15 May 2016

Evde Köpek Tıraşı

Havalar iyiden iyiye ısındı; Tatliş kabarık tüyleri arasında bunalıyor. Senede bir defa veterinere götürüp tıraş ettiriyordum ama son üç senedir bu ulvi görevi ben üstlendim. Tatliş çok hırçın bir köpek olduğundan vücudundaki tek bir tüy bile onun için kıymetli. Kesmeye kalkınca hırlayıp, ısırıyordu bu yüzden anestezi altında tırnak ve tüy kesimi yaptırıyorduk. Artık yaşı ilerledi, narkozun ağır gelebileceğini düşünüyorum. Ona şarjlı tıraş makinesi aldık, birkaç senedir tüylerini bahçede kesiyoruz.  Bir köpeği evde tıraş etmek çok zor olduğundan, önce iyice gezdirip enerjisini attırıyorum. Eve yorgun gelince uzanıyor yere, çok fazla hamle yapmaya takati kalmıyor; işlem tamamlandıktan sonra, banyoya giriyor ve orada yavaştan direniş başlıyor. Havlusuna sarılıp çıkarken, tam bir Uruk-Hai oluyor; işte o zaman herkes payına düşen azabı alıyor.
Sonraki iki gün utanma devresi olarak geçiyor. 'Cıbıl cıbıl kimseye görünemem' hesabı, koltuk altına gizlenmeler, mahallenin köpeklerinden köşe bucak kaçmalar... Ancak bunun da çaresini buldum; kendini kötü hissetmesin diye kuyruğunu ve kafasını tıraş etmiyorum. İyi ki bu maceraya senede bir atılıyoruz, hem ona hem bana büyük sıkıntı.

Bu arada kendileri, yeni mamasına alıştı gibi. Her akşam bir seksenlik deviriyor. Arada kaçamakları da var elbette. Ata kendi mamilerini Tatliş ile paylaşıyor. Ne kadar uyarsam da kıyamıyor sanırım. Bizimki de götürüp götürüp yatağına gömüyor. Yuvası çukulat cenneti oldu.


23 yorum:

  1. Onun tatlılığını yerim ben hadi geçmiş olsun güzellik macerasını hayırlısıyla atlatmışınız :) çikolata gömüsünü bulmak lazım maskaranın :))

    YanıtlaSil
  2. Ayyy, :)))kıyamam Burcu'm kesmesen bir zararı mı var? Niye kesiliyor bir türlü anlamıyorum, fırçalamak, taramak yetmiyor mu? Bu arada çikolata köpekleri kör eder, şeker hastası eder sakın verme canım. :( Ay şu an panik oldum inan:(
    ikiniz de çok tatlısınız, Burcu'm sen ne kadar gençmişsin, maşallah canım ikinize de...nazar değmesin. :)
    kocaman öptüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kesme yanlısı değilim Müjde Abla ama peluş gibi kabarık tüyleri var ve Alanya çok sıcak oluyor. Ormanlık alanda yaşadığından tüylerine çok fazla pıtrak yapışıyor. Bu arada çikolata vermemeye çalışıyorum, onun yerine köpek kurabiyesi yiyor. Bulduklarını da fotoğraftaki gibi paketini açmadan, içgüdüsel olarak gömüyor.

      Sil
  3. Tatlis çok sevimli olmuş sicaklarda biraz r ahatlamistir.

    YanıtlaSil
  4. Ay canım onun da yüreği var duyguları var. Utanırmış canım benim. Bu arada modeliniz çekim öncesi kızıyla cebellestiginden çekim çok resmi ve gülümsemeden geçiyor;)

    YanıtlaSil
  5. Gerçekten çok tatlişmiş ama:)

    YanıtlaSil
  6. Sıkıntılı işmiş vesselam. Hadi geçmiş olsun. Sıhhatler olsun Tatliş'e :)
    Ay bir de utanıyor demek, kıyamam.😖

    YanıtlaSil
  7. çokk tatlışşşş, aman allahımm😅☺️

    YanıtlaSil
  8. Saçların çok güzel yaa çok doğal ♥
    ♥♥ tatlişi yerim ben yaa kinderi götürmüş açık göz *-*

    YanıtlaSil
  9. Oyy yaa yeni imajı güzel olmuş, eline sağlık ;)
    Kinder hepimizin gözdesi :)))

    YanıtlaSil
  10. şaşırdım fotoğrafı görünce içim de açıldı söyleyeyim.

    YanıtlaSil
  11. Nasıl şeker şey dünya tatlısı şey bunlar utanmasınıda çok iyi bilirler:)

    YanıtlaSil
  12. Burcu yazını güzdüz okumama rağmen şimdi yorum yapabiliyorum, keşke tüyleri kesilmek zorunda kalmasa ama dediğin gibi yazın ormanlık alanda zor olur :(( tatlişi görünce çok mutlu oldum, Ata paylaşımcı olunca kıyamamış :)) Bizimki en çok Kinder mi seviyormuş :)

    YanıtlaSil
  13. ben senin suratını yerim.
    tüy tüy bu ara bizim evde tüy yumağı oluşumu hat safhada..
    bende kedimi traş ettirmeyi düşünüyorum ama anestezi alacak olması düşündürüyor beni,
    veteriner en az 6 ay rahat edersiniz oda yaz sıcaklarıyla kolay başa çıkar diyor ama ama işte..
    o tüy yumağını da öp benim için..

    YanıtlaSil
  14. Bende de var bi kerata ama traş ettirmiyorum kısacık tüyleri var zaten. Gömme huyu çok fena çoraplarım alakasız yerden çıkıyor. Bi de köpekler kokuya duyarlı derler benim kız kirli çorapları tasıl ağzında taşıyor hayrettin bi şey yani.

    YanıtlaSil
  15. Ellerinize sağlık sıhhatler olsun.
    ahh o utanmayı BADEM de ilk traşın da yaşadık body giydirdim ama tamamen kendine gelince onu da istemedi hep kucağıma gelip yüzüznü saklıyordu.
    Biz de 3 yıldır traş yaptırmıyoruz kedilerin iğneleri köpeklerinkin de n daha ağır en az üç doz fazlası bu da zamanla başka hastalıklara davetiye olacak diye vazgeçtik günlük tarıyor eşim (Fırçasının bir yanı hafifkesici bir tarağı var) öyle tüy kesimi yapmıyor ama rahatlatıyor BADEMi keşke dursa da bende kessem ama mümkün değil ses çıkaran her şeyden nefret ediyor:(

    etraf biraz tüy oluyor evde ama olsun varsın tek o iyi olsun:)

    YanıtlaSil
  16. Ben geldimm :)
    Nekadar tatlıymış yahuu bizimde kedimiz var ama pek yıkanmayı sevdiği söylenemez :))

    YanıtlaSil
  17. https://www.youtube.com/watch?v=SdmaCTEhcoU

    YanıtlaSil
  18. çok şeker bişi buuuuu

    Nasıl da gözlemlemişsin her hareketini ve sebebini , nasıl da güzel bir arkadaşsın sen onun için ve herkese ait ne güzel çözümlerin var senin.

    On numarasın...

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Uruk hai bak buna büyük güldüm :)
    Yazmadan rahat edemeyeceğim. Aynı yerde Zerrin Tekindor'un da beni var sende de onunki gibi sadelik, zarafet var.


    YanıtlaSil
  20. ahhaha çok şeker yaa:) utanıyor mu yazık yaa :) çok tatlısınız pozunuza bayıldım ;)

    YanıtlaSil
  21. Burcu ne tatlı ya...Maşallah kuzuma...Oda benim gibi kinderci :)) Sevgiler

    YanıtlaSil