21 Nis 2016

Yabani Bezelye

Yamaç üzerinde tatlı bahar aydınlığı var. Yeşili taze ağaçların altında oturup, gümüş parıltılar saçan bir havada kırlarda olmak iyi geliyor bana. Pürtelaş serçeler, gözleri yolda ardıçlar, zeki saksağanlar; şimdi doğa en güzel halini yaşıyor. Yalnız onlar mı? Topraktaki canlılar da bir bir ortaya çıkmaya başladı. Yılan, fare ve köstebek yuvaları her yerde.  Dün senenin ilk yılanını gördüm, hemen önümden kıvrılarak süzüldü. Kahverengi ve parlak derisi ile oldukça asil görünüyordu. O yöne doğru yöneldim ancak uzamış otlar iyiden iyiye bacaklarıma sürtünüp, kaşındırmaya başladı. Aldırış etmeden biraz daha ilerleyince bu defa ayak bileğimin daha sert bir şeye dokunduğunu hissettim; eğilip baktım ve yabani bezelyelerle karşılaştım. Vahşi otlar arasında kendilerine yer bulmuş, meyveye durmuşlardı. Kabukları oldukça sert ve iri kılçıklı olsa da taneleri çok tatlıydı. Toplanacak kadar çok olduklarını görünce, bir yemeklik almak istedim. Kopardıkça, arttı sayıları ve haliyle koyacak bir yer bulamadım; tişörtümü kıvırıp içerisine doldurdum. Sıcakta otların arasında gezinip, tek tek bezelye toplamak çok zahmetliydi ama akşam olup da küçük hasadım tencerede fokurdamaya başlayınca tüm yorgunluğum silindi.




37 yorum:

  1. doğal yaşam en güzeli :)

    YanıtlaSil
  2. yazını okuyunca aklıma bir tv ci geldim. yazar . yahu adını nasıl unuttum şiirsel konuşur hep gezdiği yerleri anlatırken. çok bildik tanıdık. ah benim hafıza gitti. kimdi ya . aynı onun gibisin :)afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdi onu demeye geliyordum :) google dan baka baka sonunda bamtelini buldum. dedim gidip söyleyeyim yahu sen zaten yazmışsın :) evet canım :D

      Sil
    2. Ah onurlandım o zaman. Kitaplarını okumadım ama bazen Halk Tv'de babam izlerken denk geliyorum ülke için yerinde tespitleri var.

      Sil
    3. İyi geceler, ben de yorum eklemek isterim. Bu benzetmeye bir yönüyle katılıyorum T.Talipoğlu hali iyi anlayan ve de iyi aktaran bir isim ve bence bu yönüne senin durumları nakledişin benziyor. Fakat onun anlatımı olayları biraz daha dramatize ettiğinden daha ağdalı. Seninki sade, abartıdan uzak. Benim çok çok hoşuma giden kendine özgü bir anlatım biçimin var.

      Sil
  3. Onları taze taze yemek var ya. Off şeker gibi.

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bi yaşam biçimi ♥ ♥ topladığını pişiriyorsun çok şanslısın yaa

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel olmuştur o yemek şimdi :)

    YanıtlaSil
  6. O yılanı ben görsem bezelye toplamayı bırak düşer bayırdım herhalde...sert bir şey diyince sen yılanın üzerine bastım sandım :) en büyük korkum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay Sertaçççç hislerime tercüman oldun:)))en büyük fobimdir:(((((((((Burcu'yu bloğun en cesur kızı ilan ediyorum. Cidden. :)

      Sil
    2. Müjdecim değil canlı televizyonda görsem kanal değiştiriyorum. Bence de ennnn cesur blog kızı :)))

      Sil
  7. ohh süper olmuş , bizim köyde de bezelyeler olmuş kayınvalidem aradı bezelyeler seni bekliyor diye :)

    YanıtlaSil
  8. Yalova'da otların arasına dikiliyordu bezelye, bir daha da ilgi istemiyor, gidip toplamak dışında :)

    Afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  9. Bezelyelere bak sen ya, bahçede yetistirsem çıkmaz :) anlatımın şiir gibi çok hoş...afiyet olsun cnm...baharın renklerini bir kez daha keşfettim sayende...sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Burcu'm çok korktum:( Tayyip'ten cia den fila korkmuyorum ama o hayvanın adını duyunca tüylerim diken diken oluyor:)))ıııııı.....ay Burcu pencereleri filan yazın telleyin mazallah içeri girer:(
    bezelyeler çok hoş...:) diğer fotoğraflar da..:)

    YanıtlaSil
  11. ah bayılıyorum doğal yaşamaa

    YanıtlaSil
  12. Yilan halbuki insandan daha tehlikeli değil bence.Dokunmadığın sürece.

    YanıtlaSil
  13. Bezelyeler oldu demek. Bahçeden toplamak gibisi yok ama. Ben de blogda sultanı bezelye tarifi verdim yeni.Sen topladın ben pişirdim

    YanıtlaSil
  14. Cok severim bezelyeyi😍

    YanıtlaSil
  15. Belki de işleriniz akıp gidecektir. Bereketli olsun.

    YanıtlaSil
  16. Kırlar tam anlattığın kıvamda. Bu güzelliklerin tadını çıkaranlardan biri olmana sevindim. Bezelyelere ben de rastlıyorum. Senin buldukların sulak bir yerde büyümüş olmalı, oldukça iriler. O hayvancıklardan hiç korkmam. Kaçıp giderler zaten. Doğanın bir parçası olan her varlığa saygı bizden:)

    YanıtlaSil
  17. vallahi ben onun bezelye olduğunu bile anlamam :))ilk defa dalında gördüm çok yerdeymiş.

    YanıtlaSil
  18. Süper bir gün. Ellerinizle topladığınızı akşam yemenin keyfine doyum olmaz. Ben de yayla yolu üzerinde sık sık kaplumbağa görüyorum. O kadar yeşillik arasından çıkıp karşıdan karşıya geçiyorlar. Araçlar ezecek diye korkuyorum. Bu sene yılan çıkmadı karşıma. Dokunmadığın zaman onlar uzaklaşıyor zaten. Yanlışlıkla üzerine basmaktan korkuyorum sadece. Az sonra gidip ilk köy yumurtalarımı toplamanın keyfine erişeceğim ben de :)

    YanıtlaSil
  19. Şahane bir hasat olmuş :)
    O yemek ne tatlı olmuştur...

    YanıtlaSil
  20. Ben yılanı görsem korkardım :) bezelye o kadar severim ki ama daha çok ayıklamasını böyle bir hastalıkta mevcut bende :))

    YanıtlaSil
  21. Merhaba;

    Hayran hayran hülyalı hülyalı yazını okumaya dalmışım ... Ta ki yılan kısmına kadar ... Ekranda bile bakamıyorum rüyalarıma giriyor ... Yanlış bir şey ama ... Ne mutlu sana böyle korkuların yok ...
    Bayıldım yaban bezelyelerine de ... Biz de çocukken tişötümüze toplardık :)

    23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’mız kutlu olsun ...
    Tüm çocukların ve yüreği çocuk kalanların bayramı mutlu , kutlu olsun ..

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar zarifsin, kutluyorum ben de.

      Sil
  22. Wow! Bezelyenin yabani bitebildiğini bilmiyordum. Ne kadar güzeller. Fotoğraflar da harika.

    YanıtlaSil
  23. Burcu bak bende köyde büyüdüm diye hava atarım :)) Bende hiç görmemiştim bezelyenin yabanisini :)) Sayende öğrenmiş oldum...Sevgiler

    YanıtlaSil
  24. "bir kuş çiz yavrum yüzüme gözyaşınla
    bir kuş tel tel kirpiklerim kanat olsun
    bir kuş çırpınan kalbi dudağımda
    bir kuş yavrum sıcaklığın beni bulsun.
    bahar gelmiş balam benim
    bahar gelmiş dayanmış
    dalda yaprak bebeciğim
    suda köpük uyanmış
    kuzulara özenmiş kızım benim
    körpe sesler dinlenmiş
    ay ışığında yanmış yavrucuğum
    onun için beyazmış."

    YanıtlaSil
  25. Çok güzel ifade ediyorsun güzellikleri. NTV'de "O an" diye kısa bir program vardı. Slayt fotoğraflara birer ikişer dakikalık resimaltı gibi yorumlar yapılırdı. Bu yorumlar biraz inanç, biraz umut, biraz hayal, biraz rüya, edebiyat, kültür, sanat ve medeniyetle ilişkili bir dünya yaratılıyordu. Bütün kimyanla o anlatımın içinde yeniden hayat buluyordun. Senin de bu resimlerle analatımın biraz da buna benzettim ben. Neden bir tv programı haline gelmesin ki bu çalışmaların. En fazla on onbeş resim, on onbeş dakikalık bir hakikati senin lisanından neden paylaşılmasın ki!.. (Hoşgörün içimden böyle geldi.)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. 'O an'ı ben de ilgi ile takip ederdim, hatta fotoğraflardan derlenmiş bir kitabı var kütüphanemde.

      Sil
  26. Bu sayfada nefes almak iyi bir şeymiş; takipteyim sizi..

    YanıtlaSil
  27. Öyle akıcı bir dille anlatmışsın ki, doğada gezer gibi okudum :) kalemine sağlık. Ayrıca cesaretinden ötürü kutlarım bezelyeler çok güzel tazecik tazecik ama o yılan olmadı :) tabi doğa diyeceksin ne yapalım varsın gelecek zarar onlardan gelsin ☺️

    YanıtlaSil