26 May 2016

Avokado

Alanya'da en çok rastlanan meyve ağaçları arasında ilk üçe üçüncülük ile girer avokado. Diğer ikisi ise muz ve portakal, dördüncülük de yenidünyada. Birim fiyatı sürekli yüksek olduğundan ve uzun süre bozulmadan durabildiğinden çiftçilerin gözdesi diyebilirim. Apartman bahçelerine de peyzaj bitkisi olarak dikiliyor; meyveleri sineklenmez, dalları kuvvetli, gölgesi ise büyük.

Avokadoyu en kolay yeme şekli kabuklarını soymadan dikine ikiye kesip, çekirdeğini çıkardıktan sonra, kaşık yardımıyla içi kabuğundan sıyırarak almaktır. Dilimleyip, üzerine zeytinyağı ve limon gezdirerek servis edebilir ya da çatal yardımı ile ezerek sarımsak, zeytinyağı, limon ve belki biraz krema ile ekmek üzerine sürebilirsiniz.








31 yorum:

  1. Avakadonun yaprakları astım hastalarına iyi geliyor sanırım. Antalya' da yaşarken benden isterlerdi hep. Meyvesini Bilge' ye farklı sunumlar denememe rağmen hala sevdiremedim:((

    YanıtlaSil
  2. Allah'ın nimetleri işte. Ne kadar şükretsek azdır. Güzel ülkemizde herşeyl var.

    YanıtlaSil
  3. Dalında ilk kez görüyorum ve ışığı ne güzel kullanıyorsun sennnnnn

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Oy yine sayende gözüm gönlüm açıldı canım benim ...
    Özledim Antalya yı ...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Her seferinde almayı unuttuğum için bir türlü deneyemedim :)

    YanıtlaSil
  6. Avokadoyu ilk yediğim gün geldi aklıma bak şimdi :)))
    İsmini yeni yeni duymaya başlamıştım ama nasıl yenildiğiyle ilgili hiçbir fikrim yoktu.
    Bir markette tesadüf eseri görüp alıp geldik annemle eve. Meyve ya bu kendimizce orta sertlikte (şimdi anlıyorumki en hamını) bir tane almışız. Allahım tatsız tutsuz garip tatta ucube bişey :))))
    Ne gülmüştük annemle meraklı kedi gibi her duyduğunu almayacaksın diye :)))
    Seneler sonra nasıl yendiğini öğrendim şükür :))))

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel fotoğraflar yine..Çok severim avokadoyu:)) Ama ağacını ilk defa gördüm..Bizim buralarda yok yada hiç ilgimi çekmemiş :(((

    YanıtlaSil
  8. Hiç yemedim, tadını da bilmiyorum ana sen böyle anlatınca sanki meyveden çok sebze gibi geldi bana, ekmeğe sürülmesi, karıştırıldığı şeyler falan... O sarı çiçekli fotoğraflar ne güzel :)
    Siz sıcak iklimsiniz, yeyin tabii ama bizim için uygun bir meyve değil :)) Çünkü doktorlar-bilim insanları öyle diyor; kendi coğrafyanıza uygun bitkileri tüketin, hangi meyve, sebze yetişiyorsa bölgenizde onlarla beslenin, ecnebi meyvelerine sulanmayın :))) Bunu duyunca çocuklara ananas yedirmeyelim dedim diye eşim kızmıştı hatta.. Doğru yanlış bilemedim şimdi ama... Sence?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğin şeyin bilimsel dayanağı nedir bilemiyorum ama ben o doktorların tam aksini düşünüyorum. Yeme alışkanlıklarımızda ne kadar farklı besin tüketirsek, o kadar yeterli ve dengeli beslenmiş oluruz. Temele inersek meyve ve sebzeler evcilleştirildi, başka yerlere taşındı ve iklimlere adaptasyonları sağlandı. İnsanlar da öyle, sonuçta evrimimiz hala devam etmekte.

      Sil
  9. Daha önce hiç avokado yemedim :)) tadını merak etmişimdir, migrosta çok sık görüyorum :)

    YanıtlaSil
  10. Her seferinde alıp bir deneyeyim dediğim ama hâlâ cesaret edemediğim şey: avokado :) inşallah ilk fırsatta.

    YanıtlaSil
  11. avokado çiçek açıyormuş ağacı varmış yaa ama sen hep bana ilkleri yaşatıyosun

    YanıtlaSil
  12. Ülkemiz cennet yetişemeyen bir şey yok bir de kadrini kıymetini bilsek ah bilsek

    YanıtlaSil
  13. Ben de Türkiye'de üretildiğini bilmiyordum. Değerli bir bilgi bu. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  14. Pahalılığına bakınca ithal mal olduğunu düşümüştüm hiç cesaret edip tadına bakmadım ama kremalı falan denemek isterim

    YanıtlaSil
  15. Burcu cum bir defa aldım hemen kullandım acımsı oldu meğer olgunlaşması lazımmış bilemedim ağacınıda hiç görmemiştim paylaşman iyi olmuş sayende görmüş oldum.

    YanıtlaSil
  16. Fotograflar harika, yemyesil goruntu beni benden aldi :) Avokado desen cok severim :) Hatta simdi kizima da mutlaka yediriyorum :) Doganin essiz guzellikleri ile bizi bulusturdugun icin tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  17. Aynen salatasını yapar yeriz.Evdekiler hoşlanmasada azıcık azıcık yerler yinede.Teşekkürler ağacını yeni gördüm ben kavun-karpuz gibi yerde yetişir sanıyordum.bazen cilt maskesi olarak yaparım.Çok değerli bir bitki gerçekten.

    YanıtlaSil
  18. Avakado iyice olgunlaşmışsa tadına varabiliyorum. Ağacı çok dekoratif görünüyor sahiden.
    Antalya'da yetişmeyen meyve var mı sahi :)

    YanıtlaSil
  19. Değişik ilginç fiyatıda pahallı bir meyve...gördüğümde hep kocaman bir eriğe benzetirim ne alakaysa :) ağacından bir habermişim teşekkürler cnm. sayende gördüm.

    YanıtlaSil
  20. Geçen hafta alanyadan portakal geldi. Nasıl muhteşemdi öyle bu sene yediğim en güzel portakaldı. Çocuklarda hastaydı ilaç gibi geldi resmen. Çok güzel bir yerde yaşıyorsun

    YanıtlaSil
  21. Pek alışık değilim. Aldım bir kaç kere olmadı. alışamadım.

    YanıtlaSil
  22. işte bunlar hep zenginlik:)
    Mayıs okumalarına yeni bir kitap eklemen gerekiyor biliin mi :p

    YanıtlaSil
  23. Biz bir türlü sevemedik kendisini:)
    Aslında çok da faydalı bir meyve.

    YanıtlaSil
  24. Avakado seviyorum, çok besleyici ve sağlıklı... Salatasına bayılıyorum, şifa niyetine bile tüketilir ;)

    YanıtlaSil
  25. Hayret Avokadonun ne işi var oralarda Türk menşei değil diye biliyordum şaşırdım *-*
    Bir de sen tadını seviyor musun? Ben sevemedim ya anlamadım tadını , sebze gibi sanki kabak gibi geldi bir kere denedim daha da yaklaşamadım :) ama çok görüyorum net te , bloglarda youtube da ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tropikal meyveler Alanya iklimine uyum sağlıyor, burada oldukça iyi bir pazarı var. Tadını seviyorum, benim için iyi bir öğün.

      Sil
  26. Avakado'nun Türkiye'de yetiştiğini bilmiyordum, öğrenmiş oldum teşekkürler... Bende önceleri hiç sevmemiştim tatsız tuzsuz bir şey gibi gelmişti. Daha sonra salatasını öğrendim. Bir avakadoyu ezip, çok az kuru soğan (veya sarmısak) ve 1 domatesi minik minik doğruyorum bolca limon ekliyorum, azıcık tuz ilavesiyle çok güzel bir salata oluyor. Yağ eklemiyorum zaten çok yağlı bir meyve.. sevemeyenler için bu tarif denenebilir:)

    YanıtlaSil
  27. hiç alışkanlığımız değil avakado yemek ama çok faydalı olduğunu biliyorum
    ne güzel anlatmışsın

    YanıtlaSil
  28. Şu avokadoyu denemeye bir türlü cesaret edemedim. Markette görüyorum, elime alıp alıp geri bırakıyorum. Ama bu yazından sonra deneyeceğim mutlaka :)

    YanıtlaSil