler de var. Dengenin iyilikten yana ağır basması ortak duamız. Düşünen, başkaları için dertlenen bir yürek hiç azımsanacak şey değil. Kaplumbağayı taşırken yanınızda olanın alemine yardımı, farketmeyi soktunuz az şey mi? Oda başkalarına...derken. Çok güzel şeyler yapmışsınız, ne güzel..

    YanıtlaSil
  15. Allahım ne kadar sevindim bu yazıyı okuyunca. İnan ki bu yazını birçok komik eğlenceli yazıdan daha keyif verici buldum. Yüzüm güldü içim coştu. Umut doldum. Senin gibi iyi, sevgi dolu vicdanlı insanların varlığını bilmek, ütopyada olmadığımı hatırlatıyor. Öyle mutluyum ki şu an tarif edemem;) kurtardığın karınca kurtardığın kaplumbağa ve aslında kurtardığın "insanlık" oldu. sonsuz teşekkürler.

    YanıtlaSil
  16. Sen sadece anne-çocuk kaplumbağayı kurtarmadın ki, sen bu davranışınla bir oğul kurtardın, vicdanlı bir çocuk olsun, duyarlı olsun, saygılı olsun çocuklarımız... İşte tüm bunları sen ol'duruyorsun.. Kaplumbağalar vesile olmuş, şanslılarmış ki sana denk gelmişler :)
    Sen hep böyle yaz, ben çok seviyorum... Hem hüzün güzeldir, neşe içindeyken, eğlence içindeyken bile ara ara güzeldir...
    Aferin sana Burcu yahu! Binlerce aferin, çok öperim, muhabbetle...

    YanıtlaSil
  17. Ne kadar kolay eleştirebiliyoruz değil mi...? :(((( Yine ne güzel fotoğraflar,kurtarmışsınız bir aileyi...Ata'yı kutluyorum hayvan sevgisinden dolayı, Ayrıca ne mutlu sana da...Sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Bu blog size ait ve istediğiniz yazıyı istediğiniz, hissettiğiniz şekilde yazabilirsiniz. Eğlenceli yorumuna katılmıyorum kesinlikle. Kimimizin her günü eğlence ile geçerken kimimizin bir takım zorluklarla geçer. Kaplumbağa konusunda da çok iyi yapmışsınız. Bende bulmuştum, bir müddet bahçede baktık sonra köye götürdük. :)

    YanıtlaSil
  19. Sen ne güzel bi annesin ya
    Karınca olayını okuyunca bu nasıl güzel bir kalp dedim
    Karıncayı incitmek kimse istemez ama onları genelde umursamayız bile özeleştiri yapmamı sağladın. hep uzaktan yazık diyoruz hiçbirşey yapmıyoruz bence bunlar insanı iyiliğe farketmeye teşvik ediyor lütfen paylaşmaya devam et güzel haberler duymayı özlüyoruz.

    YanıtlaSil
  20. Annesini bulmanızı çok sevindim. Zavallı otobanda şaşkın şaşkın duruyor. Küçücük bir iyilik bizim için belki ama kaplumbağalar için çok büyük bir yardım belki de ölmekten kurtuldular

    YanıtlaSil
  21. Örnek davranışınızdan ötürü tebrik ederim.Tüm kötülükler insandan çıkıyor.Sizin gibi insanlar olmasaydı inanın dünya yaşanmazdı.

    YanıtlaSil
  22. Ne güzel bir davranış. İnsan yeter ki mutlu olmayı istesin. Öyle milyonlar dökmeye gerek yok. Bakın ne güzel insan bir karınca ya da bir kaplumbağayı kurtararak da mutlu oluyor. Ya da mutlu edebiliyor. Yeri gelir bir mimik bile mutlu etmeye ve mutlu olmaya sebep olabiliyor..

    YanıtlaSil
  23. Herkes içinden geldiği gibi yazar, kim karışabilir ki buna...
    Böylesi zor günlerden geçerken neşeli yazılar yazmayı kaçımız başarabiliyor?

    Kaplumbağalarla ilgili duyarlılığınızın en başta Ata'da silinmez izler bıraktığı kesin.
    Kutluyorum.

    YanıtlaSil
  24. Eleştiri yapan kişilerin düşüncesinde değilim. Duygu ve düşüncelerinizi hissettiğiniz gibi yazmak en doğrusu. Bazen hüzünlü, bazen neşeli. Doğal olan iyidir. Kaplumbağalar bu mevsimde benim de önüme çıkıyor. Nedense hep yoldan karşıya geçerken ilişiyorlar gözüme.

    YanıtlaSil
  25. ben bu stabil hüznü alıyorum bu da beni dinlendiriyor.

    YanıtlaSil
  26. Keşke ama keşke sizin gibiler çoğunlukta olsa anne ve çocuğu olarak sizlerin merhamet dolu olmanız beni çok duygulandırdı ,yüreğinizden öpüyorum iyi ki varsınız.

    YanıtlaSil
  27. O kaplumbagaya sarilis var ya... Umut veriyor icime.

    YanıtlaSil
  28. En çokta orman yanginlarinda üzülürüm. Ne çok canlı olur o yanginlarda. Fotograflarda oglunuzu o halde görünce ileride seçeceği mesleği o kadar çok merak ediyorum ki... Böyle devam edin derim;)

    YanıtlaSil
  29. Mutsuzluk, husursuzluk duyuyoruz. Doğal olarak yazdıklarımıza yansıyor bu durum. Bir küçücük kaplumbağa ailesi umut oluveriyor sonra:))
    Ne iyi ve duyarlı insansınız...

    YanıtlaSil
  30. sizin gibi insanların olması çoooook güzel....sevgiler gürşen

    YanıtlaSil
  31. herkesin sığınağı farklı... bazıları güzel düşünür güzel görür... bazıları aksini... bazıları gülerken diğeri ağlayabilir... bazıları mutlu iken karalar bağlayan da olabilir... lüzumsuz eleştirileri boş verin bence ;) sürekli melankoli modu da zor değil mi?
    ince düşünceler...süpersiniz... kaleminize sağlık!!

    YanıtlaSil
  32. Böyle bir insan bu sistemde mutlu olur mu demişsin ya.. Ben de onlardan biri olarak mutlu olamadım, çektim gittim 10 sene önce. Ama yaşadığın ve bize yansıttığın yerde hayat var, renkler var, bence umut var. Mutlu olunabilir orada diyorum ben :)

    YanıtlaSil
  33. Seninki örnek davranışın örneği gerçekten kaplumbağalar için çok sevindim ama insanlık adına maalesef aynı şeyi söyleyemicem. O kadar güzel anlatmışsın ki, seninle aynı fikirdeyim. Yalnız şu var yaşadığın yerde Mutlu olmak elde değil :)

    YanıtlaSil