31 Mar 2016

Süsen Çiçekleri

Antik Yunan tanrıçalarından birinin adını taşıyan iris, gökkuşağını temsil eder. Cennetten aldığı tüm haberleri gökkuşağı aracılığıyla yeryüzüne ilettiğine dair bir inanış vardır. Bu yüzden soğanları öteden beri ölülerin gömüldüğü yerlere ekilir. Yöresel olarak mezarlık zambağı olarak anılan bu çiçeğin, mezarlıklara ekimi alışılagelmiş olarak devam etmektedir.

Mitolojik bilgiden sonra gelelim zambaklara nasıl ulaştığıma: Ata için her hafta köyden keçi sütü geliyor. Bu hafta babamla beraber biz gidip alalım dedik. Şefik Amca'nın evine gittik. Ata, kendisine süt veren keçilerle tanışırken, ben de bahçedeki süsenleri keşfettim. Birkaç fotoğraf çekip, ikram edilen ayranı çiçekler arasında dolaşarak içtim. Gitmeye yakın Şefik Amca'nın eşi, bir demet zambak uzatmaz mı bana: "Mutlu etti yavrum seni bu çiçekler. Oyalandın başında, vazoya koy birkaç hafta güldürür yüzünü." Böyle bir incelik karşısında tutuldum kaldım. Hakikaten bu üçkağıtçı milletin efendisi siz olun be! Sizin gibi çıkarına bakmayan, iyilik bilen, yayan insanlar...





21 yorum:

  1. Çiçekler çok güzel ama kapı da en iyi ben taşırım bunları diye bağırıyor. Keçi sütü, gönülden kopan bir demet çiçek...Siz bugün modern zaman masalı yaşamışsınız, ne güzel.

    YanıtlaSil
  2. Biliyor musun, iyiler kötülerden çok, aksi halde dünya şimdiye kadar yok olmuştu.. Ama onlar sessiz sakin duruyorlar, bangır bangır göze sokmuyorlar yaptıklarını.. Bunu düşündükçe kendimi daha iyi hissediyorum...

    YanıtlaSil
  3. Zambakları çok severim, ne de yüce gönüllü insanlarmış :)

    YanıtlaSil
  4. Hem kendisi, hem hikayesi ne kadar güzel. Böyle içten, samimi, iyi insanlara hasret kaldık....Çok teşekkürler Burcu'm....

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,

    Buraya gelmeyi seviyorum. Kaplumbağalardan sonra bu gönderi de beni mutlu etti. Şu cümleler ne güzel bir replik oldu yaşam oyununda:
    "Mutlu etti yavrum seni bu çiçekler. Oyalandın başında, vazoya koy birkaç hafta güldürür yüzünü."
    Paylaştığınız için teşekkürler :)

    Renkli günler!

    YanıtlaSil
  6. Böyle insanlar çevremizden hiç eksik olmasınlar inşallah :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Komşular apartman da yanından geçerken bir iyi akşamları bile zor söyler. İyi kalpli güzel insanların olduğunu bilmek çok güzel ve Ata'nın keçilerle tanışmasını gözümde canlandırabiliyorum :)

    YanıtlaSil
  8. İnsanı anlayabilecek insan nadir çıkıyor karşımıza şimdilerde. Ne iyi insanlar var. :)

    YanıtlaSil
  9. Aynen öyle bilge olmak başka bir şey.Bir cümle ile özetlenen,bir cümle ile dünyayı kucaklamanı sağlayan insanlar .İyiki varlar.Bademin kokusu ile ilgili merakımı giderdim çok sağol.

    YanıtlaSil
  10. Böyle içten, iyi insanlar eksik olmasın.
    Bu çiçekler bana çocukluğumu hatırlattı. Epeydir de görmemiştim. Fotoğraflar çok hoş.

    YanıtlaSil
  11. mitolojik bilgi de güzel, süsenler de güzel, fotolar da güzel, ikram da güzel, uğurlama da güzel!!!! ;)

    YanıtlaSil
  12. ne zaman zambak görsem mezarlığı hatırlatır ama kokusunu severim hele mis zambaklarınkini

    YanıtlaSil
  13. Ne kadar da güzelmiş çiçekelr , böyle güzel çiçeğin hediye edilmesi insanı çok mutlu eder eminim :) sevgiler
    bu arada haftanın bloğunda bil bakalım kim var:)

    YanıtlaSil
  14. Merhaba;
    Ne kadar güzel yürekli ince insanlar ... İyi ki varlar ...
    Çiçekler d kendileri gibi narin , güzel ...
    Fotoğraflar da yine şahane ...
    Ata sayesinde güzel bir gün olmuş , ne mutlu size
    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Güzel insandan güzel çiçekler harikaymış:)

    YanıtlaSil
  16. ne kadar zarif, masum insanlar öyle güzel içleri var ki ne tatlı hediye bu.
    mitoloji kısmı da ilginçti

    YanıtlaSil
  17. Çok severim süsenleri. Bahçemizde vardı. Mis gibi kokarlar. Evin yerinde artık apartman var. Ama birkaç süsen canlı kalmayı başarmış. Gittiğimde rastlarsam, ben de çocuk gibi seviniyorum. Tanıdıklarınız çok nazikmiş. Böyle küçük yerlerde insanlar hâlâ bozulmamış ne güzel. Keşke iyi kalplilik, bulaşıcı hastalık gibi tüm topluma yayılabilse. Her şey ne kadar güzel olurdu...

    YanıtlaSil
  18. Böyle insanlara hasret kaldığımız aşikar.Kibarlıkla yapılan normal hareketler şaşırtıyor artık insanları. Zambaklar her çiçek gibi çook güzel.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Klonlanası canım yurdum insanımız nasıl bir nezaket,selam olsun yüreklerine.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. Kokuları buralara kadar geldi Nasıl da güzel renkleri var :)

    YanıtlaSil